Light Gives Life!
مراقبت از پوست لب | ماسک LED قرمز نیلای

توصیه هایی برای مراقبت از پوست لب

روتین مراقبت از پوست لب

داشتن لب‌ نرم با ظاهری پر و برجسته، زیبا به نظر می‌رسد. اما حفظ رطوبت و سلامت لبها بسیار مهم‌تر است. اکثر مردم به ویژه آقایان، به سلامت پوست لب و دهان توجه زیادی ندارند. در نتیجه لب‌های آن‌ها نرم، صورتی و پر به نظر نمی‌رسد. یادگیری روش‌های مراقبت از لب بسیار مهم است. در این مقاله 14 روش درمان خانگی برای داشتن لب‌های هیدراته و سالم بیان شده است.

برای سلامت لب چه باید کرد (روش های درمان خانگی پوست لب)

برای مراقبت از پوست لب، روش‌های خانگی زیادی وجود دارد. در بخش زیر 14 روش به طور خلاصه آورده شده است:

  • لایه‌برداری منظم پوست لب: هنگام شب و قبل از خواب، از یک بالم لب با کیفیت خوب استفاده کنید. پس از بیدارشدن از خواب نیز با استفاده از دستمال مرطوب یا مسواک، به آرامی پوست مرده یا خشک را بسایید. این کار باعث افزایش گردش خون در پوست لب می‌شود.
  • استفاده از اسکراب لب خانگی: برای تهیه یک اسکراب لب ساده در خانه، دو قاشق چایخوری از یک ماده ساینده طبیعی مانند نمک یا شکر را با یک قاشق غذاخوری از یک ماده مغذی ترکیب کنید. برای مواد مغذی می‌توانید از روغن‌های نارگیل، بادام، جوجوبا و یا آووکادو استفاده کنید. موم زنبور عسل، وازلین خالص و کره شی نیز گزینه‌های خوبی هستند. برای شل یا رقیق‌کردن مخلوط، باید روغن بیشتری اضافه کنید. با استفاده از اسکراب لب خانگی، می‌توانید پوست نازک لب‌های خود را با شکر خام لایه‌برداری کنید. اضافه‌کردن روغن بادام و عسل به اسکراب نیز باعث حفظ رطوبت لب می‌شود.

توت‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ (antioxidants) و ویتامین C است. در نتیجه برای تغذیه پوست لب بسیار عالی خواهد بود. در تهیه اسکراب لب خانگی می‌توانید توت‌فرنگی خوردشده را به مخلوط عسل و روغن زیتون اضافه کنید. افزودن انواع بلوبری حاوی آنتی‌اکسیدان نیز ایده خوبی است.

ماسک LED جوانساز پوست نیلای

به روزترین و کم‌خطرترین روش جوانسازی پوست

سفارش ماسک نوری نیلای

پوست جوان و شاداب دیگر یک خاطره نیست
خرید نیلای
  • هیدراته‌کردن بدن برای محافظت از لب ها: یکی از شایع‌ترین دلایل خشکی لب، ننوشیدن آب کافی است. نوشیدن هشت لیوان آب در روز به طرق مختلف به بدن کمک می‌کند. یکی از مزیت‌های نوشیدن آب این است که لب‌هایتان پرتر به نظر می‌رسند.

آب و افتادگی پوست | خیز

  • انتخاب درست محصولات مراقبت از لب: همه محصولات زیبایی لب، یکسان ساخته نمی‌شوند. به عنوان مثال بالم لب حاوی کره شی، کره کاکائو و روغن نارگیل محصولاتی مناسب هستند. زیرا برای محافظت از لب در برابر گرما و آلودگی، سدی طبیعی ایجاد می‌کند. اما بالم حاوی موادی مانند کافور می‌تواند لب‌ها را خشک کند. استفاده از محصولات تاریخ مصرف گذشته نیز برای لب توصیه نمی‌شود.

محصولات مراقبت از پوست لب | ماسک ال ای دی نیلای

  • استفاده از ویتامینE برای لب : مواد داخل کپسول ویتامین E را روی لب‌های خود بمالید. ویتامین E گردش خون را تقویت می‌کند. همچنین ممکن است به تولید سلول‌های جدید پوست نیز کمک کند. از طرفی باعث نرمی پوست لب می‌شود.
  • مرطوب‌کردن لب با آلوئه‌ورا: برای مرطوب‌سازی لب می‌توانید از ژل آلوئه ورا خالص استفاده کنید. می‌توانید یک برگ از گیاه آلوئه را در منزل برش بزنید. سپس ژل داخل آن را خارج کنید. آلوئه‌ورا دارای خواص تسکین‌دهنده و درمانی است. همچنین به زیباتر‌شدن ظاهر لب‌ها کمک می کند.
  • احیای پوست لب با استفاده از مرکبات: آب لیمو می‌تواند باعث درخشان‌شدن لب‌های شما شود. همچنین پوست مرده را از بین می‌برد. کافی است آبلیمو را روی پوست لب خود بمالید. البته این ماده برای لب‌های ترک‌خورده یا فوق‌العاده خشک توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است باعث سوزش لب و تشدید ترک‌خوردگی و خشکی آن شود.
  • محافظت از لب‌ها در برابر نور خورشید: همان‌طور که می‌دانید پوست صورت در معرض آسیب نور خورشید است. طبق نتایج مطالعات، تنها 37 درصد از افرادی که به صورت خود ضدآفتاب می‌زنند، از محافظ لب استفاده می‌کنند. استفاده روزانهSPF 15 یا بالاتر، حتی در روزهای ابری یا سرد، به کاهش علائم پیری لب کمک می‌کند. پوست لب نیز ممکن است توسط اشعه ماوراء‌بنفش ناشی از نور خورشید یا حتی تخت‌های برنزه آسیب ببیند. بنابراین بهتر است از یک بالم لب با خاصیتSPF  استفاده کنید. استفاده مجدد از ضدآفتاب روی لب در هر ساعت، بهترین نتیجه را به شما می‌دهد.
  • استفاده از رنگ‌های گیاهی طبیعی برای لب: برای رنگ‌دادن به پوست لب می‌توانید رنگ‌های گیاهی طبیعی را بکار ببرید. این نوع رنگ‌ها باعث ایجاد رنگ یکنواخت و کمی قرمزتر از رنگ پوست لب می‌شوند. از طرفی مانند رژلب‌های سنگین، لب‌ها را تحریک یا خشک نمی‌کنند. از جمله رنگ‌های گیاهی لب می‌توان به آب تمشک یا آب انار اشاره کرد. رنگ مورد نظر را مستقیماً روی لب‌هایتان بمالید. این رنگ‌ها به‌طور موقت به لب‌هایتان رنگ صورتی می‌بخشد.

  • قرار نگرفتن پوست لب در معرض سموم: هوای آلوده، دود و مواد شیمیایی می‌توانند باعث پیری زودرس پوست شوند. همچنین باعث تیره یا چروک‌شدن لب‌ها می‌شوند. عادت‌هایی مانند سیگارکشیدن نیز می‌تواند این اثر را تشدید کند. از طرفی موجب محوشدن رنگ لب خواهد شد. اجتناب از سیگار و دود سیگار، ظاهر لب‌های شما را بهبود می‌بخشد. استفاده از ماسک برای پوشاندن لب‌ها نیز ممکن است از قرارگیری بیش ‌از‌ حد پوست لب در برابر سموم محافظت کند.
  • استفاده از پرایمر قبل از رژ لب: قبل از زدن رژ بهتر است لب‌های خود را با پرایمر بپوشانید- حتی زمانی که از رژ لب با حداقل آسیب پوستی استفاده می‌کنید-. این کار از خشک‌شدن لب جلوگیری می‌کند. برای برجسته‌کردن لب‌ها نیز می‌توانید از روغن نارگیل یا روغن بادام استفاده کنید. این کار را یک سواپ پنبه یا برس لب انجام دهید.

استفاده از پرایمر لب | ماسک ال ای دی نیلای

  • پاک‌کردن آرایش قبل از خواب: خوابیدن با آرایش برای پوست، خوب نیست. لب‌های شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ممکن است در پایان روز هیچ رژ لب یا محصولی روی لب‌هایتان دیده نشود. حتی در این صورت نیز قبل از برخورد لب به بالش، آن را با یک دستمال پاک‌کننده آرایش به آرامی پاک کنید.
  • استفاده از روغن نعناع برای تقویت گردش خون پوست لب: استفاده از روغن نعناع بر روی لب‌هایتان گردش خون را در این ناحیه تقویت می کند. همچنین باعث خنک‌شدن لب می‌شود. این امر می‌تواند خشکی پوست لب را نیز تسکین دهد. با مخلوط‌کردن روغن نعناع فلفلی با یک روغن حامل مانند روغن بادام یا روغن نارگیل، می‌توان یک بالم لب خوب تهیه کرد. از این بالم می‌توانید در طول روز استفاده کنید.

نکاتی در مورد مراقبت از لب

برای مراقبت بیشتر از لب‌های خود، از محصولات حاوی مواد محرک بالقوه زیر خودداری کنید:

  • کافور
  • دارچین
  • روغن اوکالیپتوس
  • منتول (menthol)
  • عطر مصنوعی

این مواد می‌توانند باعث خشکی بیشتر لب‌ها شوند. همچنین ممکن است باعث ایجاد یک واکنش تحریک‌کننده یا آلرژیک شوند. این امر می‌تواند عوارضی مانند خارش و سوزش به همراه داشته باشد. روغن نعناع فلفلی نیز ممکن است این عوارض را ایجاد کند. طبق توصیه آکادمی پوست آمریکا، در صورت ترک‌خوردن لب از محصولات حاوی مواد زیر نیز صرف نظر کنید:

 

مواد سمی رژ لب | ماسک ال ای دی نیلای

استفاده از محصولات دارای عطر و طعم نیز توصیه نمی‌شود. همچنین هنگام لایه‌برداری نباید زیاده‌روی نکنید. لایه‌برداری شدید باعث کاهش عملکرد سد دفاعی پوست لب‌ می‌شود. در نتیجه پوست لب قادر به حفظ رطوبت نخواهد بود.

نوبت شما

هدف ما از انتشار این مقاله، کمک به سلامت شماست. پس، نظرها و پیشنهادات خود را بنویسید و ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید. می‌توانید سؤالات خود را نیز درباره “مراقبت از پوست لب” در همین قسمت بیان کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

مراجع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا