Light Gives Life!
نور قرمز درمانی | خیز ماسک ال ای دی جوان سازی پوست نیلای | خیز

درمان روزاسه و سلولیت با نور قرمز

درمان روزاسه با تکنولوژی نورقرمزدرمانی پوست

روزاسه (Rosacea) یک بیماری التهابی مزمن پوستی است. بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. این بیماری اغلب با علائم زیر و معمولاً روی صورت مشخص می‌شود:

  • قرمزی
  • رگ‌های خونی قابل مشاهده
  • برجستگی‌های کوچک پر از چرک
  • ضخیم شدن و تورم پوست، به ویژه در اطراف بینی

علائم روزاسه | خیز

 

روزاسه توسط موارد زیر تحریک می‌شود:

روزاسه باعث ناراحتی اجتماعی و جسمی در مبتلایان به آن می‌شود. به علاوه درمان آن نیز بسیار دشوار است. در واقع، هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد. بیماران باید یاد بگیرند که علائم خود را از طریق روش‌های زیر مدیریت کنند:

  • تغییر سبک زندگی
  • آزمون و خطای دارویی
  • روش‌های گران قیمت مانند لیزر رنگی پالسی (Pulsed dye laser or PDL) و نور پالسی شدید (Intense pulsed light or IPL)           

اما خوشبختانه برای این افراد، درمان با نور قرمز به طور فزاینده‌ای توسط پزشکان و متخصصان سلامت پوست، توصیه شده است. این روش به عنوان راهی ایمن و طبیعی برای درمان روزاسه شناخته می‌شود. علاوه بر این، نورقرمزدرمانی روزبه‌روز مقرون‌به‌صرفه‌تر و قابل‌دسترس‌تر است.

نور قرمز درمانی به جای از بین بردن علائم روزاسه با اعمال نیروی خارجی و با افزایش تولید انرژی در سلول‌های بدن کار می‌کند. با این روش سلول‌ها از دفاع طبیعی خود برای کاهش علائم و جلوگیری از شعله‌ور شدن بیماری استفاده می‌کنند. نور قرمز و مادون قرمز نزدیک تا انتهای میتوکندری، به پوست نفوذ می‌کنند. سپس با ایجاد یک واکنش بیوشیمیایی (biochemical)، باعث بهبود عملکرد میتوکندری می‌شوند. اساساً مانند این است که سلول‌های بدن تنظیم شود. این فرایند منجر به عملکرد بهینه‌تر اندام‌ها و بافت‌های هدف می‌شود.

درمان با نور قرمز همچنین با تحریک هورمسیس (hormesis) عمل می‌کند. فرایندی که از طریق آن بدن اندکی تحت فشار قرار می‌گیرد تا پاسخی را تحریک کند. در نهایت ساختارهای درگیر، تقویت می‌شود. در نتیجه به استرس بعدی بهتر پاسخ می‌دهند. در مورد روزاسه، هورمسیس ممکن است به معنای تقویت دفاع بدن شما در برابر عوامل تحریک‌کننده باشد.

این درمان همچنین دارای اثرات ضدالتهابی کاملاً مستند است. بر اساس تحقیقات اخیر، به نظر می‌رسد درمان با نور قرمز باعث کاهش التهاب و ترویج بهبودی با افزایش تولید کلاژن می‌شود.

روزاسه | خیز

آیا درمان با نور قرمز بهتر از روش‌های PDL یا IPL برای درمان روزاسه است؟

 PDLو IPL اثرات مثبتی بر روزاسه دارند. درمان با نور قرمز نیز نتایج مشابهی را نشان می‌دهد. اما این روش نسبت به سایر درمان‌ها دارای 3 برتری زیر است:

  • برتری اول: درمان با نور قرمز در سطح سلولی برای بهبود عملکرد اندام‌ها و بافت‌های بدن کار می‌کند. این بدان معناست که مزایای آن به طور بالقوه بسیار گسترده‌تر از درمان ساده علائم روزاسه است. با این روش می‌توان چندین مسئله را به طور همزمان درمان کرد. حتی آن‌هایی که کاملاً نامرتبط هستند. در نهایت ممکن است مشکلاتی از بدن درمان شود که بیمار از وجود آن‌ها در بدن خود بی‌خبر است. مسائلی از قبیل آکنه، سلولیت، شل شدن پوست، چین و چروک، علائم کشش، بهبود زخم و اسکار، درد و التهاب، رشد مو.
  • برتری دوم: لیزرها دارای پرتو بسیار باریک و متمرکز هستند. اما درمان با نور قرمز شامل یک سری LED است. LEDها در یک پانل (panel) چیده شده‌اند. هر لامپ یک پرتوی متمرکز از نور را در طول موج خاصی ساطع می‌کند (معمولاً نور قرمز در طول موج 660nm و نور مادون قرمز نزدیک در طول موج850 نانومتر). این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که سطح بزرگ‌تری از بدن را در یک زمان درمان کنید.
  • برتری سوم: این گزینه شاید مهم‌ترین مزیت نورقرمزدرمانی نسبت به PDL و IPL برای بسیاری از بیماران باشد. درمان با نور قرمز گزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به سایر درمان‌های حرفه‌ای است. درمان‌های PDL و IPL برای شروع بسیار پرهزینه هستند. هر دو درمان برای مؤثر بودن معمولاً به بیش از یک جلسه نیاز دارند. این روش‌های حساس باید توسط یک متخصص آموزش‌دیده در یک محیط بالینی انجام شود. البته فرد می‌تواند یک دستگاه IPL در خانه تهیه کند. اما این دستگاه عمدتاً برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود. همچنین لزوماً برای درمان روزاسه مؤثر نخواهد بود. از طرف دیگر خطر سوختگی و تاول در صورت استفاده نادرست از آن وجود دارد.

روزاسه و نورقرمز درمانی | خیز

اینجاست که درمان با نور قرمز جالب‌تر می شود. هزاران هزار مطالعه بررسی‌شده، نشان داده‌اند که درمان با نور قرمز عملاً هیچ خطر یا عوارض جانبی ندارد. بنابراین استفاده روزانه از آن کاملاً ایمن است. این بدان معنی است که لازم نیست توسط یک تکنسین (technician) آموزش‌دیده در یک کلینیک انجام شود. همچنین در درمان تعدادی از مشکلات دیگر بدن نیز مؤثر است.

ایمنی این درمان، در را به روی دستگاه‌های درمانی مقرون‌به‌صرفه خانگی، باز کرده است. ماسک نوری خانگی نیلای را همین الان سفارش دهید. این پوشانه به اندازه کافی بزرگ بوده و پوشش کامل صورت را تضمین می‌کند. هزینه این ماسک کمتر از یک جلسه IPL است. پس از سرمایه‌گذاری یک‌باره، به درمان نامحدود روزاسه در منزل دسترسی خواهید داشت. علاوه ‌بر این نه تنها برای روزاسه، بلکه برای بسیاری از مسائل دیگر از آن استفاده خواهید کرد. جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.khizlgl.ir مراجعه کنید.

کاهش چربی و سلولیت با نورقرمزدرمانی

سلولیت (Cellulite) یک بیماری پوستی است که با برآمدگی و گودی روی پوست مشخص می‌شود. این ویژگی بر تعامل بین سلول‌های چربی و بافت‌های همبند تأثیر می‌گذارد. زنان به دلیل توزیع طبیعی چربی در بدن، بیشتر در معرض سلولیت هستند. شایع‌ترین نواحی درگیر در بدن عبارت است از:

  • شکم
  • باسن
  • لگن
  • ران

سلولیت | خیز

درمان با نور قرمز با استفاده ازLED هایی با طول موج‌های قرمز و نزدیک به مادون قرمز، چربی بدن و سلولیت را کاهش می‌دهد. به طور خاص، نور قرمز و نور مادون قرمز نزدیک با افزایش میتوکندری، گردش خون و تولید کلاژن، اثر درمانی را به شکل زیر ارائه می‌دهد:

  • افزایش میتوکندری: طبق مطالب بخش‌های قبل، با تحریک نورقرمزدرمانی، عملکرد سلولی افزایش پیدا می‌کند. سپس با تولید انرژی بیشتر، بدن می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.
  • تولید کلاژن: کلاژن نیز پروتئین مهمی است که بدن برای کمک به ساخت استخوان‌ها، پوست، مو، تاندون‌ها (tendons) و بافت‌های همبند سالم تولید می‌کند. با افزایش سن، تولید کلاژن به آرامی کاهش پیدا می‌کند. نور قرمز درمانی به یکی از محبوب‌ترین درمان‌های جایگزین برای افزایش تولید کلاژن تبدیل شده است. با کلاژن بیشتر، پوست قادر به ضخیم شدن و قوی‌تر شدن است. این امر ظاهر سلولیت را کاهش می‌دهد.
  • افزایش گردش خون: از طریق گردش خون، مواد مغذی ضروری و اکسیژن به مغز و سراسر بدن می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید درمان با نور قرمز جریان خون را در سلول‌های بدن بهبود می‌بخشد. با افزایش گردش خون، بدن قادر است مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به سراسر بدن منتقل کند. همچنین مواد زائد ناخواسته را دفع می‌کند.

سلولیت و نور قرمز | خیز

ترکیب ورزش با نور قرمز درمانی در بهبود سلولیت

همراه کردن ورزش با نور قرمز یکی از مؤثرترین راه‌ها در کاهش چربی بدن و سلولیت است. ورزش، متابولیسم بدن را تحریک می‌کند تا چربی زیرجلدی را بشکند. در نتیجه توده بدنی لاغرتری ایجاد می‌شود. یک مطالعه نشان داده که سلولیت و سایز دور ران در افرادی که در یک برنامه پیاده‌روی با سرعت بالا همراه با درمان با نور قرمز شرکت کرده‌اند، کاهش پیدا می‌کند.

تمرین‌های قدرتی یکی دیگر از ورزش‌هایی است که ماهیچه‌های ما را تحریک می‌کند. بدن برای تمرین‌های قدرتی انرژی وارد می‌کند. سپس ماهیچه‌ها و بافت‌ها تجزیه می‌شوند. درنتیجه دوباره به عضلات قوی‌تر و بزرگ‌تر تبدیل می‌شوند. این امر باعث افزایش متابولیسم (metabolism) در بدن می‌شود. از این رو می‌تواند به تجزیه بیشتر چربی زیر پوست کمک کند.

مطالعه‌های دیگر نیز نشان داده‌اند که نورقرمزدرمانی به تنهایی و همچنین در ترکیب با روش‌های دیگر مانند وکیوم (vacuums) و ماساژ (massages) به کاهش چربی بدن و سلولیت کمک می‌کند.

نوبت شما

هدف ما از انتشار این مقاله، کمک به سلامت شماست. پس، نظرات و پیشنهادهای خود را بنویسید و ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید. می‌توانید سؤال‌های خود را نیز درباره «درمان با نور قرمز و فروسرخ» در همین قسمت بیان کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مراجع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا