Light Gives Life!
راهنمای خرید لوازم آرایشی | ماسک ال ای دی کم خطرترین روش جوانسازی پوست نیلای

راهنمای خرید انواع لوازم آرایشی

دسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی پوست

داشتن پوستی شفاف می‌تواند آرزو و دغدغه هر فردی باشد. پوست، مانند هر عضو دیگری از بدن برای سالم ماندن نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. اگر پوستتان را به حال خود رها کرده‌اید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بدرخشد. امروزه لوازم آرایشی و بهداشتی به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی بسیاری از خانم‌ها تبدیل شده است. صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به حدی رشد کرده که هر شخص با هر سلیقه‌ای می‌تواند به کالاهای مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.

تاریخچه لوازم آرایشی و بهداشتی

هنر آرایش صورت و بدن برای نخستین بار در تاریخ، توسط مردان ابداع شد. انسان‌های اولیه از رنگ طبیعی سرخ برای رنگ زدن مردگان خود استفاده می‌کردند. این رنگ‌آمیزی‌ها بیشتر جنبه نمایشی و سنتی داشت و آن‌ها صورت و بدن خود را نیز با همان رنگ آرایش می‌کردند. البته آرایش کردن به قصد زیبایی برای اولین بار توسط زنان مصری رواج یافت. زنان این سرزمین از رنگ سرخ برای گلگون کردن لب ها و گونه های خود استفاده می‌کردند. همچنین، چشمان خود را نیز با استفاده از رنگ سیاه، تیره می‌کردند. این رنگ سیاه از سرب، اکسید منگنز و کربن تولید می‌شد.

تاریخچه لوازم آرایشی | ماسک ال ای دی کم خطرترین روش جوانسازی پوست نیلای

یونانی‌های باستان نیز همزمان با مصریان، از عسل برای مرطوب کردن لب‌ها و از چربی حیوانات ترکیب شده با پودرهای سفالی سفید برای از بین بردن لک های صورت و بدن استفاده می‌کردند. با آغاز جنگ‌های صلیبی، آرایش در شمال اروپا بسیار رایج شد. در قرن 14 میلادی، آرایش و مراقبت از پوست مختص نجیب‌زادگان بود؛ اما در قرن 18 کم کم رواج عمومی پیدا کرد. در این دوران از لوازم آرایشی سمی و حاوی میزان بالای سرب استفاده می‌شد. اما با صنعتی شدن جوامع و به وجود آمدن کارخانجات تولید در قرون 20 و 21، مواد شیمیایی و غیر طبیعی موجود در لوازم آرایشی جای خود را به مواد طبیعی‌تر داد.

ماسک LED جوانساز پوست نیلای

به روزترین روش جوانسازی پوست

سفارش ماسک نوری نیلای

پوست جوان و شاداب دیگر یک خاطره نیست
خرید نیلای

محصولات آرایشی و بهداشتی پوست بر حسب نوع عملکردشان به دو دسته متفاوت تقسیم می‌شوند:

دسته اول: محصولات آرایشی و زیبایی

دسته دوم: محصولات مراقبت از پوست

انواع محصولات آرایشی و زیبایی پوست

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های لوازم آرایشی، محصولات زیبایی است که بسیار مورد توجه بانوان قرار دارد. در ادامه شما را با مهم ترین محصولات زیبایی پوست آشنا خواهیم کرد.

  • رژلب

رژلب یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین لوازم آرایشی است که در هر ثانیه، 27 عدد از آن در کل جهان به فروش می‌رسد. کاربرد رژلب آن است که لب ها را برجسته تر نشان داده و اختلاف اندازه آن‌ها را اصلاح کند. به همراه داشتن تنها یک رژلب قرمز کافیست تا هنگامی که زمان کافی برای آرایش کردن ندارید نیز به زیبایی هر چه تمام‌تر بدرخشید.

  • انواع فون ها

فون ها در انواع مختلفی نظیر فشرده و کرم پودری در دسترس هستند. برای صاف و یک دست کردن پوست صورت و همچنین پنهان کردن عیوب چهره می‌توان از انواع فون‌ها با توجه به نوع کاربری استفاده کرد.

  • لوازم آرایش چشم

آرایش چشم شامل محصولاتی همچون ریمل، سایه چشم، خط چشم، مداد چشم، کانسیلر دور چشم و … است که به کارگیری اصولی هر یک می‌تواند جلوه زیبایی به چشم‌ها بدهد.

انواع لوازم آرایش | خرید ماسک جوان کننده پوست نیلای

  • رژگونه

رژگونه را می‌توان در انواع پودری، مایع، استیکی و … یافت که کاربرد همگی آن‌ها در تغییر رنگ استخوان گونه برای افزایش زیبایی صورت است.

  • مداد آرایشی

مداد آرایشی نیز دارای تنوع بالایی است که از جمله آن‌ها می‌توان به مداد ابرو، مداد چشم، مداد رنگی، مداد کانتور، مداد لب و … اشاره کرد.

  • لاک ناخن

این روزها آرایش ناخن بسیار رایج است و مهم‌ترین گزینه برای انجام آن، لاک است. انواع لاک ها با توجه به نوع کاربری خود در طراحی یا کاشت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میزان ماندگاری لوازم آرایشی

هر لوازم آرایشی و بهداشتی دارای مدت زمان مصرف معینی است که بعد از اتمام آن باید دور انداخته شود. در ادامه قصد داریم بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را عنوان کنیم.

  • میزان ماندگاری انواع کرم پودر:اگر از نوع کاسه ای باشد 9 ماه و در صورت تیوپی بودن تا یک سال می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.
  • میزان ماندگاری انواع شامپو و ژل دوش:این محصولات بهداشتی را می‌توانید 2 تا 3 سال مصرف نمایید.
  • میزان ماندگاری ریمل مژه و ابرو:3 ماه
  • میزان ماندگاری کانسیلر:3 تا 6 ماه
  • میزان ماندگاری رژگونه و سایه چشم:2 تا 3 سال
  • میزان ماندگاری مداد ابرو، چشم و لب:2 سال
  • میزان ماندگاری پنکک:2 تا 3 سال
  • میزان ماندگاری رژلب:2 سال

عوارض استفاده از لوازم آرایشی چیست؟

بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که لوازم آرایشی و عطرها حاوی ترکیبات مضر هستند که استفاده آن‌ها در دراز مدت باعث بروز عوارض متعددی می‌شود. یکی از شایع ترین این عوارض، سرطان پوست است. چنانچه از سنین پایین شروع به مصرف لوازم آرایشی کرده‌اید، باید منتظر پیری زودرس پوست باشید. مواد آرایشی موجب ایجاد تغییراتی در پوست می‌شوند که چین و چروک یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. علاوه بر این، موجب بستن منافذ باز پوست شده و با جلوگیری از رسیدن اکسیژن به آن، بروز جوش و آکنه را در پی دارد. حساسیت، تورم، سوزش، تاول، کهیر و … نیز از دیگر عارضه های شایع است که در صورت مصرف مداوم لوازم آرایش پدید می‌آیند.

یکی از پر زیان ترین لوازم آرایشی، رژلب است که حتی برندهای معروف آن نیز حاوی مقادیری سرب هستند و به مرور وارد بدن می‌شوند. ورود سرب در بدن مصادف است با اختلالات رفتاری، افزایش پرخاشگری و کاهش بهره هوشی. علاوه بر این، می‌تواند اثرات منفی را در خانم‌های باردار و جنین آن‌ها ایجاد کند. 

لوازم آرایشی ارگانیک یا نچرال چیست؟

لوازم آرایش ارگانیک | خرید ماسک جوان کننده پوست نیلای

عنوان ارگانیک را می‌توان به محصولات کاملاً طبیعی اختصاص داد. در صورتی که در فرایند تولید لوازم آرایشی، بیش از هشت هزار ماده و ترکیب مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که یک سوم آن‌ها شیمیایی هستند. در واقع، تولید لوازم آرایشی بدون هیچ گونه ماده شیمیایی، کاری بسیار مشکل و پرهزینه است و به دلیل عدم وجود مواد نگهدارنده، مدت زمان نگهداری آن‌ها نیز بسیار کاهش می‌یابد. می‌توان گفت لوازم آرایشی ارگانیک بیشتر شبیه به شعاری برای بازاریابی برندهای لوازم آرایشی بهداشتی است.

راهنمای خرید لوازم آرایشی

در هنگام خرید لوازم آرایشی دقت کنید که این مواد توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده باشند. هیچ‌گاه از لوازم آرایش بی نام و نشان استفاده نکنید؛ چرا که سلامتی شما را به خطر می‌اندازند. از خرید محصولات آرایشی تقلبی که با قیمت ارزان تر روانه بازار می‌شوند، جداً خودداری کنید. این محصولات معمولاً در شرایط آلوده و با مواد اولیه نامشخص تهیه می‌شوند.

چنانچه لوازم آرایش استاندارد تهیه کنید، تاریخ انقضا روی آن ثبت شده است. حتما به تاریخ انقضا توجه کنید و مطمئن شوید که لوازم آرایشی مورد استفاده شما منقضی نشده باشد و از تاریخ تولید آن نیز زیاد نگذشته باشد. کیفیت مواد آرایشی نیز حائز اهمیت است. جهت اطمینان از این امر، می‌توانید برندهای معروف هر محصول را خریداری کنید. البته از عدم تقلبی بودن آن نیز اطمینان حاصل نمایید.

  • راهنمای خرید کرم پودر

کرم پودر | خرید ماسک جوان کننده پوست نیلای

کرم پودری را بخرید که با پوست شما سازگار باشد. موجب بروز جوش و التهاب نشود و حالت ماسیده پیدا نکند. چنانچه دارای پوست چرب هستید، کرم پودری را خریداری کنید که بدون چربی یا Oil Free باشد. اگر قصد دارید آرایش طبیعی داشته باشید، کرم پودری را انتخاب کنید که خیلی روشن تر یا تیره تر نباشد. معمولاً تناژ کرمپودرها بر دو پایه صورتی و زرد هستند که انتخاب آن به پوست شما بستگی دارد. چنانچه روی سطح پوست خود رگه های قرمز مشاهده می‌کنید، از کرم پودری با پایه صورتی استفاده کنید تا رگه‌ها پوشانده شوند.

  • راهنمای خرید سایه چشم

سایه چشم | خرید ماسک جوان کننده پوست نیلای

سایه قهوه ای ملایم یکی از آن رنگ سایه هایی است که باید در کیف لوازم آرایشی هر خانمی باید باشد. بهتر است بدانید که سایه های مات پرکاربردتر و ماندگارتر هستند. این در حالی است که سایه های براق در همه جا کاربرد ندارد و ماندگاری آن ها نیز کمتر است. اگر قصد دارید در انواع مجالس از سایه چشم استفاده کنید، بهتر است ابتدا یک پرایمر روی پلک بزنید و سپس سایه خود را اجرا نمایید.

  • راهنمای خرید خط چشم

خط چشم | خرید ماسک جوان کننده پوست نیلای

در خرید خط چشم بیشتر باید به استعداد و توانایی خود در کشیدن خط چشم دقت کنید. اگر در این کار مبتدی هستید، به جای انتخاب خط چشم مویی بهتر است از نوع مدادی و ماژیکی استفاده نمایید.

  • راهنمای خرید رژلب

رژ لب | خرید ماسک جوان کننده پوست نیلای

در خرید رژلب بهتر است وسواس زیادی به خرج دهید. رژلب های ارزان قیمت که اغلب آن‌ها دارای ماندگاری بالایی نیز هستند، حاوی مقادیر بالایی سرب هستند که برای سلامتی مضر است. رژلب‌ها را می‌توان در انواع جامد، مایع و مدادی تهیه کرد که استفاده از آن به شما بستگی دارد. چنانچه دارای لب های باریکی هستید، بهتر است رنگ های روشن تری از رژلب را انتخاب و خریداری کنید تا لب‌هایتان درشت‌تر به نظر برسند. اما اگر دارای لب پهن هستید، در انتخاب رنگ رژلب آزادتر خواهید بود.

  • راهنمای خرید رژگونه

رژگونه | خرید ماسک جوان کننده پوست نیلای

اگر دارای پوست خشک هستید، رژگونه های چرب و مایع برای شما مناسب‌تر هستند. اما اگر دارای پوستی چرب هستید، بهتر است نوع پودری آن را انتخاب و خریداری نمایید. سعی کنید رنگ تناژ رژلب با رژگونه یکی باشد؛ پس زمان خرید، به رنگ رژلب خود دقت داشته باشید.

نحوه نگهداری محصولات آرایشی و بهداشتی

لوازم آرایشی را در محیطی خشک به دور از رطوبت نگه دارید تا احتمال رشد باکتری در آن‌ها کاهش یابد. توجه داشته باشید که حمام و توالت به دلیل وجود رطوبت و باکتری، اصلا محیط مناسبی برای نگهداری لوازم آرایشی محسوب نمی‌شود.

اگر قصد دارید از محصولات کاسه‌ای استفاده کنید، بهتر است بدانید که این نوع لوازم آرایش بیشتر از نوع تیوپی در معرض آلودگی قرار داشته و مدت زمان مصرف آن کاهش می‌یابد. حتماً قبل از مصرف لوازم آرایشی کاسه ای، دستان خود را به خوبی بشویید تا احتمال انتقال میکروب به محصولات کاهش یابد.

هرگز مواد آرایشی و بهداشتی خود را با کسی شریک نشوید و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. پدهای آرایشی و فرچه‌های خود را هر دو هفته یکبار با آب داغ و شوینده ملایم (شامپو بچه) بشویید. پس از مصرف محصولات نیز درب آن‌ها را به خوبی ببندید تا احتمال اکسید شدن آن‌ها کاهش یابد.

نوبت شما

هدف ما از انتشار این مقاله، کمک به سلامت شماست. پس، نظرات و پیشنهادهای خود را بنویسید و ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید. می‌توانید سؤال‌های خود را نیز درباره «راهنمای خرید انواع لوازم آرایشی» در همین قسمت بیان کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

مراجع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا