Light Gives Life!
انواع دستگاه ال ای دی درمانی

انواع دستگاه های ال ای دی درمانی، راهنمای خرید دستگاه نوردرمانی

انواع دستگاه های ال ای دی درمانی

دستگاه‌‌های نور درمانی ال ای دی از نظر شکل‌ ظاهری به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • ماسک صورت LED
  • دستگاه نوردرمانی تونل LED
  • پنل LED یا جعبه نوردرمانی
  • دستگاه نوردرمانی دستی
  • لامپ‌های نوردرمانی بزرگ
  • تخت ال‌ای‌دی
  • چراغ‌های ال‌ای‌دی
  • پدهای LED
  • عینک نوردرمانی LED

دستگاه ماسک صورت ال ای دی

ماسک ‌های ال ای دی یک درمان غیرتهاجمی و مقرون‌ به ‌صرفه برای انواع عارضه‌های پوستی صورت هستند. این دستگاه‌ها نتایج زیر را به دنبال دارند:

  • سفت‌شدن پوست
  • کاهش چین و چروک
  • کاهش التهاب
  • جلوگیری از جوش
  • تنظیم تولید چربی پوست

جوان سازی پوست نیلای | خیز

ماسک ‌های ال ای دی انواع مختلفی دارند. این ماسک ‌های ال ای دی صورت برای استفاده در منزل و یا هر مکان دیگری طراحی شده‌اند. وزن سبک و استفاده آسان از ماسک، آن را به گزینه‌ای پرطرفدار برای کاربران تبدیل کرده است. نوردرمانی صورت با ماسک ‌های ال ای دی برخلاف کرم‌های تهاجمی و لیفت طولانی‌مدت صورت، آرام‌بخش و بدون درد هستند. همچنین نسبت به یک درمان واحد در سالن زیبایی، دارای مزیت‌های زیر است:

  • مقرون‌به‌صرفه
  • ایمن
  • صرفه‌جویی در زمان

 

طبق بررسی‌های ما، قیمت ماسک‌های نوردرمانی LED موجود در بازار، در حدود 4000-50 دلار است. وزن آن‌ها نیز در بازه 1500-300 گرم تخمین زده شده است.

دستگاه تونلی ال ای دی

این دستگاه نوردرمانی ال‌ای‌دی نه تنها برای صورت، بلکه روی گردن، دست‌ها، پاها و کمر نیز قابل استفاده است. نور از طریقLED های تعبیه‌شده روی یک صفحه تونلی ذوزنقه‌ای شکل یا منحنی به پوست منتقل می‌شود. لامپ‌ها به طور یکنواخت و متراکم توزیع می‌شوند. بنابراین همه پوست را می‌پوشانند. این دستگاه چند منظوره بدن و صورت بیشتر در مطب‌ها و کلینیک‌ها کاربرد دارد. البته در برخی سالن‌های زیبایی نیز استفاده می‌شود. طراحی دستگاه به گونه‌ای است که تماس مستقیم با پوست نداشته باشد. در نتیجه فشاری به پوست وارد نمی‌شود. بعضی از نمونه‌های دستگاه تونلی به صورت تاشو و دارای بالش، پایه و بند قابل تنظیم هستند. به همین دلیل قیمت نسبتاً بالایی دارند. برخی نیز هیچ کدام از این آپشن‌ها را نداشته و قیمت پایینتری دارند. به طور کلی قیمت دستگاه تونل LED حدود 300-100 دلار و وزن آن‌ها نیز در بازه 4-2 کیلوگرم است. عدم امکان حرکت کاربر و دستگاه به هنگام استفاده نیز یکی از مشکل‌های تونل LED است. شکل‌های زیر نمایی از این دستگاه‌های نوردرمانی را نشان می‌دهد.

خرید ماسک LED | دستگاه تونل LED تاشوی سیلیکونی برند XHGDO -min
دستگاه تونل LED تاشوی سیلیکونی برند XHGDO با قیمت 224 دلار و وزن حدود 2580 گرم
دستگاه تونل LED برند Okyna با قیمت 80 دلار و وزن حدود 2870 گرم
دستگاه تونل LED برند Okyna با قیمت 80 دلار و وزن حدود 2870 گرم

پنل ال ای دی درمانی یا جعبه نوردرمانی

پنل‌های ال ای دی به شکل یک صفحه مستطیلی یا مربع ساخته شده‌اند. در این صفحه تعدادی LED تعبیه شده است. این ابزارها قسمت وسیعی از بدن را پوشش می‌دهند. استفاده از پنل درمان با نور بسیار راحت است. کافی است آن را به برق وصل کنید و با یک کلید آن را روشن کنید. این پنل‌ها در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند. بعضی از پنل‌ها خیلی کوچک (پنل مینی) و  برخی نیز بسیار بزرگ هستند. دستگاه‌های کوچک تا متوسط را می‌توان آویزان کرد. همچنین می‌توان آن‌ها را روی میز، صندلی و یا هر مکان دیگری قرار داد. بنابراین دستگاه‌های نوردرمانی پانل فضای کمی را اشغال می‌کنند. اگر در یک مکان کوچک زندگی می‌کنید، می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید. با این وسیله می‌توانید از درمان با نور مادون قرمز در حالت نشسته، ایستاده یا خوابیده بهره ببرید.

برخی پنل‌ها دارای وزن سبک و یک دسته فلزی، پایه متحرک تاشو و فن خنک‌کننده داخلی هستند. برخی نیز به صورت چند صفحه تاشو طراحی شده‌اند. حمل و نقل پنل‌های نور LED تاشو، آسان است. به طور کلی وزن جعبه‌های نوردرمانی بسیار متفاوت و از یک تا 20 کیلوگرم است. قیمت آن‌ها نیز از زیر 100 دلار تا چند هزار دلار تخمین زده شده است. در قسمت زیر چند نمونه از شکل ظاهری پنل‌های ال‌ای‌دی با برندهای مختلف نشان داده شده است.

صفحه نوردرمانی LED برند Bestqool -min
صفحه نوردرمانی LED برند Bestqool با قیمت 185 دلار و وزن حدود 3450 گرم
پنل LED تاشو برند Profey Tech -min
پنل LED تاشو برند Profey Tech با وزن حدود 1500 گرم
پنل نوردرمانی LED قدی برند SGROW Maxpro -min
پنل نوردرمانی LED قدی برند SGROW Maxpro با قیمت 630 دلار

هنگام نورقرمزدرمانی با پنل، نیازی به استفاده از عینک محافظ چشم نیست. اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند از عینک استفاده کنند. به همین منظور پیشنهاد می‌شود عینک‌های محافظ پلاستیکی را تهیه کنند. این عینک‌ها به هیچ وجه نور را از خود عبور نمی‌دهند. طبق نتایج برخی از مطالعات، نور قرمز و مادون قرمز نزدیک برای چشم‌ها بسیار مفید است. البته نور ممکن است در ابتدا روشن به نظر برسد. اما چشم کاربر معمولاً به سرعت با نور سازگار می‌شود.

دستگاه ال ای دی تراپی دستی

این نوع دستگاه LED به دو شکل (همراه با دسته و یا بدون دسته) ساخته شده است. این وسیله برای درمان پوست اجزا صورت از جمله گونه‌ها، چشم‌ها و پیشانی استفاده می‌شود. بعضی از دستگاه‌های LED دستی قابلیت ماساژ عضله‌های صورت را نیز دارند. از کاربردهای این دستگاه می‌توان به پاکسازی پوست، رفع آکنه، لیفت صورت و همچنین بهبود جذب محصولات مراقبت از پوست اشاره کرد. اندازه کوچک و وزن سبک این دستگاه، امکان حمل آن به هر مکانی را می‌دهد. این دستگاه‌ها قابل شارژ و برخی از آن‌ها دارای تایمر و عینک محافظ چشم هستند.

ویژگی‌های پیشرفته از جمله نمایشگر LED به شما امکان سرعت‌دهی درمان‌های سفارشی را می‌دهد. از معایب این ابزار نسبت به ماسک‌های نوردرمانی، لزوم نگهداشتن آن با دست است. این امر ممکن است باعث خستگی دست شود. دستگاه‌های دستی نوردمانی معمولاً زیر 500 دلار قیمت دارند. وزن آن‌ها نیز بین 1000-500 گرم است. در قسمت زیر نمونه هایی از این دستگاه نوردرمانی را مشاهده می‌کنید.

دستگاه نوردرمانی دستی برند Uaike -min
دستگاه نوردرمانی دستی برند Uaike با قیمت 80 دلار و وزن 530 گرم
دستگاه نوردرمانی قرمز و مادون قرمز دستی برند kernel -min
دستگاه نوردرمانی قرمز و مادون قرمز دستی برند kernel با عملکرد ساده، قیمت 149 دلار
دستگاه نوردرمانی دستی برند FOREO -min
دستگاه نوردرمانی دستی برند FOREO با قیمت 210 دلار و وزن 145 گرم

یکی دیگر از اشکال دستگاه نوردرمانی دستی به صورت چراغ‌قوه یا قلم نور طراحی شده است. در این دستگاه پزشکی نیز چند LED در طول‌موج‌های درمانی به کار برده می‌شود. برخی از این دستگاه‌ها قدرت نفوذ عمیقی را برای تسکین عضلات و مفاصل از گردن تا پاها فراهم می‌کنند. همچنین به راحتی قابل حمل هستند. از طرفی می‌توان آن را برای درمان پوست روی هر قسمتی از بدن و حتی صورت اعمال کرد. برخی از چراغ‌قوه‌‌های LED دارای نوک جداشدنی و قابل تعویض هستند. با نوک این دستگاه صورت‌درمانی، می‌توان روی دهان، بینی و گوش را هدف قرار داد. همچنین برای بهبود تبخال، زخم شانکر و تاول تب لب‌ها عالی است. با برداشتن نوک آن، دستگاه تبدیل به یک وسیله برای تسکین درد گردن، شانه، مچ دست، انگشت، کمر، زانو، مچ پا، مفاصل و غیره خواهد شد.

وزن سبک و هدف‌گیری نقطه‌ای کل بدن از مزیت‌های مخصوص این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های نوردرمانی است. این میله نوردرمانی همراهی عالی برای سفر به شمار می‌آید. چراغ‌قوهLED  معمولاً دارای باتری قابل شارژ و یک شارژر باتری است. برخی از نمونه‌های این دستگاه نیز همراه با پایه و عینک محافظ چشم هستند. این دستگاه برای حیوانات خانگی مانند سگ، گربه، اسب، پرندگان، خرگوش و غیره نیز قابل استفاده است. مشکل بزرگ این نوع دستگاه‌ها، این است که به علت تعداد کم لامپ‌ها معمولاً اثربخشی چندانی ندارند. قیمت چراغ‌قوه‌های نوردرمانیLED ، ارزان و حدود 10 تا 50 دلار است. همچنین وزن آن‌ها در بازه 800- 200 گرم تخمین زده شده است.

چراغ‌قوه نوردرمانیLED برند Exerscribe-min
چراغ‌قوه نوردرمانیLED برند Exerscribe با قیمت 40 دلار و وزن حدود 200 گرم
میله نوریLED برند Lukirch-min
میله نوریLED برند Lukirch با قیمت حدود 120 دلار و وزن 530 گرم
استفاده از قلم نوری ال_ای_دی برای حیوان_های خانگی-min
استفاده از قلم نوری ال‌ای‌دی برای حیوان‌های خانگی

لامپ های ال ای دی درمانی بزرگ

در این لامپ‌ها چند LED تعبیه شده است. اندازه این لامپ‌ها بزرگ است. در نتیجه قسمت بزرگی از پوست را پوشش داده و درمان می‌کند. این دستگاه برای استفاده در منزل یا محل کار راحت است. برخی لامپ‌های LED  دارای دو یا چند سر همراه با پایه قابل تنظیم هستند. بنابراین دو یا چند نفر به طور همزمان می‌توانند از آن استفاده کنند. این لامپ‌ها دارای قابلیت چرخش 360 درجه حتی به صورت خودکار هستند. در نتیجه می‌توانند هر قسمت از بدن را تحت پوشش قرار دهند.

در دستگاه‌های دارای تنظیم خودکار،  نیازی به نگرانی در مورد نوردهی بیش از حد در هنگام به خواب رفتن نیست. زیرا پس از اتمام زمان تنظیم‌شده، دستگاه خاموش می‌شود. لامپ‌های LED برای استفاده در خانه ایمن هستند. این دستگاه را می‌توان روی مبل اتاق نشیمن، صندلی مطالعه و تخت خواب استفاده کرد لامپ‌های LED دارای صفحه مستطیلی، گرد یا چندضلعی هستند. از معایب این دستگاه، استفاده از آن در یک مکان ثابت است. قیمت لامپ‌های نوردرمانی معمولاً بالای 200 دلار و وزن آن‌ها حدود 400 گرم تا 8 کیلوگرم است. نمونه‌هایی از این لامپ‌ها در این بخش نمایش داده شده است.

لامپ LED درمانی برند ‎ Anyorkبا -min
لامپ LED درمانی برند ‎ Anyorkبا قیمت 95 دلار و وزن حدود 6700 گرم
لامپ نورقرمزدرمانی با چهار سر، برند Shyineyou -min | خرید ماسک LED
لامپ نورقرمزدرمانی با چهار سر، برند Shyineyou با قیمت 80 دلار و وزن حدود 1500 گرم
لامپ نورقرمزدرمانی شش ضلعی، برند Serfory -min
لامپ نورقرمزدرمانی شش ضلعی، برند Serfory با قیمت 40 دلار و وزن حدود 770 گرم

تخت های ال ای دی درمانی

تخت‌های نوردرمانی LED برای پوشش و درمان کامل بدن مناسب است. برخی نمونه‌های تولید شده دارای سقف هستند. از این تخت‌ها بیشتر در اسپاها و کلینیک‌ها استفاده می‌شود. تخت‌های نوردرمانی وزن زیاد و قیمت بالایی دارند. بنابراین حمل و نقل آن‌ها دشوار است. همچنین برای استفاده شخصی کاربرد ندارند. قیمت این دستگاه‌ها از هزار تا چند هزار دلار است. وزن تخت‌های بدون در 100-50 کیلو و با در بیشتر از 100 کیلو تخمین زده شده است. شکل این تخت‌ها در قسمت زیر نمایش داده شده است.

تخت درمان با نور مادون قرمز برند PAIN-X-2000-min
تخت درمان با نور مادون قرمز برند PAIN-X-2000
تخت نورقرمزدرمانی برند Merican -min
تخت نورقرمزدرمانی برند Merican با قیمت 9000-6000 دلار و وزن 100 کیلوگرم
تخت نورقرمزدرمانی 2برند Merican -min
تخت نورقرمزدرمانی برند Merican با قیمت 13000-9000 دلار و وزن 280 کیلوگرم
تخت نورقرمزدرمانی بدون درب، برند lightstem -min
تخت نورقرمزدرمانی بدون درب، برند lightstem قیمت حدود 65000 دلار

پدهای ال ای دی درمانی

پدهای نوردرمانی LED انعطاف‌پذیر و شامل چندین ال ای دی هستند. نور از طریق LED‌ها عمیقاً در بافت‌ها نفوذ می‌کند. برخی از این پدها به پوست می‌چسبند. پدهای پوشیدنی LED به شکل‌های مختلف کلاه، دستکش، پاپوش، کمربند، پیشانی‌بند، مچ‌بند، زانوبند و غیره وجود دارد. این پدها برای استفاده شخصی در منزل و یا هر مکان دیگری طراحی شده‌اند. پدهای نوردرمانی سبک و به راحتی قابل استفاده و حمل و نقل هستند. از این پدهای نوردرمانی می‌توان برای گردن، پشت، شانه، بازو، زانو، دست و پا استفاده کرد. کاربرد آن‌ها نیز بهبود وضعیت بدنی، تسریع بهبود زخم پس از عمل، تسکین درد، بهبود خواب و افزایش مقاومت بدن است. کمربندهای نوری ساخته‌شده نیز برای درمان طیف گسترده‌ای از مشکلات اسکلتی عضلانی طراحی شده‌اند. از این رو بسیاری از پزشکان، استفاده از این محصولات را به بیماران و ورزشکاران توصیه می‌کنند.

وزن پدهای نوردرمانی LED 200 گرم تا 4 کیلوگرم است. پدهای کوچک معمولاً کمتر از 200 دلار و در صورت بزرگ‌بودن بیشتر از 200 دلار  قیمت دارند. به طوری که قیمت دستگاه‌های قدی ممکن است تا یک میلیون دلار برسد. در ادامه، نمونه‌های مختلف این پدهای نوری مشاهده می‌شود.

کمربند نوردرمانی LED با چند کاربرد، برند DGXINJUN -min
کمربند نوردرمانی LED با چند کاربرد، برند DGXINJUN با قیمت 180 دلار و وزن 880 گرم
پد نورقرمزدرمانی برای کل بدن برند ALDIOUS -min
پد نورقرمزدرمانی برای کل بدن برند ALDIOUS با قیمت 900 دلار و وزن 3650 گرم
دستکش نورقرمزدرمانی برند TUOB -min
دستکش نورقرمزدرمانی برند TUOB با قیمت 200 دلار و وزن حدود 940گرم
کفش راحتی نورقرمزدرمانی برند TUOB -min | خرید ماسک LED
کفش راحتی نورقرمزدرمانی برند TUOB -min
کلاه نورقرمز درمانی برای درمان آلوپسی، برند Capillus -min
کلاه نورقرمز درمانی برای درمان آلوپسی، برند Capillus با قیمت 630 دلار و وزن حدود 2056 گرم
پد چشم نوردرمانی برند dpl -min
پد چشم نوردرمانی برند dpl با قیمت 45 دلار و وزن حدود 400 گرم

عینک ال ای دی درمانی

با این نوع عینک‌ها می‌توان نوردرمانی را در حین انجام کارهای روزمره تجربه کرد. عینک نوردرمانی پوشیدنی، درمانی غیرتهاجمی و بدون درد است. نوردرمانی در حین حرکت و همچنین هنگام ورزش، مسافرت یا کار از مزیت‌های این دستگاه است. برخی از نمونه‌های ساخته‌شده فوق‌العاده راحت و سبک و دارای طراحی همه‌کاره هستند. در نتیجه می‌توان برای مدت طولانی آن را روی صورت قرار داد. سیستم نورپردازی برخی عینک‌های نوردرمانی نیز، نوردهی ایده‌آلی را برای چشم فراهم می‌کند. در عین حال دید را آزاد نگه می‌دارد. در صورت استفاده از عینک یا لنزهای تماسی نیز می‌توان آن‌ها را به کار برد. بدون اینکه روی دید یا راحتی فرد تأثیر بگذارد. اما به عکس در برخی از نمونه‌های تولیدشده، نور زیاد ممکن است با دید طبیعی فرد تداخل داشته باشد. در نتیجه پیشنهاد می‌شود در حین استفاده از این نوع عینک‌ها، چشم‌های خود را ببندید.

بعضی از عینک‌های نوردرمانی نیز باعث ایجاد فشار روی گوش و یا بروز میگرن می‌شوند. بنابراین هنگام خرید عینک LED باید به نظر کاربران و خریداران دستگاه توجه کرد. وزن این دستگاه نوردرمانی کمتر از 500 گرم و قیمت آن در بازه 200-100 دلار است.

عینک نورقرمزدرمانی برندVanity Planet  یکی از نمونه‌های ساخته‌شده در این زمینه است. قیمت این عینک 95 دلار و دارای وزن حدود 168 گرم است. کاهش خطوط پنجه‌کلاغی اطراف چشم، خطوط ریز زیر چشم، چین و چروک، علائم پیری و همچنین کمک به تحریک تولید کلاژن از مزایای این عینک است. عینک ال‌ای‌دی Vanity Planet  دارای کابل USB برای شارژ دستگاه و همچنین تایمر خودکار 3 دقیقه‌ای است.

عینک نورقرمزدرمانیVanity Planet -min | خرید ماسک LED
عینک نورقرمزدرمانیVanity Planet

طول موج LED به کاررفته در دستگاه های نوردرمانی

طول‌موج‌های مختلف نور LED، از مادون قرمز تا آبی، مزایای متفاوتی را برای طیف وسیعی از کاربردهای بهداشتی و زیبایی ارائه می‌دهند. اما نور آبی و قرمز، به طور خاص، دارای اثرات مفیدی بر سلول‌های پوست هستند. همانطور که می‌دانید دستگاه‌های نوردرمانی خانگی انواع طول‌موج‌ها را با ریزتراشه‌های LED با قدرت بالا تولید می‌کنند. این دستگاه‌ها همچنین طول‌موج‌های نور مضر و غیرمولد، مانند اشعه ماوراء‌بنفش موجود در نور خورشید را حذف می‌کنند. سپس دوزهای متمرکزی از طول‌موج‌های ایمن و مؤثر نور را ارائه می‌دهند. قبل از خرید یک دستگاه نوردرمانی خانگی، باید بدانید هر رنگ LED چه مشکلی را درمان می‌کند. در این صورت با اطمینان می‌توانید دستگاه مناسب برای نیازهای مراقبت از پوست منحصر به ‌فرد خود را انتخاب کنید. به طور کلی در این دستگاه‌ها رنگ‌ها با طول‌موج‌ها و کاربردهای زیر به کار می‌رود:

  • قرمز با طول موج 630 یا 660 نانومتر: تحریک تولید کلاژن، کاهش چین و چروک و خطوط، افزایش گردش خون، بهبود رنگدانه‌ها، کاهش قرمزی و همچنین صاف‌کننده پوست. (به طور کلی این نور دارای اثرات ضدپیری پوست است.)
  • مادون قرمز با طول موج 1200-750 نانومتر: گرمای نور مادون قرمز گردش خون ناحیه مورد نظر را بهبود می‌بخشد. همچنین باعث تقویت ماهیچه‌ها و سلامت پوست می‌شود.
  • آبی تیره، روشن و فیروزه‌ای با محدوده طول موج 490-415 نانومتر: کاهش التهاب و تنش پوست (کمک به پوست حساس)، آرامش‌بخش، سفت‌کننده پوست، ضدلک و از بین ‌برنده آکنه.
  • زرد با طول موج 590-570 نانومتر: کاهش تولید ملانین و همچنین کاهش قرمزی پوست و پف‌کردگی.
  • نارنجی با طول موج 620-590 نانومتر: افزایش درخشندگی و احیا پوست. ( LEDنارنجی ترکیبی از نور قرمز و زرد است. در نتیجه برای ارائه مزایای هر دو رنگ طراحی شده است. در عین حال درخشش پوست را نیز افزایش می‌دهد.)
  • سبز با طول موج 570-495 نانومتر: کاهش هایپرپیگمانتاسیون (hyper-pigmentation)-کاهش رنگدانه- و روشن‌کردن چهره.
  • بنفش با طول موج 410-390 نانومتر: بهبود متابولیسم لنفاوی (Lymph Metabolism) و جوانسازی سلولی.
  • صورتی با طول موج 660-460 نانومتر: بهبود متابولیسم و کوچک‌کردن منافذ
  • سفید شامل همه طول‌موج‌ها: دارای اثرات ضدپیری، آرامش‌بخش و تقویت درمان‌های مراقبت از پوست.

طبقه بندی دستگاه های نوردرمانی بر اساس طول موج به کار رفته در آن ها

بسیاری از دستگاه‌های نوردرمانی LED حاوی رنگ‌ها و طول‌موج‌های مختلف نور هستند. اما برخی از آن‌ها نیز تک‌رنگ و تخصصی هستند. دستگاه‌های ال‌ای‌دی را از نظر طول‌موج می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  • دستگاه‌های LED تک‌رنگ: در این وسیله‌های پزشکی تنها از LEDهایی با یک طول موج خاص مانند قرمز یا آبی استفاده می‌کنند. پد نوردرمانی نشان‌ داده ‌شده در شکل زیر، به این صورت طراحی شده است.
پد نورقرمزدرمانی خطوط زیر چشم و لبخند، برند CLAIGIO-min
پد نورقرمزدرمانی خطوط زیر چشم و لبخند، برند CLAIGIO
  • دستگاه‌های LED دو رنگ: LEDهای تعبیه شده در این دستگاه‌ها دارای دو طول موج مختلف مانند قرمز و مادون قرمز یا قرمز و آبی هستند. شکل زیر نمونه‌ای از این وسیله‌های نوردرمانی است.
دستگاه لایت‌تراپی دستی برند Project E Beauty دارای LEDهای قرمز و آبی-min
دستگاه لایت‌تراپی دستی برند Project E Beauty دارای LEDهای قرمز و آبی
خرید ماسک نوردرمانی نیلای با دو طول موج قرمز و مادون قرمز-min
ماسک نوردرمانی نیلای با دو طول موج قرمز و مادون قرمز
  • دستگاه‌های نوردرمانی سه‌رنگ: این نوع تجهیزات دارای سه رنگ ال‌ای‌دی هستند. شکل زیر نمایی از این دستگاه‌ها را نشان می‌دهد.
دستگاه نوردرمانی دستی برند NORLANYA-min
دستگاه نوردرمانی دستی برند NORLANYA، ارائه درمان با هر سه طول موج قرمز، آبی و سبز
شیلد نوردرمانی برند Aphrona با قابلیت تولید سه رنگ قرمز، آبی و نارنجی-min
شیلد نوردرمانی برند Aphrona با قابلیت تولید سه رنگ قرمز، آبی و نارنجی
  • دستگاه‌های ال‌ای‌دی‌درمانی چهار طول موجی: ال‌ای‌دی‌های موجود در این ابزارهای نوری قابلیت تولید چهار رنگ با طول موج متفاوت را دارند. دستگاه نوردرمانی تونلی نمایش‌داده‌شده، یکی از این نمونه‌هاست.
ابزار نوردرمانی تونل برند ‎ Bella Faccia با چهار رنگ-min
ابزار نوردرمانی تونل برند ‎ Bella Faccia با چهار رنگ
  • دستگاه‌های نوردرمانی پنج‌رنگ: در این دستگاه‌ها پنج طول‌موج مختلف به کار رفته است. از جمله این ابزارهای LED‌درمانی می‌توان به موارد نشان ‌داده ‌شده در قسمت زیر اشاره کرد.
ابزار LEDدرمانی برند Bella Faccia با پنج رنگ-min
ابزار LEDدرمانی برند Bella Faccia با پنج رنگ
  • دستگاه‌های LED‌درمانی با شش رنگ: همانگونه که مشخص است این ابزارهای نوردرمانی قابلیت درمان با شش طول موج متفاوت را دارند. پنل نوردرمانی زیر، یکی از دستگاه‌های شش رنگ است.
دستگاه سه‌پنل نوردرمانی تاشو برند Serfory با شش رنگ -min
دستگاه سه‌پنل نوردرمانی تاشو برند Serfory با شش رنگ قرمز، آبی، نارنجی، زرد، صورتی و سفید
  • دستگاه‌های لایت‌تراپی هفت‌رنگ: این دستگاه‌ها هفت طول‌موج را برای درمان کاربر فراهم می‌کنند. تجهیز زیر مثالی از این طراحی است.
ماسک ال ای دی هفت رنگ برند NEWKEY دارای LEDهایی -min
ماسک ال ای دی هفت رنگ برند NEWKEY دارای LEDهایی با قابیلت تولید هفت رنگ قرمز، آبی، سبز، زرد، بنفش، آبی روشن و سفید
ابزار نوردرمانی تونل LED برند Aikertec با ارائه هفت طول موج -min
ابزار نوردرمانی تونل LED برند Aikertec با ارائه هفت طول موج به رنگ‌های سبز، زرد، آبی، قرمز، فیروزه‌ای، سفید و بنفش
  • دستگاه LEDدرمانی هشت‌رنگ: طبق بررسی انجام‌شده در سایت‌های معتبر، تعداد این دستگاه‌ها بسیار کم و بیشتر مدل تونلی هستند. دستگاه زیر نمونه‌ای از ابزارهای طراحی‌شده با LEDهای هشت رنگ است.
دستگاه نوردرمانی هشت‌رنگ برند Serfory -min
دستگاه نوردرمانی هشت‌رنگ برند Serfory با قیمت 270 دلار و وزن حدود 3 کیلوگرم

سؤالات متدوال در زمینه دستگاه های نوردرمانی ال ای دی

دستگاه ال‌ای‌دی درمانی برای چه سنی مناسب است؟

استفاده از این نوع درمان محدودیت سنی ندارد. حتی نوجوانان مستعد آکنه نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. زیرا کم‌تهاجمی‌ترین درمان زیبایی با تکنولوژی بالا است.

آیا دستگاه‌های نورقرمزدرمانی قابلیت برنزه‌کردن را دارند؟

برای برنزه‌شدن نیاز به اشعه UV است. این دستگاه‌ها نور ماورابنفش ندارند. پس مناسب این کار نخواهند بود.

آیا لامپ‌های دستگاه ال‌ای‌دی‌درمانی در صورت از کارافتادن، قابل تعویض هستند؟

بله قابل تعویض هستند.

بهترین برندهای دستگاه‌های نورقرمزدرمانی حرفه‌ای خارجی کدام هستند؟

  • ماسک لب برند CurrentBody (بهترین برند دستگاه نورقرمزدرمانی برای درمان پوست لب)
  • پنل نوردرمانی Trophy Skin
  • دستگاه نوردرمانی دستی برند SolaWave(از کوچک‌ترین دستگاه‌های نوردرمانی)
  • ماسک شفاف هفت‌رنگ ORA
  • ماسک نورقرمزدرمانی نقابی برند Dennis Gross Skincare(از بهترین‌های برند ماسک برای آکنه)
  • دستگاه نورقرمزدرمانی دستی برند Foreo(بدون دسته و بهترین دستگاه از نظر قابلیت تنظیم)
  • دستگاه نوردرمانی دستی برند LightStim(همراه با دسته)
  • ماسک نورقرمزدرمانی انعطاف‌پذیر برند Omnilux(بهترین برند از نظر گارانتی)
  • پنل نورقرمز درمانی برند Joovv(بهترین دستگاه Full Body)
  • دستگاه نورقرمزدرمانی دستی برند MM Skincare (بدون دسته)
  • ماسک نورقرمزدرمانی سیلیکونی برند MZ Skin
  • دستگاه نوردرمانی دستی برند Skin Gym (همراه با دسته و نسبتاً مقرون‌به‌صرفه)

بهترین برند دستگاه نوردرمانی ال‌ای‌دی تولید کشور ایران کدام است؟

بهترین و البته تنها دستگاه نور LED ایرانی، ماسک جوانسازی صورت برند نیلای (Nilay) است. این دستگاه با دو نور قرمز و مادون قرمز کار می‌کند. طول موج رنگ قرمز، بیشترین تأثیر را روی پوست دارد. به گونه‌ای که خاصیت ضدپیری آن معروف است. این دستگاه فول گارانتی و قیمت آن نسبت به ماسک های ال ای دی خارجی بسیار مناسب است. رضایت 96 درصدی کاربران از ماسک جوانسازی نیلای نشانگر عملکرد بسیار عالی برای درمان چروک های صورت است.

نوبت شما

هدف ما از انتشار این مقاله، کمک به سلامت شماست. پس، نظرات و پیشنهادهای خود را بنویسید و ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید. می‌توانید سؤال‌های خود را نیز درباره “انواع دستگاه‌های نوردرمانی ال ای دی” در همین قسمت بیان کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

مراجع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا