Light Gives Life!
مراقبت از پوست در استخر، دریا، سونا و جکوزی | خرید ماسک نوری جوان کننده پوست نیلای

مراقبت از پوست در استخر، دریا، سونا و جکوزی

شنا یکی از سرگرم‌کننده‌ترین ورزش‌ها است. این ورزش برای سلامتی فایده‌های زیادی دارد. اما باید در نظر داشته باشید که بدون انجام مراقبت های پوستی، شناکردن می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. در این مقاله موارد زیر بررسی می‌شود:

  • مراقبت های پوستی بعد از استخر و مراقبت های قبل از استخر
  • مراقبت از پوست بعد از شنا و قبل از شنا برای شناگران آب های آزاد
  • مراقبت پوستی بعد از جکوزی
  • مراقبت پوستی قبل و بعد از سونا

مراقبت از پوست در استخر

هنگام استفاده از استخر، رعایت نکته‌های پیشگیرانه و مراقبت از پوست توصیه می‌شود. در غیر این صورت، کلر و آب شور می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. در واقع آب استخر مملو از کلر ممکن است منجر به خشکی و خارش پوست و حتی التهاب شود.

ماسک LED جوانساز پوست نیلای

به روزترین و کم‌خطرترین روش جوانسازی پوست

سفارش ماسک نوری نیلای

پوست جوان و شاداب دیگر یک خاطره نیست
خرید نیلای

داشتن یک روتین مراقبت از پوست، سد محافظ برای پوست ایجاد می‌کند. این روتین باید متمرکز بر مرطوب‌کنندگی و پاکسازی پوست باشد. سد پوستی ایجادشده، مواد شیمیایی مضر استخر را از پوست دور نگه ‌می‌دارد.

مراقبت از پوست قبل از شنا در استخر (مراقبت های قبل از استخر)

طبق توصیه متخصصان پوست، رعایت نکات زیر برای مراقبت از پوست قبل از شنا الزامی است:

  • دوش‌گرفتن قبل از استخر: در بیشتر استخرها قبل از ورود به آب باید دوش بگیرید. این مرحله مهم را نادیده نگیرید. باید از خیس‌شدن کامل مو و پوست خود اطمینان حاصل کنید. با این کار سلول‌های پوست به ‌خوبی هیدراته می‌شوند. در نتیجه کلر کمتری را جذب می‌کنند.
  • استفاده از ضدآفتاب قبل از استخر: استعمال کرم ضدآفتاب، یک اقدام مهم برای محافظت از پوست است (برای هر شناگر و غیر‌شناگری). ضدآفتاب ضدآب به دلیل شسته‌نشدن در آب استخر، یک سد محافظ روی پوست ایجاد می‌کند. کرم ضدآفتاب را حداقل 15 دقیقه قبل از ورود به آب استخر روی صورت خود قرار دهید. این کار به کرم زمان کافی برای جذب‌شدن می‌دهد.
  • نوشیدن آب کافی قبل از استخر: هر فردی در استخر کمتر احساس تشنگی می‌کند. این امر طبیعی است. با این حال نباید میزان آب مصرفی را به خصوص در حین فعالیت بدنی، کم کنید. بنابراین بهتر است یک بطری آب در کنار استخر قرار دهید. سپس هر 15 تا 20 دقیقه یک بار آب بنوشید.

لوسیون پیش از استخر | خرید ماسک نوری جوان کننده پوست نیلای

مراقبت های پوستی بعد از استخر

بعد از شنا در استخر، انجام کارهای زیر منجر به حفظ سلامت پوست می‌شود:

  • گرفتن دوش آب گرم بعد از استخر: آب کلردار استخر نباید روی پوستتان خشک شود. بنابراین به محض بیرون ‌آمدن از استخر، دوش آب گرم بگیرید. همچنین موها و پوست خود را کاملاً تمیز کنید. در پایان نیز برای شستشو از آب سرد استفاده کنید. این کار به بسته‌ شدن ‌منافذ باز پوست کمک می‌کند.
  • مرطوب‌کردن پوست پس از استخر و شنا: بلافاصله پس از خشک‌کردن پوست، از مرطوب‌کننده یا لوسیون عمیق و مغذی استفاده کنید. این کار باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود.
  • لایه‌برداری پوست بعد از شنا کردن: از یک اسکراب یا لایه‌بردار ملایم برای پاک‌کردن آلودگی و پوست مرده صورت خود استفاده کنید. این اقدام پوست را نرم و صاف می‌کند. لایه‌برداری پوست را فقط یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

مراقبت پوستی هنگام شنا در استخر روباز یا آب های آزاد

یکی از عوارض جانبی شنا در استخر روباز یا دریا، افزایش قرارگرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش خورشید است. شناکردن در فضای باز می‌تواند احتمال آفتاب‌سوختگی و سرطان پوست ملانوما را افزایش دهد (صرف‌نظر از سابقه بیماری در خانواده، رنگدانه‌های پوست یا محل زندگی). لازم به ذکر است که ملانوما یکی از سرطان‌های کمتر شایع پوست است. اما باعث اکثر مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان پوست می‌شود. بنابراین توجه به نکته‌های مراقبت پوستی قبل و بعد از شنا الزامی است. با این کار می‌توانید از پوست خود در برابر اشعه ماوراءبنفش محافظت کنید. همچنین خطر ابتلا به ملانوما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

مراقبت از پوست قبل از شنا برای شناگران آب های آزاد

طبق توصیه متخصصان پوست، شناگران در فضای باز باید نکته‌های زیر را رعایت کنند:

  • بهترین روتین مراقبت از پوست از درون بدن شروع می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود آب کافی بنوشید. طبق دستورالعمل‌های توصیه‌شده نوشیدن شش-هشت لیوان (2/1لیتر) آب در روز ضروری است. آب ضمن هیدراته نگه‌داشتن پوست، به حفظ خاصیت ارتجاعی آن نیز کمک می‌کند.

نوشیدن آب در استخر | خرید ماسک نوری جوان کننده پوست نیلای

  • صبح زود یا دیروقت شنا کنید (اشعه خورشید بین ساعت ده صبح تا چهار بعدازظهر از سایر زمان‌ها قوی‌تر است).
  • 20 تا 30 دقیقه قبل از شنا، از یک کرم ضدآفتاب مقاوم در برابر آب استفاده کنید. در حین شنا نیز هر 40 تا 80 دقیقه یکبار ضدآفتاب بزنید.
  • درصورت استفاده از حوله، دوباره ضدآفتاب بزنید. زیرا حوله کرم را پاک می‌کند.
  • لباس‌های محافظ در برابر اشعه ماوراءبنفش بپوشید.
  • با پوشیدن کلاه شنا از پوست سر خود محافظت کنید.
  • از یک پماد ضدسایش و ضد عرق‌سوز برای نواحی پوستی حساس استفاده کنید. اطراف درزهای لباس، زیربغل و بین ران‌ها و سینه‌ها بیشتر از نواحی دیگر مستعد سایش هستند.

مراقبت از پوست بعد از شنا برای شناگران آب های آزاد

با عمل به توصیه‌های زیر بعد از شنا از پوست خود محافظت کنید:

  • بعد از شنا نیز باید مقدار زیادی آب بنوشید. زیرا به دلیل فعالیت، بدنتان کم‌آب می‌شود. پس حتماً یک بطری آب همراه خود داشته باشید.
  • در حین دوش‌گرفتن بعد از شنا از یک صابون آنتی‌باکتریال (ضد باکتری) طبیعی ملایم استفاده کنید. بهتر است این صابون دارای مقادیر زیادی ویتامین E باشد. ویتامین E یک ضدالتهاب طبیعی موجود در پوست است. این ضدالتهاب از طریق سبوم پوست منتقل می‌شود. استفاده از یک صابون طبیعی آنتی‌باکتریال حاوی گلیسیرین نیز باکتری‌ها را از بین می‌برد. گلیسیرین باعث محافظت از پوست پس از شستشو و مرطوب‌ ماندن آن می‌شود.
  • از کرم‌ و بالم‌ مرطوب‌کننده لب استفاده کنید.

مراقبت های پوستی بعد از شنا روباز | خرید ماسک نوری جوان کننده پوست نیلای

مراقبت از پوست بعد از جکوزی

بسیاری از کاربران جکوزی از خشکی پوست خود شکایت دارند. زیرا ترکیب ضدعفونی‌کننده‌های جکوزی و آب داغ باعث کاهش چربی پوست و از بین ‌رفتن تعادل pH آن می‌شود. این امر می‌تواند باعث خشکی پوست شود. افراد دارای پوست حساس پس از استفاده از جکوزی، بیشتر مستعد ابتلا به خشکی و خارش پوست هستند.

در اینجا نکته‌هایی برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از خشکی آن بعد از جکوزی ارائه شده است:

  • دوش‌گرفتن با آب ولرم بعد از جکوزی: کلر موجود در آب وان جکوزی باعث از بین ‌بردن چربی پوست می‌شود. در نتیجه پوست خشک خواهد شد. بنابراین بهترین کار بعد از بیرون ‌آمدن از جکوزی و درآوردن مایو، دوش‌گرفتن با آب ولرم است. این کار باعث شسته‌شدن کلر از روی پوست می‌شود.
  • خشک‌کردن بدن به روش گذاشتن و برداشتن حوله، بعد از جکوزی: پس از دوش آب ولرم، به ‌آرامی پوست خود را با حوله خشک کنید. این کار را می‌توانید تنها با گذاشتن و برداشتن حوله انجام دهید. زیرا مالش پوست خیس با حوله با از بین ‌بردن لایه بیرونی پوست و چربی آن منجر به تحریک و خشکی پوست می‌شود.
  • استفاده از برس خشک پس از جکوزی: برس‌ خشک‌ زدن به پوست بدن به حذف سلول‌های مرده کمک می‌کند. همچنین باعث پاکسازی منافذ مسدودشده و بهبود گردش خون می‌شود. این کار همچنین حفظ رطوبت و جذب چربی را برای پوست آسان‌تر می‌کند. با این اقدام، مرطوب‌کننده‌ها نیز به طور مؤثرتری در درمان و رفع خشکی و خارش پوست عمل خواهند کرد.
  • مرطوب‌کردن پوست بعد از جکوزی: استفاده از مرطوب‌کننده بهترین راه‌حل برای درمان خشکی و خارش پوست پس از جکوزی است. بنابراین بعد از دوش آب ولرم و خشک‌کردن بدن، از یک مرطوب‌کننده‌ سنگین و بر پایه روغن استفاده کنید. این نوع کرم با حفظ رطوبت پوست آن را هیدراته نگه می‌دارد. مرطوب‌کننده‌های حاوی وازلین، شی باتر یا سرامید نیز به بهترین شکل باعث مرطوب‌شدن پوست می‌شوند.
  • لایه‌برداری هفتگی پوست: هفته‌ای یک بار از اسکراب نمک یا شکر برای لایه‌برداری پوست خود استفاده کنید. لایه‌برداری باعث از بین ‌رفتن سلول‌های خشک و کدر، بازشدن منافذ و تحریک فرایند تجدید پوست می‌شود. در نتیجه، سلول‌های سالم پوست جایگزین سلول‌های خشک و قدیمی می‌شوند. لایه سلول‌های مرده به عنوان یک مانع عمل می‌کند. بنابراین با از بین ‌رفتن این لایه، مرطوب‌کننده‌ها به‌طور مؤثرتری پوست را آبرسانی می‌کنند.
  • مرطوب‌کردن لب بعد از جکوزی: پوست لب زودتر از قسمت‌های دیگر بدن خشک می‌شود. زیرا غدد چربی ندارد. بنابراین برای جلوگیری از ترک‌خوردن لب‌ و حفظ رطوبت آن از مرطوب‌کننده‌های لب استفاده کنید (به‌ویژه هنگام استفاده از جکوزی در فصل زمستان). مرطوب‌کننده مورد نظر بهتر است حاوی گلیسیرین باشد. همچنین می‌توانید از نرم‌کننده یا مرطوب‌کننده‌‌ بر پایه آب استفاده کنید. زیرا باعث حفظ رطوبت می‌شود. از استعمال بالم لب با رایحه‌هایی مانند نعناع و کافور اجتناب کنید. زیرا این رایحه‌ها پوست لب‌ را سریع‌تر خشک می‌کنند.
  • خوردن غذاهای آبرسان پس از جکوزی: خوردن مواد غذایی با خاصیت آبرسانی به از بین ‌بردن احساس خشکی پوست کمک می‌کند. مواد غذایی مانند کدوحلوایی، خیار، تخم‌کتان، روغن زیتون، پاپایا، ماهی سالمون، توت فرنگی، گردو، هندوانه، ماست، سبزی‌های سالادی از قبیل کلم‌پیج، اسفناج و چغندر سوئیسی.
  • نوشیدن آب کافی بعد از جکوزی: برای هیدراته‌ماندن، حتماً قبل، حین و بعد از هر بار استفاده از جکوزی آب بنوشید. هیدراته‌ماندن، به بدن برای مقابله با اثرات خشکی پوست (ناشی از جکوزی) کمک می‌کند. از نوشیدنی‌های الکلی در حین استفاده از جکوزی نیز اجتناب کنید. این نوشیدنی‌ها می‌توانند باعث ایجاد اثرات کم‌آبی در بدن شوند.
  • بستن موها: برای ایمن و تمیز نگه‌داشتن محیط جکوزی از ضدعفونی‌کننده‌های حاوی مواد شیمیایی مانند کلر و برم استفاده می‌شود. این مواد می‌توانند باعث خشکی مو شوند. برای جلوگیری از این مشکل، موهای خود را با کش به صورت گوجه‌ای ببندید. همچنین از کلاه حمام استفاده کنید.

جکوزی | خرید ماسک نوری جوان کننده پوست نیلای

توجه: افراد دارای پوست حساس به آب جکوزی، باید تنها 15 دقیقه از آن استفاده کنند.

فواید سونا بخار برای پوست و فواید سونا خشک برای پوست

سونا از قرن‌ها پیش در بسیاری از فرهنگ‌ها برای موارد زیر مورد استفاده قرار گرفته است:

  • پاکسازی پوست
  • سم‌زدایی اندام‌های بدن
  • دریافت آرامش ‌عمیق

هم سونا بخار و هم سونا خشک به دلیل گرما باعث تعریق فرد می‌شوند. تعریق باعث بازکردن منافذ و پاکسازی لایه خارجی پوست می‌شود.

مراقبت پوستی قبل از سونا

رعایت نکته‌های زیر قبل از سونا برای جلوگیری از آسیب به پوست ضروری است:

  • لنزهای تماسی، جواهر و هر شیء قابل سوختن یا ذوب‌شدن را دربیاورید.
  • در صورت استعمال لوسیون یا روغن، آن را زیر دوش از روی پوستتان بشویید. سپس بدن خود را خشک کنید. باید از خطراتی مانند خشک‌شدن بیش ‌از حد پوست یا مو، پارگی مویرگ‌ها و ابتلا به عفونت جلوگیری کنید.
  • قبل از ورود به سونا از یک برس با موی طبیعی، اسفنج لوفا یا پارچه نرم روی پوست خود استفاده کنید (تکنیک برس خشک). این کار یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به خروج سموم از منافذ پوست است. بهتر است از پاها به سمت بالای بدن خود برس بکشید (همیشه پوست را در جهت قلب خود برس بزنید). برس خشک باعث بازکردن منافذ و غدد تولیدکننده چربی می‌شود. تحریک هورمون‌ها و اندام‌های بدن، جوانسازی سیستم عصبی و بهبود رنگ چهره از فواید دیگر برس خشک است. برس خشک علاوه بر بهبود عملکرد انقباض ماهیچه‌ها، از رسوب چربی و پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند.

توجه: در صورت ابتلا به فشارخون بالا، دیابت یا بیماری قلبی از این روش استفاده نکنید. همچنین این تکنیک به افراد دارای عفونت، التهاب یا ترک پوستی پیشنهاد نمی‌شود.

  • صورت و بدن خود را قبل یا بلافاصله پس از ورود به سونا مرطوب کنید. در صورت داشتن پوست چرب از یک مرطوب‌کننده سبک مانند کرم روز استفاده کنید. برای افراد دارای پوست خشک نیز مرطوب‌کننده سنگین‌تر مانند روغن نارگیل پیشنهاد می‌شود. می‌توانید از هر دو نوع کرم استفاده کنید. اما نوع سنگین‌تر را برای ناحیه اطراف چشم خود به کار ببرید.
  • هنگام استفاده از سونا موهای خود را فراموش نکنید. موهای هر فردی به دلیل نور خورشید و یا رنگ‌کردن زیاد آسیب بسیاری می‌بیند. به عقیده برخی از آرایشگران پس از این آسیب‌ها، استفاده نادرست از سونا شایع‌ترین علت خشکی بیش‌ از حد مو است. برای مراقبت از مو یک حوله مرطوب به شکل عمامه دور موهای خود بپیچید. در غیر این صورت، قبل یا بلافاصله پس از ورود به سونا، به موهای خود نرم‌کننده مو یا روغنی مانند روغن بچه بزنید. برای نفوذ و اثربخشی بیشتر، سر خود را با کلاه حمام بپوشانید.

حوله سر در سونا| خرید ماسک نوری جوان کننده پوست نیلای

  • قبل از رفتن به سونا حتماً صورت خود را به‌ درستی تمیز کنید. هرگونه کثیفی، آرایش یا محصول مراقبت پوست را از صورت خود پاک کنید. زیرا ممکن است باعث ایجاد جوش یا تحریک پوست شود.
  • به گفته متخصصان زیبایی، از ماسک صورت استفاده کنید. زیرا اثرات آن با گرمای سونا افزایش پیدا می‌کند.
  • قبل از قراردادن ماسک، از لایه‌بردار صورت استفاده کنید. این کار را می‌توانید در سونا انجام دهید. هدف از لایه‌برداری، از ‌بین ‌بردن سلول‌های مرده پوست است. در نتیجه اثربخشی پوست بیشتر می‌شود. علاوه ‌بر این، لایه‌برداری، پوست را روشن می‌کند. همچنین باعث تحریک بافت‌های زیرین می‌شود. از اسکراب‌های سنگین صورت برای ناحیه اطراف چشم خود استفاده نکنید. لایه‌بردارها از مسدودشدن منافذ پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین باعث ایجاد ظاهری شاداب می‌شوند. از لایه‌بردارها عمدتاً در نواحی چرب‌تر صورت مانند اطراف پیشانی و بینی استفاده کنید.
  • قبل از ورود به سونای بخار، بدن خود را با یک اسکراب (لایه‌بردار) ملایم بشویید. این کار از گرفتگی منافذ پوست، احتباس عرق و در نتیجه عرق‌سوز شدن جلوگیری می‌کند.

استفاده از سونا برای چه نوع پوستی مضر است؟

طبق توصیه متخصصان پوست، افراد دارای پوست مستعد آکنه بهتر است از استفاده از سونا و اتاق بخار پرهیز کنند. به عقیده برخی پزشکان، پوست افراد دارای آکنه یا مشکلات پوستی دیگر، احتمالاً در واکنش به گرمای بیش ‌از حد، چربی تولید می‌کند. همچنین عرق‌کردن بیش ‌از حد در سونا ممکن است باعث تشدید مشکلات پوستی شود. به افراد با پوست نازک نیز توصیه می‌شود از سونا استفاده نکنند. در پوست نازک، مویرگ‌ها به طور غیرعادی به سطح پوست صورت نزدیک هستند. بنابراین احتمال پارگی آن‌ها در مواجهه با گرمای شدید، بیشتر از حد معمول است. با این حال این افراد می‌توانند برای محافظت، صورت خود را با یک پارچه مرطوب بپوشانند.

 

مراقبت پوستی بعد از سونا

سونا یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای پاکسازی پوست است. همچنین به خودی خود یک اقدام مراقبت از پوست به شمار می‌آید. دمای بالای سونا باعث بازشدن منافذ پوست و از بین ‌رفتن چربی آن می‌شود. تعریق نیز به دفع سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. علاوه ‌بر ‌این، پوست برای برقراری تعادل خود تلاش می‌کند. به همین دلایل پوست بعد از سونا بسیار نرم و لطیف می‌شود. در نهایت نیز منافذ پوست تمیز خواهد شد. با این حال لازم است بعد از سونا کارهای زیر برای محافظت بیشتر از پوست انجام شود:

  • بلافاصله بعد از سونا از ژل شستشو استفاده نکنید: به دلایل بهداشتی، حمام‌کردن با محصولات پاک‌کننده و مراقبتی مناسب قبل از رفتن به سونا ضروری است. اما پس از سونا باید از مصرف ژل شستشو، صابون و محصولات مشابه جداً خودداری شود. در سونا، پوست کاملاً تمیز می‌شود. به همین دلیل در صورت سالم ‌بودن، نیاز به مراقبت بیشتری ندارد.
  • بعد از سونا از ماسک صورت استفاده کنید: پس از رفتن به سونا، پوست شما بیشتر پذیرای درمان است. زیرا منافذ پوست در اثر گرما، بزرگ‌تر می‌شوند. بنابراین ماسک بیشترین اثر ممکن را روی پوست ایجاد می‌کند. ماسک‌ها می‌توانند به استخراج چربی اضافی و ناخالصی‌های پوست کمک کنند. از ماسک صورت مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

ماسک بعد سونا | خرید ماسک نوری جوان کننده پوست نیلای

  • بعد از سونا، برای آبرسانی پوست از مرطوب‌کننده استفاده کنید: بلافاصله بعد از دوش‌گرفتن (در حالی که پوست هنوز مرطوب است)، کرم مرطوب‌کننده را روی پوست خود بمالید.
  • پس از سونا، صورت خود را با تونر بشویید: تونر یک نوع شوینده مناسب برای پاکسازی و انقباض منافذ پوست است. تونر پوست باعث خشکی بیش ‌از حد یا تحریک پوست حساس نمی‌شود. همچنین پوست شما را برای جذب مرطوب‌کننده‌ها و سایر محصولات مراقبت از پوست آماده می‌کند. تونرهای صورت همچنین می‌توانند به بازیابی سطح pH پوست و بهبود رنگ و صاف‌کردن آن کمک کنند. استفاده از تونرهای حاوی اسید سالیسیلیک (Salicylic Acid) توسط افراد دارای پوست چرب یا آکنه‌دار باعث بسته‌شدن و تمیز شدن منافذ پوست می‌شود.
  • بعد از سونا، دوش آب سرد بگیرید: دوش آب سرد باعث بسته‌شدن منافذ باز پوست می‌شود.
  • بعد از سونا، از محصولات مراقبت از پوست ویژه استفاده کنید: استفاده از این محصول‌ها تنها در صورت نیاز واقعی به آن‌ها ضروری است (برای مثال در مورد پوست بسیار خشک). در این صورت استفاده از محصولات مرطوب‌کننده بدون عطر و یا سایر افزودنی‌های مصنوعی توصیه می‌شود. هنگام استعمال محصول، در صورت امکان پوست باید همچنان گرم باشد. اما خیس نباشد. لوسیون‌های مرطوب‌کننده معمولاً در عرض چند ثانیه جذب می‌شوند. همچنین از خود لایه‌ چرب باقی نمی‌گذارند.

پوست برخی افراد، سالم، به‌اندازه کافی مرطوب و چرب است. بنابراین لازم نیست بلافاصله بعد از سونا، آن را با محصولات ویژه مراقبت از پوست درمان کنند. زیرا این کار فقط تعادل pH پوست را به‌ هم می‌زند. همچنین باعث مسدودشدن منافذ می‌شود. علاوه ‌بر این، سبوم جدید را به تجمع در این منافذ، تحریک خواهد کرد.

بهتر است پوست خود را پس از سونا مستقیماً در حالت طبیعی قرار دهید. در نتیجه، پوست برای ایجاد تعادل در میزان رطوبت و چربی،‌ فرصت پیدا می‌کند. این کار همچنین باعث ایجاد لایه محافظ طبیعی روی پوست می‌شود. لایه ایجاد شده علاوه بر محافظت در برابر عفونت‌ها، پوست را انعطاف‌پذیر و نرم نگه می‌دارد. قابل ذکر است که پس از سونا هر فردی می‌تواند از محصولات مراقبت از پوست معمولی خود استفاده کند.

  • بعضی از افراد دقیقاً نوع پوست خود را نمی‌شناسند. برخی نیز به مراقبت‌های ویژه پوستی، به خصوص بعد از سونا نیاز دارند. در این موارد باید با یک متخصص پوست، در مورد انتخاب محصول مراقبت از پوست مناسب مشورت کنید.

نکته: همیشه قبل از ورود، در حین و بعد از استفاده از سونای خشک و سونا بخار، آب زیادی بنوشید. این کار برای جلوگیری از کم‌آبی ضروری است. لازم به ذکر است که قبل یا بعد از سونا الکل ننوشید. زیرا الکل رگ‌های خونی را گشادتر می‌کند.

نوبت شما

هدف ما از انتشار این مقاله،کمک به سلامت شماست.پس، نظر‌ات و پیشنهاد‌های خود را بنویسید و ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید. می‌توانید سؤالات خود را نیز درباره “مراقبت از پوست در استخر، آب‌های آزاد، سونا و جکوزی” در همین قسمت بیان کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

مراجع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا