Light Gives Life!
دسته بندی متخصصان پوست | خرید ماسک نوردرمانی قرمز نیلای

دسته بندی پزشکان پوست

یکی از اصلی‌ترین مشکلات حوزه پوست و زیبایی که در سال‌های اخیر گریبان‌گیر این بخش از حوزه سلامت شده، ورود افراد غیر متخصص به این حوزه است. از طرفی در دنیای امروز بحث پوست و زیبایی وارد موقعیت جدیدی شده و در مواردی در سبد نیاز مردم قرار گرفته است و بر این اساس بسیاری از افراد جامعه برای دریافت خدمات پوست و زیبایی دچار سردرگمی هستند و متأسفانه گروه‌های غیر متخصص و یا متخصصین غیر مرتبط و حتی بعضاً غیر پزشك با ورود به آن سعی در كسب درآمد دارند.

بدیهی است حوزه پوست و زیبایی، مربوط به قسمتی از بدن انسان و سلامت افراد محسوب می‌گردد كه به هیچ عنوان نباید محل آزمون و خطا و بازی‌های بازاری برای كسب درآمد قرار بگیرد. به همین منظور در این مقاله سعی در توضیح و ذکر توانایی پزشکان این حوزه داریم.

پزشک عمومی

در حرفه پزشکی، پزشک عمومی، پزشکی است که برخی بیماری‌ها را درمان می‌کند و خدمات پیشگیری و آموزش سلامت را به بیماران ارائه می‌کند. یک پزشک عمومی همه انواع بیماری‌ها را مدیریت می‌کند که به شکل تمایز نیافته و در مراحل اولیه از شروعشان هستند و گاهی ممکن است نیاز به مداخله فوری داشته باشند.

علیرغم اینکه پزشکان عمومی بار اصلی سلامت جامعه را به دوش می‌كشند، لازم است تا برای انجام امور زیبایی و جراحی پلاستیک، بیماری‌های تخصصی حوزه پوست مثل ویتیلیگو، پسوریازیس، روزاسه و … به متخصصین پوست مراجعه نمود.

متخصص پوست

متخصص پوست یا درماتولوژیست، پزشکی است که در زمینه سلامتیِ پوست، مو و ناخن تخصص دارد. یک متخصص پوست می‌تواند بیش از ۳۰۰۰ بیماری را شناسایی و درمان کند. از جمله فراگیرترین مواردی که متخصص پوست برای آن آموزش دیده، شامل موارد زیر است:

متخصص پوست | خرید ماسک نوردرمانی قرمز نیلای

متخصص پوست با بورد تخصصی

پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره تخصص، یک متخصص پوست می‌تواند در صورت قبولی در امتحان بورد تخصصی، مدرک آن را دریافت نماید. این مدرک نشان‌دهنده سطح بالای توانمندی تشخیصی و درمانی پزشک متخصص است. این مدرک علاوه بر مهر تأییدی بر تخصص ایشان، شامل مزایا و امتیازات دیگری نیز می‌شود. چرا که پزشک متخصص به منظور انجام امور زیر به مدرک بورد تخصصی احتیاج دارد:

  • ادامه تحصیلات تکمیلی خود جهت دریافت فوق تخصص
  • گذراندن دوره فلوشیپ
  • عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

آزمون بورد تخصصی هم شامل قسمت تئوری و هم OSCE است. وب سایت‌های پزشک آموز، دانش آموختگان و مدیکو، برگزارکننده آزمون‌های آمادگی-آزمایشی (علوم پایه، پیش کارورزی، بورد تخصصی و فوق تخصصی، ارتقا و گواهینامه ، دستیاری و …) هستند.

فلوشیپ پوست

افرادی که دارای مدرک تخصص باشند می توانند با ثبت نام فلوشیپ و گذراندن یک دوره کوتاه مدت، تنها در یک بخش از تخصص خود مدرک فلوشیپ دریافت نمایند. عموماً افرادی که تمایل به دریافت مدرک فلوشیپ دارند علاوه بر بحث یادگیری و افزایش مهارت، به دنبال تقویت رزومه خود نیز هستند؛ چرا که گذراندن دوره‌های فلوشیپ و دریافت مدارک معتبر از دانشگاه مجری این دوره، امتیاز بزرگی برای افراد در نظر گرفته می‌شود.

ماسک LED جوانساز پوست نیلای

به روزترین روش جوانسازی پوست

سفارش ماسک نوری نیلای

پوست جوان و شاداب دیگر یک خاطره نیست
خرید نیلای

طول دوره فلوشیپ با توجه به شرایط برگزاری آن، دانشگاه مجری دوره، نوع تخصص و … از 6 ماه تا دو سال متفاوت است و افرادی که در این دوره‌ها پذیرفته می‌شوند می‌بایست با علم به این موضوع در دوره فلوشیپ شرکت کنند. مدارک صادر شده از سوی دانشگاه های مجری دوره های فلوشیپ دارای اعتبار است و افراد می‌توانند با ارائه این مدارک، سطح علم و توانمندی خود را در خصوص آن عنوان فلوشیپ نشان دهند.

فلوشیپ های تخصص پوست، مو و زیبایی، عموماً در دوره‌های پوستی خلاصه می‌شوند و پزشکان متخصص در این حوزه می‌توانند در درماتوپاتولوژی، ضایعات پوستی، سوختگی، کاشت مو و لیزر، فلوشیپ خود را دریافت نمایند. 

فوق تخصص پوست

 فوق تخصص پوست به عنوان یک مقطع تحصیلی معرفی شده و داوطلبان می‌بایست در یکی از رشته‌های این مقطع ثبت نام نموده، در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده تا در صورت قبولی در آن به عنوان دانشجوی دوره فوق تخصص، وارد دانشگاه شود.

فلوشیپ پوست | خرید ماسک نوردرمانی قرمز نیلای

میانگین طول دوره تحصیل در مقطع فوق تخصص، حدود 2 تا 3 سال است که در پایان این دوره نیز، افراد مدرک دانشنامه معتبر را از دانشگاه محل تحصیل خود دریافت می‌کنند. اما فلوشیپ به عنوان یک دوره آموزشی تلقی می‌شود. پس از اعلام اسامی قبول شدگان فلوشیپ، افراد در طول دوره 6 ماه تا 2 سال، تنها در یک بخش به صورت آموزش‌های کوتاه مدت، گواهی معتبری دریافت می‌کنند.

کارشناس یا مربیگری پوست(اسکین تراپیست)

مدرک مربیگری رشته پوست و مو و زیبایی، از طریق همان آموزشگاه‌هایی که دوره آموزشی پوست و مو و زیبایی را گذرانده‌اید به شما داده می‌شود. یکی از مؤسسه‌هایی که مدرک معتبر و قابل ‌قبولی در این زمینه ارائه می‌دهد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای هستند که مدارک آن‌ها اعتبار بالایی دارد.

شرایط اخذ مدرک مربیگری مراقبت پوست، مو و زیبایی

اگر تمایل به گرفتن این مدارک دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط هنرجویانی که مدرک دیپلم دارند و شرایط هنرجویانی که مدرک فوق ‌دیپلم یا کاردانی دارند با هم متفاوت است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

اسکین تراپیست | خرید ماسک نوردرمانی قرمز نیلای

شرایط دیپلمه‌ها برای اخذ مدرک مربیگری مراقبت پوست، مو و زیبایی

افراد دیپلمه که قصد اخذ مدرک مربیگری رشته مراقبت پوست و مو و زیبایی را دارند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • حداقل پنج سال سابقه کاری مرتبط
  • داشتن کارت بهداشت از وزارت بهداشت
  • مدرک یا گواهینامه فنی و حرفه‌ای مربوطه

شرایط فوق‌دیپلم‌ها برای اخذ مدرک مربیگری مراقبت پوست، مو و زیبایی

افراد دارای مدرک فوق‌دیپلم که قصد اخذ مدرک مربیگری رشته مراقبت پوست و مو و زیبایی را دارند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط
  • داشتن کارت بهداشت از وزارت بهداشت
  • مدرک یا گواهینامه فنی و حرفه‌ای مربوطه

برای معرفی رشته پوست و مو و زیبایی باید بگوییم دروس این رشته، تئوری و عملی هستند. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین دروس و سرفصل‌های این رشته می‌پردازیم:

نوبت شما

هدف ما از انتشار این مقاله، کمک به سلامت شماست. پس، نظرات و پیشنهادهای خود را بنویسید و ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید. می‌توانید سؤال‌های خود را نیز درباره «انواع کارشناس و متخصص پوست» در همین قسمت بیان کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

مراجع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا