Light Gives Life!
پاکسازی پوست | خرید ماسک نوری جوان کننده پوست نیلای

همه چیز درباره پاکسازی پوست

پاکسازی پوست چیست؟

پوست هر 30 روز یکبار خود را بازسازی می‌کند. به این ترتیب سلول‌های سطحی یا اپیدرم از بین می‌روند. سپس سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند. معجزه پاکسازی پوست (Skin Cleansing) به روند حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. بنابراین پوست شاداب می‌شود. همچنین آماده دریافت مواد مغذی خواهد شد. در واقع پاکسازی پوست صورت به معنای از بین بردن مواد آرایشی، عرق، چربی، کثیفی و سلول‌های مرده از سطح پوست است. اما چگونگی پاکسازی پوست، مزایا، فواید و معایب پاکسازی پوست اهمیت دارد. پاکسازی پوست بدن، پوستی شفاف و درخشان را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

ماسک LED جوانساز پوست نیلای

به روزترین و کم‌خطرترین روش جوانسازی پوست

سفارش ماسک نوری نیلای

پوست جوان و شاداب دیگر یک خاطره نیست
خرید نیلای

در ابتدای کار باید نوع پوست خود را بشناسید. زیرا پاکسازی انواع مختلف پوست متفاوت است. همچنین روش های پاکسازی پوست باید با توجه به نیاز پوست و توسط افراد کاملاً متخصص تعیین و انجام شود. به طور کلی از موارد زیر، در مراحل مختلف پاکسازی پوست استفاده می‌شود:

  • مواد آلی برای پاکسازی پوست
  • مواد شیمیایی برای پاکسازی پوست
  • شوینده‌های پاکسازی پوست
  • لایه‌بردارهای پاکسازی پوست
  • دستگاه‌ها و تجهیزات پاکسازی پوست

پاکسازی پوست صورت | خرید ماسک نوری جوان کننده پوست نیلای

در این مقاله مطالب مهم در مورد پاکسازی پوست بدن به اشتراک گذاشته شده است. برای آشنایی بیشتر با این روش مراقبت از پوست، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

چرا پاکسازی پوست مهم است؟ (فواید پاکسازی پوست)

دلایل مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد، از جمله:

  • کمک به بهبود وضعیت پوست و جلوگیری از مشکلات پوستی به کمک فیشال: سلول‌های پوست روزانه در معرض آسیب‌های مختلفی قرار می‌گیرند. با پاکسازی پوست و زدودن آلودگی‌ها از آن، از برخی آسیب‎‌های پوستی پیشگیری می‌شود. با حذف میکروب‌ها، باکتری‌ها و آلودگی‌ها از سطح پوست، احتمال ایجاد جوش و آکنه کمتر خواهد بود.

از طرفی با حفظ چربی مفید پوست، درمان چین  ‌و‌چروک و خطوط ریز پوست امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین با پاکسازی می‌توان لکه‌های تیره، تیرگی پوست و جای زخم را از بین برد. پاکسازی، اولین قدم در استفاده از مواد مغذی و تقویت پوست نیز به شمار می‌آید. در واقع پاکسازی ساده پوست یک راه ‌حل ایده‌آل برای جلوگیری از آسیب‌ها و مشکلات احتمالی پوست است. بنابراین برای داشتن پوستی شفاف و درخشان، پاکسازی یک روش عالی است.

  • جوان و شاداب‌شدن پوست با انجام پاکسازی: با افزایش سن، سلول‌های پوست با سرعت کمتری بازسازی می‌شوند. به همین دلیل پوست کدرتر و تیره‌تر به نظر می‌رسد. با کمک پاکسازی، حذف سلول‌های مرده سریع‌تر اتفاق می‌افتد. بنابراین با تحریک پوست برای تولید سلول‌های جدیدتر، شفافیت و شادابی به پوست باز می‌گردد. علاوه ‌بر این شاهد جوان‌شدن پوست نیز خواهید بود.
  • کمک به حفظ رطوبت پوست با پاکسازی: با تغذیه عمیق پوست، تعادل اسیدیته آن حفظ می‌شود. همچنین پوست رطوبت مورد نیاز خود را جذب می‌کند. به طوری که آبرسانی آن به خوبی انجام می‌شود. در نتیجه، شاهد کشیدگی، پوسته‌پوسته شدن و خشکی بیش ‌از حد پوست نخواهید بود. با آبرسانی به پوست، درخشندگی و لطافت آن بیشتر می‌شود.
  • افزایش اعتماد به نفس با انجام پاکسازی پوست: داشتن پوست شفاف و زیبا در هر فردی باعث ایجاد اعتماد به نفس و احساس بهتری از خود می‌شود.
  • جلوگیری از التهاب و شل‌شدن پوست با پاکسازی: ماساژ پوست با حرکت‌های دایره‌ای و به کمک نوک انگشتان به رفع استرس و حفظ تعادل ذهنی کمک می‌کند. ماساژ پوست با تحریک عروق لنفاوی به سم‌زدایی پوست و بهبود گردش خون نیز کمک می‌کند. بنابراین باعث سالم و جوان به ‌نظر رسیدن پوست خواهد شد.

تکنیک ها یا روش های پاکسازی پوست

تمام عوامل ذکرشده در بخش قبل، اهمیت پاکسازی پوست را نشان می‌دهد. بنابراین می‌بایست این روش مراقبت از پوست را جدی بگیرید. اما راه‌های پاکسازی پوست چیست؟ در یک طبقه‌بندی کلی، این روش‌ها به سه بخش زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

در تمامی این روش‌ها، پاکسازی عمومی پوست مدنظر است. اما پاکسازی در منزل و سالن‌های زیبایی به صورت سطحی انجام می‌شود. برای پاکسازی عمیق پوست باید روش‌های بالینی را انتخاب کنید.

پاکسازی پوست در خانه و سالن های زیبایی

برای پاکسازی آسان پوست معمولاً اسکراب‌ها و لایه‌بردارهای شیمیایی یا طبیعی کاربرد دارند. برای انجام این کار در منزل و سالن‌های زیبایی علاوه بر مواد شیمیایی، از ابزارها و تکنیک‌های فیزیکی نیز می‌توان استفاده کرد. به طور کلی، برخی از روش‌های مورد استفاده برای تمیزکردن انواع پوست شامل موارد زیر است:

  • اسکراب پوست: یکی از رایج‌ترین راه‌های حذف سلول‌های مرده پوست، استفاده از اسکراب و لایه‌بردار است. اسکراب‌ها حاوی شکر یا نمک‌های معدنی هستند و پوست را نرم می‌کنند. استفاده از اسکراب روشی غیر‌تهاجمی است. اما گاهی احتمال التهاب پوست به‌ خصوص در پوست‌های حساس وجود دارد. بنابراین، انجام لایه‌برداری پوست را در طول هفته، محدود کنید.
  • بخور پوست: یکی دیگر از راه‌های پاکسازی پوست چه در منزل و چه در سالن‌ها، بخوردادن پوست است. افزایش گردش خون در زیر پوست مهم‌ترین نتیجه بخور است. بخار، منافذ پوست را باز می‌کند. علاوه ‌بر این آلودگی‌های عمقی پوست را از بین می‌برد. جوش‌های سرسیاه نیز به راحتی با کمک بخار آب از زیر پوست، آزاد خواهند شد. این جوش‌ها در اثر انسداد منافذ پوست ایجاد می‌شوند.
  • پاکسازی پوست با ابزار: انواع درمارولر و برس‌های مخصوص پاکسازی پوست هم در خانه و هم در سالن‌های زیبایی یافت می‌شود. در این روش حذف سلول‌های مرده به صورت فیزیکی انجام می‌شود. از طرفی بعد از پاکسازی پوست می‌توان از مواد آبرسان، ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده کرد.

پاکسازی پوست صورت | خرید ماسک نوری جوان کننده پوست نیلای

 

لازم به ذکر است که یکی از مراحل پاکسازی پوست استفاده از دستگاه‌های نور درمانی ال ای دی است. دستگاه‌های نور درمانی LED علاوه بر منزل و سالن‌های زیبایی در برخی کلینیک‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در دستگاه‌های نور درمانی LED از طول‌موج‌های مختلف نور برای درمان انواع مشکلات پوستی از جمله التهاب، علائم پیری و آکنه استفاده می‌شود. تقریباً همه انواع پوست می‌توانند از درمان LED بهره‌مند شوند. داشتن یک دستگاه در منزل نیز باعث می‌شود به راحتی نور درمانی LED را در برنامه روزانه خود بگنجانید. دوز روزانه نور LED قرمز باعث تولید کلاژن می‌شود. نور آبی نیز می‌تواند جوش‌ها را درمان و از آن جلوگیری کند. استفاده همزمان دستگاه نور درمانی LED با محصولات موضعی، بهترین نتیجه را به شما می‌دهد. درمان با نور آبی در درجه اول با هدف قراردادن باکتری‌ها و بدون آسیب‌رساندن به پوست کار می‌کند. این طول‌موج باعث درمان و همچنین کاهش جوش‌ها می‌شود.

نور قرمز و مادون قرمز، در انتهای دیگر طیف مرئی، بازسازی سلولی را برای تسریع بهبود و تقویت اثرات ضدپیری افزایش می‌دهد. این نور باعث سریع‌تر رشدکردن پوست و بافت زیر آن نیز می‌شود. همچنین سلول‌های مرده پوست را جایگزین می‌کند. علاوه ‌بر این شکاف‌های به وجودآورنده چین‌وچروک را پر می‌کند. این امر باعث کاهش ظاهر آن‌ها و سایر علائم پیری خواهد شد. کاهش التهاب از دیگر فواید بی‌نظیر نور قرمز و مادون قرمز است.

ماسک‌ ال ای دی یک نمونه از دستگاه‌های خانگی نوردرمانی هستند. نمونه ایرانی ماسک ال ای دی تنها با برند نیلای موجود است. در ماسک جوانسازی صورت نیلای از نور قرمز و مادون قرمز استفاده شده است. از مزیت‌های استفاده از برند ایرانی ماسک ال ای دی، ضمانت دستگاه و در دسترس‌بودن قطعات آن است. قیمت بسیار مناسب ماسک صورت نوردرمانی نیلای نیز می‌تواند دلیل خوبی برای خرید آن باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماسک جوانسازی صورت نیلای و یا خرید، اینجا را کلیک کنید.

مراحل پاکسازی پوست در خانه

در بخش زیر چند مرحله ساده پاکسازی پوست در خانه آورده شده است:

  • شستشوی صورت: در این مرحله صورت خود را با آب ولرم و پاک‌کننده صورت بشویید. سپس آن را با یک حوله نرم خشک کنید. در صورتی که قبل از پاکسازی در بیرون از منزل بوده‌اید، پس از ورود به خانه بلافاصله شیرپاک‌کن را روی یک پد پنبه‌ای بریزید. سپس آن را به آرامی روی صورت خود بمالید. با این کار تمام آرایش و آلودگی‌ها پاک می‌شود. از این رو عمل پاکسازی بیشترین تأثیر را خواهد داشت.
  • بخور صورت: با استفاده از دستگاه بخور، صورت خود را به مدت هفت تا ده دقیقه بخور دهید. در صورت نداشتن این دستگاه از یک ظرف یا قابلمه آب گرم نیز می‌توان استفاده کرد. کافی است مقداری آب را در ظرف مورد نظر خود بجوشانید. سپس صورت خود را بالای آن قرار دهید. در هر دو روش، پوشاندن سر و ظرف بسیار مهم است. بخور باعث افزایش تولید چربی پوست می‌شود. این چربی به‌طور طبیعی صورت را مرطوب و منافذ پوست را باز می‌کند. نتیجه این فرایند، جوانسازی و آبرسانی به پوست است.
  • اسکراب: همانطور که گفته شد اسکراب صورت، سلول‌های مرده را از روی پوست پاک می‌کند. به همین منظور توصیه می‌شود صورت خود را با اسکراب ماساژ دهید. بعد از گذشت پنج تا هفت دقیقه، آن را با آب ولرم بشویید. در صورت عدم تمایل به استفاده از محصولات آماده، می‌توانید اسکراب خانگی تهیه کنید (در پایان این مقاله دستور تهیه چند اسکراب خانگی آورده شده است).
  • استفاده از پک پاکسازی صورت: پک‌های صورت می‌توانند پوست را درخشان و نرم کنند. همچنین به خارج‌کردن آلودگی‌های سرسخت از لایه‌های عمیق پوست کمک می‌کنند. برای پاکسازی پوست توصیه می‌شود از یک پک مرطوب‌کننده طبیعی صورت استفاده کنید. محصول مورد نظر بهتر است از آلوئه‌ورا، زردچوبه، عسل و آرد نخودچی تهیه شده باشد. آلوئه‌ورا دارای خواص ضدالتهابی و خنک‌کننده است. زردچوبه نیز به کاهش سیاهی دور چشم کمک می‌کند. از طرفی عسل برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه مفید است. بیسان (آرد نخودچی) نیز یک عنصر جادویی در پک صورت است. برای پاکسازی پوست می‌توانید یک محصول بر پایه میوه را نیز انتخاب کنید. کافی است پک را به صورت خود بمالید. سپس بعد از گذشت چند دقیقه و خشک‌شدن محصول روی پوست، آن را با آب ولرم بشویید.
  • استفاده از تونر: بسیاری از مردم به استفاده از تونر اهمیت لازم را نمی‌دهند. به کار بردن تونر بعد از پک صورت به حفظ تعادل pH پوست کمک می‌کند. به جای استفاده از تونرهای بسته‌بندی‌شده معمولی می‌توانید گلاب، خیار، آلوئه‌ورا و یا سرکه سیب را بکار ببرید. گلاب، قرمزی پوست را کاهش می‌دهد. همچنین درد و ناراحتی ناشی از آکنه را تسکین می‌دهد. خیار نیز چین‌و‌چروک را کاهش می‌دهد. از طرفی آلوئه‌ورا به از بین ‌بردن لکه‌های تیره کمک می‌کند. لازم به ذکر است که سرکه سیب نیز التهاب‌ها را تسکین می‌دهد. علاوه ‌بر این باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود.
  • مرطوب‌کردن پوست: استفاده از یک مرطوب‌کننده قوی از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. همچنین علائم پیری را کاهش می‌دهد. علاوه ‌بر این، از پوست در مقابل آفتاب محافظت می‌کند. مبارزه با آکنه نیز از فواید دیگر مرطوب‌کننده است. به همین دلیل هرگز نباید در حین پاکسازی صورت در خانه، استفاده از مرطوب‌کننده را فراموش کنید. برای این منظور یک مرطوب‌کننده آبرسان به گردن و پوست خود بمالید. افراد دارای پوست خشک باید از یک مرطوب‌کننده غلیظ استفاده کنند.

روش های پاکسازی پوست صورت | خرید ماسک نوری جوان کننده پوست نیلای

دستور تهیه اسکراب خانگی صورت

در قسمت زیر نحوه تهیه و استفاده از چند اسکراب خانگی در منزل آورده شده است:

  • اسکراب شکلات و شکر: یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو، یک ‌و ‌نیم قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و 2/1 قاشق چایخوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست ‌آمده را به صورت خود بمالید. بعد از دو دقیقه شروع به ماساژ تمام نواحی صورت خود کنید (این کار را پنج تا هفت دقیقه ادامه دهید). در پایان صورت خود را با آب بشویید.
  • اسکراب شکر و عسل: یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری شکر را با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی پوست خود قرار دهید. پس از پنج دقیقه به آرامی صورت خود را در جهت عقربه‌های ساعت ماساژ دهید (به مدت ده دقیقه). بعد از ماساژ، پوستتان را با آب ولرم بشویید.
  • اسکراب عسل و بلوبری: 3/1 فنجان بلوبری و یک ‌و ‌نیم قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. اسکراب به ‌دست‌آمده را روی پوست خود بمالید. بعد از گذشت سه تا پنج دقیقه، صورتتان را به مدت 12-10 دقیقه ماساژ دهید. در نهایت اسکراب را از روی صورت خود بشویید.

عوارض پاکسازی پوست

با وجود مزایا و فواید بیشمار پاکسازی پوست، این روش دارای عوارض زیر است:

  • قرمزی و تحریک پوست پس از پاکسازی: شایع‌ترین عارضه پاکسازی پوست قرمزی و ایجاد لکه است. با پاکسازی عمیق پوست، شدت قرمزی و التهاب پوست به حداکثر می‌رسد. بنابراین برای رفع این قرمزی، حداقل یک یا دو روز زمان نیاز است.
  • ایجاد زخم روی پوست در پی انجام پاکسازی: گاهی ‌اوقات در خانه و یا سالن‌های زیبایی از ابزارهای خاصی برای پاکسازی منافذ پوست استفاده می‌شود. در این صورت امکان آسیب‌رسیدن به لایه بیرونی پوست وجود دارد. در برخی موارد بیرون ‌آوردن جوش‌ها یا آلودگی‌ها از منافذ، با شدت بالا انجام می‌شود. این امر ممکن است منجر به بریدگی و یا حتی خونریزی شود. به ‌خصوص اگر فرد دارای مهارت و تخصص کافی نباشد.
  • خشکی پوست پس از پاکسازی: گاهی به دلیل پاکسازی و لایه‌برداری پوست، خشکی و خارش احساس می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود بعد از پاکسازی، از مرطوب‌کننده یا روغن سبک مناسب پوست خود استفاده کنید. این کار از خشک‌شدن پوست جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر، قرارگرفتن در معرض نور خورشید و اشعه مضر UV ممکن است خشکی پوست را تشدید کند.
  • شکنندگی پوست با انجام پاکسازی: یکی از عوارض پاکسازی پوست، بروز شکنندگی و حساسیت است. این عارضه در واقع به دلیل فعالیت برخی باکتری‌ها ایجاد می‌شود. بخورها و وسایل ضدعفونی‌نشده، عامل اصلی نفوذ این باکتری‌ها به داخل پوست هستند.

نوبت شما

هدف ما از انتشار این مقاله، کمک به سلامت شماست. پس، نظرات و پیشنهادهای خود را بنویسید و ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید. می‌توانید سؤال‌های خود را نیز درباره “انواع دستگاه‌های نوردرمانی ال ای دی” در همین قسمت بیان کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

مراجع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا