Light Gives Life!
برندهای محصولات مراقبت پوست | ماسک نوری ضد چروک نیلای

برندهای محصولات مراقبت پوست

میزان مصرف و صادرات و واردات محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست و مو در ایران

بر اساس گزارش اخیر شرکت تحقیقاتی بازار ایران، توسعه مهندسی بازارگستران آتی (TMBA)، ایران به ‌عنوان هفتمین مصرف‌کننده بزرگ لوازم آرایشی در جهان شناخته شده است. مصرف‌کنندگان ایرانی سالانه حدود ۲.۱ میلیارد دلار (۱.۵۵ میلیارد یورو) برای محصولات مراقبت شخصی هزینه می‌کنند. بازار محصولات آرایشی و مراقبتی در دهه‌های گذشته به ‌سرعت شتاب گرفت و این امر با گسترش طبقات بالاتر از متوسط در سراسر جهان و به‌ ویژه در آسیا، که در آن مصرف‌کنندگان این گروه نسبت به محصولات مراقبت پوستی آگاه و مشتاق هستند، افزایش یافت.

نزدیک به ۴۰% از بازار زیبایی متعلق به محصولات مراقبت از پوست است و همچنین ۶۰% از رشد بازار محصولات آرایشی در سراسر جهان به محصولات مراقبت از پوست تعلق دارد. در طبقه‌بندی تولید محصولات آرایشی و مراقبتی در بازار ایران، محصولات مراقبت از پوست با ۳۵%، بالاترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن به ترتیب محصولات مراقبت از مو، محصولات آرایشی، محصولات مرتبط با مراقبت شخصی، عطر و سایر موارد قرار می‌گیرند. با در نظر گرفتن تحریم‌ها و قاچاق اجناس خارجی و وجود نمونه‌های تقلبی؛ استقبال مردم ایران از برندهای ایرانی خوب و روبه جلو است؛ زیرا مردم با انتخاب برند ایرانی دیگر نگران اصل بودن یا نبودن محصول نخواهند بود.

عوامل مختلفی باعث شد که بسیاری از مصرف‌کنندگان داخلی سراغ برندهای داخلی بروند. از زمان افزایش قیمت دلار، ممنوع شدن واردات محصولات آرایشی مراقبتی خارجی و همچنین تحریم‌ها، واردات بسیاری از برندهای خارجی تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرد و خرید بسیاری از محصولات خارجی، دیگر به‌صرفه نخواهد بود. درست در همین زمان بسیاری از برندهای داخلی باکیفیت شروع به فعالیت کردند و در حال حاضر، شاهد هستیم که مصرف‌کنندگان نیز آن‌ها را به نمونه‌های خارجی ترجیح می‌دهند.

ماسک LED جوانساز پوست نیلای

به روزترین روش جوانسازی پوست

سفارش ماسک نوری نیلای

پوست جوان و شاداب دیگر یک خاطره نیست
خرید نیلای

علاوه بر تمام این موارد، محصولات تقلبی و تاریخ مصرف گذشته خارجی نیز بسیاری از مصرف‌کنندگان را ترسانده و به ‌همین ‌خاطر ترجیح آن‌ها محصولاتی است که از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خریداری می‌کنند. این فروشگاه‌ها نیز به ‌دلیل تحریم، به بستری برای فروش محصولات ایرانی و برندهای داخلی تبدیل شدند. در واقع باید عنوان کرد که برند داخلی، خیال مصرف‌کننده را از اصل بودن کالا مطمئن کرده است.

مسئله مهم دیگر، قیمت مقرون به صرفه محصولات ایرانی است که همین موضوع میزان فروش آن‌ها را در بازار بسیار بیشتر کرده است. بسیاری از افراد کیفیت، قیمت و همچنین در دسترس بودن این محصولات را برای تصمیم‌گیری خرید در نظر می‌گیرند.

صادرات محصولات آرایشی بهداشتی | ماسک نوری ضد چروک نیلای

نقطه ضعف کشور در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

در حال حاضر ایران در حوزه محصولات پاک­‌کننده و شوینده به خودکفایی رسیده و حتی در حال صادرات این محصولات هست؛ اما در حوزه محصولات آرایشی رنگی هنوز ضعیف است. چرا که تولید این محصولات، تکنولوژی بسیاری بالایی را می­طلبد و هر ساله فرمولاسیون و رنگ­های این محصولات بین ۳۰ تا ۴۰ درصد تغییر می­کند و مانند صنعت پوشاک دائماً در حال نوآوری است.

در سال ۹۸ واردات محصولات آرایشی و مراقبتی و امسال نیز واردات عطریات ممنوع شد. درصد بالایی از محصولاتی که در این حوزه وارد می­شد در دسته عطر و خوشبوکننده‌ها قرار می­گرفتند. ۸۰ درصد بازار عطر را واردات تشکیل می­داد. امروزه چند برند ایرانی برای تولید عطر و خوش‌بو کننده‌های داخلی مشغول به فعالیت هستند؛ اما بازار ایران هنوز جایگاه خود نرسیده و پتانسیل بالایی در این زمینه وجود دارد.

مصرف بالای لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران

مصرف بالای لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران و اینکه خرید این محصولات جزء جدایی ناپذیر سبد خرید خانواده‌ها محسوب می شود، سبب شده که ایران به یکی از برترین مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا مبدل شود. عمده محصولات آرایشی و بهداشتی، مراقبتی هستند که برخی جنبه پیشگیری و یک سری دیگر جنبه زیبایی دارند. عطرها نیز جزء لوازم آرایشی محسوب می شوند و در رتبه بعدی قرار می‌گیرند.

طبق آمارهایی که در کشور ما وجود دارد، تراکنش مالی در زمینه خرید و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار هنگفت است؛ طبق آخرین آمار سازمان غذا و دارو، 65 هزار میلیارد تومان تراکنش مالی ایران در زمینه خرید و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی ثبت شده است. لازم به ذکر است که ایران در منطقه، رتبه اول و در جهان رتبه هفتم را در خرید و فروش این محصولات دارد. طبیعی است که هر چه جامعه نسبت به محصولات و لوازم آرایشی، بهداشتی و مراقبت از پوست به‌روز می‌گردد، سن مصرف کنندگان این محصولات هم پایین می‌آید و جامعه آماری وسیع‌تری را تحت اختیار می‌گیرد.

مصرف بالای لوزام آرایشی در ایران | ماسک نوری ضد چروک نیلای

حوزه لوازم آرایش یکی از بحث‌برانگیزترین حوزه‌ها در ایران است. طبق بررسی‌های یک گروه تجاری هلندی درباره صادرات و واردات لوازم آرایش در سال ۲۰۱۷، حجم واردات لوازم آرایشی در ایران ۱/۲ میلیارد دلار بوده در حالی که حجم کل واردات لوازم آرایش خاورمیانه ۲/۷ میلیارد دلار ثبت شده است. این میزان از واردات در سال 2017، ایران را در رتبه دوم بعد از عربستان سعودی قرار داد.

میزان صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران

در ایران انواع مختلفی از محصولات بهداشتی تولید می‌شود که با توجه به کیفیت بالا و حجم تولیدی آن، جزو اقلام صادراتی کشور قرار گرفته است. میزان صادرات این صنعت بزرگ در جهان، رقمی حدود ۱۴۷ میلیارد دلار است که محصولات آرایشی و بهداشتی، شامپو، صابون، رنگ مو، روغن های بهداشتی و … را شامل می‌شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک با تشریح آخرین وضعیت صادرات محصولات بهداشتی کشورمان خاطر نشان کرد: کشورمان در بازه زمانی ۵ ماه اول سال 1399 اقدام به صادرات بیش از ۱۳ هزار و ۷۶۵ تن انواع محصولات بهداشتی با ارزش ده میلیون و ۵۹۸ هزار و۶۲۰ دلار کرده است. محصولات ایرانی صادراتی کشورمان، انواع شامپو، فرآورده های بهداشتی و لوازم آرایش برای صورت، پوست، ناخن دست و پا، پودرهای به هم فشرده برای مصارف آرایشی، فرآورده های زیبایی و بهداشتی برای مراقبت از پوست و انواع ضد آفتاب، فیکساتور مو، فرآورده‌های پاک کننده دندان و خمیر دندان، انواع صابون و … را شامل می‌شوند.

محصولات بهداشتی ایرانی در ۵ ماهه اول سال ۹۹ به ۲۱ کشور جهان صادر شده است که این کشورها از قبیل افغانستان، انگلستان، آلمان، کانادا، اتریش، هنگ کنگ، کویت، عمان، امارات متحده عربی، روسیه، عراق، بحرین، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان و … هستند.

برندهای برتر محصولات آرایشی و بهداشتی تولید ایران

عوامل مختلفی باعث شد که بسیاری از مصرف کنندگان داخلی سراغ برندهای داخلی بروند. از زمان افزایش قیمت دلار، ممنوع شدن واردات محصولات آرایشی بهداشتی خارجی و همچنین تحریم‌ها، واردات بسیاری از برندهای خارجی تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرد و همچنین خرید بسیاری از محصولات خارجی از آنلاین شاپ‌ها دیگر به صرفه و منطقی نیست. درست در همین زمان بسیاری از برندهای داخلی باکیفیت شروع به فعالیت کردند و در حال حاضر، شاهد هستیم که مصرف‌کنندگان نیز برخی از آنها را به نمونه‌های خارجی ترجیح می‌دهند.

علاوه بر تمام این موارد، محصولات تقلبی و تاریخ مصرف گذشته خارجی نیز بسیاری از مصرف‌کنندگان را ترسانده و به همین خاطر ترجیح آن‌ها محصولاتی است که از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خریداری می‌کنند. این فروشگاه‌ها نیز به دلیل تحریم، به بستری برای فروش محصولات ایرانی و برندهای داخلی تبدیل شدند. در واقع باید عنوان کرد که برند داخلی خیال مصرف کننده را از اصل بودن کالا مطمئن کرده است.

مسئله مهم دیگر قیمت مقرون به صرفه محصولات ایرانی است که همین موضوع میزان فروش آنها در بازار را بسیار بیشتر کرده است. بسیاری از افراد کیفیت، قیمت و همچنین در دسترس بودن این محصولات را برای تصمیم‌گیری برای خرید در نظر می‌گیرند. اما کدامیک از این برندها این موارد را برای مصرف‌کنندگان خود دارند؟

کامان

برند کامان، برندی پیشرو در عرصه زیبایی و مراقبت از پوست و مو است که در ایران تولید می‌شود و مواد اولیه آن از کشور سوئیس تأمین می‌شود. پایه و اساس به وجود آمدن و عرضه محصولات کامان، ارائه محصولی درخور مصرف‌کننده ایرانی و همچنین تولید محصولی با کیفیت جهانی و قیمت مناسب است.

محصولات کامان | ماسک نوری ضد چروک نیلای

دسته‌بندی محصولات کامان شامل محصولات مراقبت از مو، محصولات مراقبت از پوست و بدن می‌شود و تنوع محصولات آن تمام نیازهای مصرف‌کننده را برطرف می‌کند. از مزایای محصولات کامان این است که در دسته‌بندی خود بهداشت و سلامت پوست و موی آقایان نیز به اندازه خانم‌ها دارای اهمیت است و هر آنچه برای خانم‌ها تولید می‌شود، برای آقایان نیز با برند کامان موجود است. برند کامان در حال حاضر نه تنها در بازار ایران، بلکه در ۷۰ کشور دنیا نیز عرضه می‌شود و این می‌تواند میزان اعتبار و کیفیت آن را ثابت کند.

مای

محصولات مای | ماسک نوری ضد چروک نیلای

برند مای یکی از قدیمی‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و البته باکیفیت‌ترین برند ایرانی در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است. کیفیت محصولات مای، در سطح استانداردهای بین‌المللی است و حتی استاندارد ISO۲۲۷۲۶ را که یکی از معتبرترین استانداردهای بین‌المللی لوازم آرایش محسوب می‌شود، کسب کرده است.

محصولات مای هم شامل محصولات آرایشی و هم محصولات مراقبت از پوست و مو می‌شود. از معروف‌ترین محصولات مای می‌توان به کرم‌های مراقبت پوستی و همچنین محصولات مراقبت از موی آن مانند انواع شامپو اشاره کرد. این روزها، برند مای در تولید محصولات آرایشی نیز به مرحله‌ای رسیده که می‌توان محصولات آن را با بسیاری از برندهای خارجی معتبر مقایسه کرد. مای، مجهز به یکی از پیشرفته‌ترین لابراتوارهای لوازم آرایشی در خاورمیانه است و محصولات تولیدشده این برند سازگاری مناسبی با پوست، مو و ساختار ژنتیکی ایرانی دارند.

محصولات مای، شامل سه دسته لوازم بهداشتی، آرایشی کلاسیک و محصولات لاین جدید مای به نام Black Diamond  است و  طیف وسیعی از محصولات آرایشی بهداشتی مانند شامپو، انواع مرطوب‌کننده، کرم‌پودر، رژلب، لاک و … می‌شود.

سینره (Cinere) و این‌لی (INLAY)

گروه لابراتوار داروهای گیاهی طبیعت زنده، که در سال ۱۳۷۶تأسیس شد، یکی از موفق‌ترین آزمایشگاه‌های تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران است. این لابراتوار، دو برند مهم و معتبر در محصولات آرایشی و بهداشتی به بازار ایران معرفی کرده است؛ سینره و این‌لی.

محصولات سینره | ماسک نوری ضد چروک نیلای

حتما اسم سینره زیاد به گوشتان خورده‌ است. محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و موی سینره، یکی از معروف‌ترین محصولات بهداشتی ایرانی است که کیفیت مناسبی هم به نسبت قیمت خود دارد. کرم‌های مرطوب‌کننده، ضدآفتاب، انواع شامپو، لوسیون‌های متنوع برای مراقبت از انواع پوست و محصولات درمانی، از تولیدات این برند به حساب می‌آیند.

یکی دیگر از محصولات این لابراتوار، برند اینلی است که محصولات آرایشی خوب و باکیفیتی در مقیاس جهانی، تولید کرده‌ است. انواع کرم‌پودر، لاک، رژ لب، رژگونه و پنکک، از محصولات این برند هستند. به نظر کاربران محصولات این‌لی، لاک و رژلب‌های این برند، کیفیت بسیارخوبی دارند و قابل مقایسه با برندهای معتبر جهانی هستند. در تهیه لوازم آرایشی این‌لی از مواد باکیفیت استفاده شده ‌است. خبرخوب اینکه لوازم آرایشی این شرکت فاقد سرب و پارابن هستند و شما می‌توانید با اطمینان از سلامت آن‌ها، از این محصولات استفاده کنید.

محصولات اینلی | ماسک نوری ضد چروک نیلای

شون (Schön)

برند شون از محصولات مشترک ایران و آلمان است. «شون» در زبان آلمانی به معنای زیبایی است و تولید‌کنندگان این محصول معتقدند با محصولات خود می‌توانند زیبایی‌تان را حفظ کنند. محصولات آرایشی و بهداشتی «شون»، توسط شرکت آریان کیمیا تک ایران در کشورمان به بازار عرضه می‌شود. این محصولات با بهترین عصاره‌‌های گیاهان و میوه‌ها تهیه می‌شوند و در برگیرنده محصولات مراقبت از مو، پوست و بدن هستند.

محصولات شون | ماسک نوری ضد چروک نیلای

از محصولات آرایشی می‌توان به پرایمر، پنکیک، کرم‌پودر، کانسیلر، کانتور، رژگونه و هایلایتر اشاره کرد. همچنین این برند بیش از ۲۰ محصول بهداشتی، از جمله انواع شامپوها، کرم‌ ضدآفتاب و دیگر کرم‌ها و پاک‌کننده‌های پوست صورت تولید می‌کند.

کالیستا (callista)

اولین نکته‌ای که در برخورد با برند کالیستا، توجه شما را به خود جلب می‌کند، بازی رنگ‌ها است. کالیستا، یکی از رنگی‌رنگی‌ترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانی است که انصافاً در بسته‌بندی، خلاقیت خوبی به خرج داده ‌است.

تنوع محصولات کالیستا، به اندازه سایر برندهای آرایشی دیگر نیست. البته این مسأله را می‌توان پای تازه‌کار بودن آن گذاشت. مالکان این برند، مدعی هستند که مواد اولیه محصولات خود را از باکیفیت‌ترین و بهترین مواد آرایشی اروپایی و آمریکایی وارد ایران می‌کنند.

محصولات کالیستا | ماسک نوری ضد چروک نیلای

البته تمام فرمولاسیون لوازم آرایشی کالیستا، در آزمایشگاه‌های ایرانی تولید و تست می‌شوند و صفر تا صد تولیدات آن‌ها در ایران انجام می‌گیرد. محصولات کالیستا در چهار دسته لوازم آرایشی صورت، لب، چشم و ناخن تولید می‌شوند. محصولات این شرکت هم مانند محصولات این‌لی، فاقد هرگونه مواد مضر ماند سرب و پارابن هستند. پس می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

هیدرودرم (Hydroderm)

به‌ جرأت می‌توان هیدرودرم را یکی از باکیفیت‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای مراقبت از پوست ایرانی دانست. این برند که از تولیدات لابراتوار پارس حیان است، در زمینه مراقبت از پوست، مو و ناخن، فعالیت می‌کند. لابراتوار پارس حیان هم یکی از بزرگترین آزمایشگاه‌های تولیدات لوازم آرایش و بهداشتی در خاورمیانه است که برندهای معتبری مثل هیدرودرم، سان سیف، آردن، فولیکا و هرباسنس را وارد بازارهای ایرانی کرده ‌است.

محصولات هیدرودرم | ماسک نوری ضد چروک نیلای

برند هیدرودرم بیش از ۳۰ محصول در زمینه مراقبت از پوست و مو دارد که شامل انواع شامپو، لوسیون، محصولات آرایش‌ پاک‌کن، تونرها، محرک رشد ناخن و ضدآفتاب می‌شود. معروف‌ترین و پرطرفدارترین محصولات هیدرودرم، محصولات مراقبت از پوست و محصولات ضدجوش آن است. یکی از خطوط تولید هیدرودرم، با عنوان هیدرودرم لیدی هم به طور تخصصی در زمینه محصولات مربوط به خانم‌های باردار و شیرده فعالیت خوبی دارد.

نوبت شما

هدف ما از انتشار این مقاله، کمک به سلامت شماست. پس، نظرات و پیشنهاد‌های خود را بنویسید و ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید. می‌توانید سؤالات خود را نیز درباره “برندهای ایرانی محصولات مراقبت پوست” در همین قسمت بیان کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

مراجع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا