Light Gives Life!
دستگاه مراقبت از پوست خانگی | ماسک LED جوانساز صورت نیلای

مراقبت از پوست در خانه

دستگاه ‌های مراقبت از پوست خانگی

دستگاه ‌های مراقبت از پوست خانگی، بسیار راحت و اغلب مقرون‌به‌صرفه‌ هستند. آن‌ها را می‌توان به طور منظم استفاده کرد. در نتیجه در اثربخشی همیشگی دارند. در واقع استفاده منظم از ابزارهای مراقبت از پوست در برنامه‌های روزمره، در کوتاه‌مدت و درازمدت می‌تواند به موارد زیر کمک کند:

از طرفی فهرست ابزارهای مراقبت از پوست غیرتهاجمی و جوانساز خانگی، با گذشت زمان بیشتر و چشمگیرتر می‌شوند. در واقع رونق اخیر در عرضه دستگاه ‌های مراقبت از پوست خانگی و افزایش برندها، گزینه‌های بیشتری را برای خریدار فراهم می‌کند. اما این بدان معناست که انتخاب ابزار مناسب پوست هر شخص و اهداف او می‌تواند دشوار باشد. مقاله پیش رو در این زمینه ارائه شده است. در این مقاله برای محدودکردن انتخاب‌های خریدار، به چند مورد از دستگاه ‌های مراقبت از پوست خانگی و کاربرد آن‌ها اشاره شده است. دستگاه ‌های مراقبت از پوست خانگی معرفی‌شده در این مطلب عبارتند از:

  • فیس براش دستی
  • دستگاه میکرودرم خانگی
  • دستگاه وکیوم منافذ (دستگاه پاکسازی پوست)
  • دستگاه آیس رولر خانگی
  • ماساژور جیدرولر و سنگ گواشا
  • دستگاه بخور صورت
  • دستگاه درما اف یا اتوی صورت خانگی
  • دستگاه‌‌های نور درمانی ال ای دی
  • دستگاه میکروکارنت خانگی
  • دستگاه اکسیژن ‌رسانی پوست
  • دستگاه ماساژور صورت و دور چشم
  • دستگاه هیدروفیشیال خانگی (hydro facial machine) یا دستگاه اکسیژن‌ ساز پوست
  • دستگاه آر اف خانگی (Radio Frequency)
  • دستگاه هایفو خانگی
  • دستگاه تونینگ صورت

ماسک LED جوانساز پوست نیلای

به روزترین و کم‌خطرترین روش جوانسازی پوست

سفارش ماسک نوری نیلای

پوست جوان و شاداب دیگر یک خاطره نیست
خرید نیلای

فواید پوستی دستگاه های مراقبت از پوست خانگی

هر شخص می‌تواند برخی از درمان‌های زیبایی مورد علاقه خود را با بهترین دستگاه های مراقبت از پوست خانگی انجام دهد. با ابزار های مراقبت از پوست، می‌توان کارهای زیر را انجام داد:

  • لیفت صورت
  • از بین بردن پف صورت
  • کاهش چین و چروک
  • پاکسازی پوست
  • و موارد دیگر

فواید پوستی برخی از روش‌ها و ابزارها، نتیجه تحقیقات انجام شده است. دستگاه‌‌های نور درمانی ال ای دی و گواشای صورت از جمله این ابزارها هستند. بسیاری از ابزارهای صورت نیز درمان‌های انجام‌شده توسط متخصص پوست یا اسپاها را با شدت کمتر ارائه می‌دهند. ماسک های ال ای دی و ماساژورهای صورت از این گونه ابزارهای خانگی مراقبت از پوست هستند. استفاده از این تجهیزات راهی عالی برای ایجاد بهبود پوستی یا حفظ نتایج مثبت در پوست هستند. برای مثال، برای بهبود خستگی پوست، استفاده از ماسک‌های ال‌ای‌دی توصیه می‌شود. این ماسک‌ها در جهت افزایش درخشش پوست و از بین بردن لک‌ها معجزه می‌کنند. ماسک صورت نوردرمانی نیلای از جمله این ابزارهای خانگی است. شما می‌توانید به راحتی ماسک جوانساز و ایرانی نیلای را سفارش دهید. کافی است اینجا را کلیک کنید تا از نتایج معجزه‌آسای ماسک جوانسازی صورت نیلای بهره‌مند شوید.

کاربرد فیس براش دستی

برس‌های پاکسازی صورت همراه با پاک‌کننده‌های معمول صورت مانند شیرپاک‌کن استفاده می‌شوند. براش‌های صورت به تمیزی عمیق پوست کمک می‌کنند. به طوری که آلودگی و سلول‌های مرده پوست را با اثر لایه‌برداری از بین می‌برند. انواع مختلفی از براش‌های صورت موجود است. برخی از برس‌ها دارای سرهای چرخان و برخی لرزشی هستند. بعضی از آن‌ها نیز به صورت دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. توصیه می‌شود از برسی استفاده کنید که باعث تحریک پوست نشود. همچنین جنس آن سیلیکونی باشد. در شکل‌های زیر نمونه‌هایی از فیس براش‌های خانگی نمایش داده شده است.

فیس براش چرخشی | ماسک نوری نیلای
فیس براش چرخشی
فیس براش لرزشی | ماسک نوری نیلای
فیس براش لرزشی
فیس براش دستی | ماسک نوری نیلای
فیس براش دستی

فواید دستگاه میکرودرم ابریژن خانگی

دستگاه میکرودرم ابریژن (microdermabrasion) با استفاده از میکروکریستال‌ها (microcrystals) یا نوک دستگاه، پوست را لایه‌برداری می‌کند (نوک دستگاه از جنس ماده معدنی است). این ضربه ساینده، سلول‌های خشک و مرده و همچنین ناخالصی‌های پوست را از بین می‌برد. بدن این فرایند را به عنوان یک آسیب تشخیص می‌دهد. در نتیجه رشد پوست جوان‌تر و روشن‌تر را تحریک می‌کند. از طریق این روش، سطوح بالاتر الاستین و کلاژن آزاد می‌شود. این امر منجر به صاف‌شدن بافت، رنگ و ظاهر کلی پوست خواهد شد. خرید کیت یا دستگاه میکرودرم‌ابریژن اغلب هزینه کمتری نسبت به درمان توسط متخصص پوست دارد. بنابراین بسیار مقرون‌به‌صرفه است. شکل زیر نمایی از این دستگاه مراقبت از پوست خانگی را نشان می‌دهد.

دستگاه میکرودرم آبریژن شخصی | ماسک نوری نیلای
دستگاه میکرودرم آبریژن شخصی

دستگاه وکیوم منافذ خانگی (دستگاه پاکسازی پوست) چیست؟

دستگاه دستی وکیوم منافذ (pore vacuum) برای از بین بردن ناخالصی‌ها و مواد زائد از پوست صورت استفاده می‌شود. در واقع این دستگاه به طور خاص، جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد. این جوش‌ها در صورت مسدودشدن منافذ کوچک صورت با موادی مانند چربی، کثیفی و بافت‌های مرده پوست، ایجاد می‌شوند. کار وکیوم‌های منافذ نیز مکیدن این مواد است. در نتیجه این دستگاه‌های دستی باعث تمیزشدن پوست، کاهش لکه‌ها و خطوط ریز خواهند شد. وکیوم منافذ به دلیل استفاده نسبتاً آسان و همچنین ارزان‌تر بودن نسبت به سایر انواع درمان‌های صورت، محبوبیت پیدا کرده‌ است. شکل زیر یک نمونه از این دستگاه را نشان می‌دهد.

دستگاه وکیوم منافذ دستی | ماسک نوری نیلای
دستگاه وکیوم منافذ دستی

نحوه استفاده از آیس رولر خانگی

غلتک‌های یخی یا آیس رولرها (Ice rollers) ابزار خانگی برای مراقبت از پوست هستند. در این وسیله از غلتک سرد برای ماساژ صورت استفاده می‌شود. غلتک‌های یخ، پف صورت را از بین می‌برند. همچنین باعث درخشندگی پوست کدر و کاهش قرمزی پوست می‌شوند. غلتک یخی دارای یک هسته ژل و آب است. قبل از استفاده از آیس رولر باید غلطک را در یخچال یا فریز قرار دهید. این غلطک پس از بیرون آوردن آن از یخچال یا فریزر، تا چند دقیقه سرد می‌ماند. شکل زیر یک آیس رولر خانگی را نشان می‌دهد.

آیس رولر دستی دستگاه وکیوم منافذ دستی
آیس رولر دستی

غلتک صورت یا ماساژور جیدرولر و سنگ گواشا چه فواید پوستی دارد؟

گوا شا (gua sha) یک روش طب سنتی چینی باستانی شامل خراشیدن پوست با استفاده از ابزار ماساژ است. این روش فواید زیادی برای مراقبت از پوست دارد. امروزه ابزارهای گواشا در اشکال مختلف و متناسب با خطوط صورت ساخته می‌شوند. یکی از آن‌ها ماساژور جیدرولر و سنگ گواشا (Jade rollers and gua sha) است. بسیاری از سنگ‌های گوا شا از سنگ یشم یا جید (Jade) ساخته می‌شوند. غلتک‌های جید و ابزار گواشا به کاهش تنش صورت و پف چشم کمک می‌کنند. همچنین باعث آرامش و بهبود جریان لنفاوی در سراسر بدن می‌‌شود. ابزار گواشا دارای فواید زیبایی مانند کانتور کردن صورت (زاویه سازی چهره) نیز هستند. Gua Sha به لیفت پوست، کاهش خطوط ریز و همچنین شکل‌دادن به خط فک نیز کمک می‌کند. در شکل زیر یک ماساژور جید رولر و سنگ گواشا را مشاهده می‌کنید.

ماساژور صورت جیدرولر و سنگ گواشا
ماساژور صورت جیدرولر و سنگ گواشا

دستگاه بخور صورت خانگی چیست

از دستگاه بخارشوی صورت (facial steamer) می‌توان در محیط راحت خانه استفاده کرد. این دستگاه گرم و آرامش‌بخش است. فرایند بخار دهی صورت از پوست شما مراقبت می‌کند. منافذ پوست ممکن است روزانه به دلیل گرد و غبار و کثیفی مسدود شوند. دستگاه بخارشوی، این منافذ را تمیز می‌کند. بخارشوی صورت در واقع بر اساس اصل پاکسازی پوست توسط بخار کار می‌کند. بخار باعث ایجاد عرق و در نهایت بازشدن منافذ می‌شود. همچنین منجر به نابودی سلول‌های مرده پوست صورت و آلودگی‌های آن خواهد شد. این وسیله علاوه بر از بین بردن آلودگی و بازکردن منافذ مسدود صورت، پوست را از آسیب محافظت می‌کند. از طرفی جوش‌های سرسیاه را نیز نرم می‌کند. در این صورت از بین بردن این جوش‌ها آسان خواهد شد. در قسمت زیر نمایی از بخارشوی صورت نشان داده شده است.

دستگاه بخارشوی صورت دستگاه وکیوم منافذ دستی
دستگاه بخارشوی صورت

معرفی دستگاه اسکرابر یا درما اف اولتراسونیک پوست (اتوی صورت خانگی)

دستگاه اسکرابر اولتراسونیک پوست (ultrasonic skin scrubber) از لرزش برای پاکسازی پوست استفاده می‌کند. در واقع نوع خانگی بسیاری از این دستگاه‌ها، از طریق لرزش‌های فیزیکی باعث لایه‌برداری پوست و بازکردن منافذ می‌شوند. یک اسکرابر پوست اولتراسونیک اغلب از یک ابزار فولادی ضدزنگ برای ارائه امواج صوتی فراصوت با فرکانس بالا (ارتعاش‌ها) استفاده می‌کند. در ابتدایی‌ترین حالت، این دستگاه از طریق امواج صوتی باعث شل‌شدن و خارج‌کردن سبوم، سلول‌های مرده پوست و آلودگی از منافذ می‌شود. در قسمت زیر نمایی از یک اتوی صورت نشان داده شده است.

اتوی صورت دستگاه وکیوم منافذ دستی
اتوی صورت

معرفی دستگاه‌‌های نور درمانی ال ای دی خانگی

LED مخفف دیود ساطع‌کننده نور است. امروزه نور درمانیLED  برای کمک به بازسازی پوست استفاده می‌شود. در واقع به وسیله ابزارهای نور درمانیLED ، نورهایی با طول‌موج‌های مختلف در پوست نفوذ می‌کنند. دستگاه‌‌های نور درمانی ال ای دی انواع مختلفی دارند. گزینه‌های خانگی معمولاً طول‌موج‌های قرمز یا آبی ساطع می‌کنند. استفاده از آن‌ها نیز معمولاً بدون درد است. نور قرمز روی سلول‌های فیبروبلاست (fibroblast) پوست اثر می‌گذارد. این امر در تولید کلاژن نقش دارد. در واقع طول موج نور قرمز، علائم پیری را معکوس می‌کند. انواع دستگاه‌های نوردرمانی LED عبارتند از:

  • ماسک صورت LED
  • دستگاه نوردرمانی تونل LED
  • پنل LED یا جعبه نوردرمانی
  • دستگاه نوردرمانی دستی
  • لامپ‌های نوردرمانی بزرگ
  • تخت ال‌ای‌دی
  • چراغ‌های ال‌ای‌دی
  • پدهای LED
  • عینک نوردرمانی LED

ماسک ال ای دی صورت یکی از دستگاه‌های پرکاربرد خانگی در زمینه نوردرمانی است. ماسک‌های ال‌ای‌دی نیز انواع مختلفی دارند. این ماسک‌های ضدپیری خانگی یک انتخاب مناسب برای کسانی است که به درمان‌های آسان علاقه دارند. به همین منظور ماسک جوانسازی صورت نیلای به شما کاربران عزیز معرفی می‌شود. این دستگاه دو طول موج نور قرمز و فروسرخ را برای تقویت کلاژن در ناحیه صورت ایجاد می‌کند.

ماسک صورت نوردرمانی نیلای به دلیل اثربخشی آن در کاهش خطوط ریز، تنها با چند جلسه در هفته، اثرات مثبتی دارد. بنابراین توصیه می‌شود آن را به برنامه روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. خواهید دید که بعد از مدتی کوتاه، صورت شما دارای پوستی سفت‌تر و شفاف‌تر می‌شود. با این ابزار می‌توانید ظاهر پوست خود را در خانه به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. برای کسب اطلاعلات بیشتر و خرید، به سایت www.khizlgl.ir مراجعه کنید. لازم به ذکر است که این ماسک اولین و تنها دستگاه نوردرمانی تولید داخل کشور است. شکل زیر نمایی از ماسک صورت نوردرمانی نیلای را نشان می‌دهد.

خرید ماسک نوردرمانی نیلای با دو طول موج قرمز و مادون قرمز-min
ماسک صورت نوردرمانی نیلای

دستگاه میکروکارنت خانگی چیست؟

دستگاه‌ میکروکارنت (Microcurrent devices) یک ابزار خوب برای مبارزه با علائم پیری است. این دستگاه، جریان الکتریکی را به عضله‌ها و سلول‌های پوست صورت می رساند. جریان الکتریکی برای ساخت ماهیچه‌های صورت عمل می‌کند. این امر به نوبه خود پوست را لیفت داده و سفت می‌کند. همچنین خطوط پوست را صاف می‌کند. از طرفی می‌تواند تولید کلاژن را نیز تحریک کند. علاوه‌براین به خاصیت ارتجاعی، آبرسانی و کاهش علائم پیری کمک می‌کند. شکل‌های زیر نمونه‌هایی از دستگاه‌های میکروکارنت را نشان می‌دهند.

دستگاه چندکاره میکروجریان صورت با کارایی درمان با نور قرمز برای صورت و گردن و ماساژور صورت
دستگاه چندکاره میکروجریان صورت با کارایی درمان با نور قرمز برای صورت و گردن و ماساژور صورت
دستگاه ماساژور میکروکارنت دستگاه وکیوم منافذ دستی
دستگاه ماساژور میکروکارنت
دستگاه لیفت و جوانساز میکروکارنت | ماسک LED جوانساز صورت نیلای
دستگاه لیفت و جوانساز میکروکارنت

معرفی دستگاه اکسیژن رسانی پوست (Personal Oxygenation Device)

در این دستگاه، فناوری اکسیژن‌رسانی با رساندن اکسیژن به سلول‌های پوست عمل می‌کند. این امر به تقویت گردش خون در عروق خونی کوچک کمک می‌کند. در نتیجه باعث ایجاد پوستی شاداب و درخشان می‌شود. اکسیژن‌رسانی واقعی معمولاً تنها زمانی اتفاق می‌افتد که اکسیژن از «داخل» بدن به سلول‌های پوست برسد. این دستگاه اکسیژن را روی پوست یا داخل پوست وارد نمی‌کند. بلکه با ایجاد لایه‌ای از حباب‌های Co2 روی پوست صورت کار می‌کند. این امر باعث می‌شود بدن، اکسیژن را به سلول‌های پوست آزاد کند و جریان خون را به رگ‌های کوچک افزایش ‌دهد. در نهایت فرایند جوان‌سازی پوست تقویت خواهد شد. نتیجه آن نیز درخشان‌شدن پوست می‌شود. در قسمت زیر نمونه‌ای از این دستگاه مشاهده می‌شود.

دستگاه شخصی اکسیژن‌رسانی پوست | ماسک LED جوانساز صورت نیلای
دستگاه شخصی اکسیژن‌رسانی پوست

معرفی دستگاه ماساژور صورت و دور چشم خانگی

دستگاه ماساژور صورت از طریق ماساژ پوست، گردش خون را افزایش می‌دهد. از نتایج دیگر دستگاه ماساژور می‌توان به حجیم‌شدن پوست اشاره کرد. دستگاه نمایش‌داده‌شده در شکل زیر چندمنظوره است. این دستگاه، جذب محصول‌های مراقبت از پوست را نیز افزایش می‌دهد. همچنین پوست را سفت می‌کند. علاوه ‌بر این منافذ پوست را کاهش می‌دهد.

ماساژور چندمنظوره مراقبت از پوست صورت و چشم | ماسک LED جوانساز صورت نیلای
ماساژور چندمنظوره مراقبت از پوست صورت و چشم

معرفی دستگاه هیدروفیشیال خانگی یا دستگاه اکسیژن‌ ساز پوست خانگی

دستگاه اکسیژن‌ساز پوست، فناوری پیشرفته‌ای دارد. این دستگاه، آب تصفیه‌شده را به آب هیدروژن و اکسیژن تبدیل می‌کند. به طوری که آب می‌تواند به سرعت به پوست نفوذ کند. این امر به موارد مثبت زیر کمک می‌کند:

  • اثر پاکسازی پوست
  • بهبود گردش خون
  • افزایش متابولیسم
  • بهبود جذب کرم زیبایی
  • تحریک رشد سلول‌های کلاژن

دستگاه هیدروفیشیال، پوست را عمیقاً تمیز می‌کند. این دستگاه در واقع نتایج زیر را به دنبال دارد:

  • لایه‌برداری ملایم پوست
  • پاک‌کردن جوش‌های سرسیاه، مواد زائد، پوست مرده، لکه‌ها، چربی و آلودگی از روی پوست صورت
  • کاهش چین و چروک و خطوط ریز پوست
  • نرم‌کردن منافذ سبوم نیمه‌خشک‌شده
  • تمیز نگه‌داشتن منافذ
  • افزایش رطوبت پوست
  • کاهش حلقه‌های تیره و خطوط ریز دور چشم
  • بهبود رنگ پوست

اکسیژن‌ساز پوست علاوه بر اسپا و سالن‌های زیبایی در منزل نیز قابل استفاده است. شکل زیر نمونه‌ای از دستگاه هیدروفیشیال را نمایش می‌دهد.

دستگاه زیبایی صورت با اکسیژن هیدروژن | ماسک LED جوانساز صورت نیلای
دستگاه زیبایی صورت با اکسیژن هیدروژن

کار با دستگاه آر اف خانگی

با استفاده از این دستگاه، جریان الکتریکی در فرکانس‌های امواج رادیویی، از طریق آب محافظ یا ژل مبتنی بر گلیسیرین، به پوست فرستاده می‌شود. فرکانس رادیویی از طریق پوست از یک الکترود به الکترود دیگر حرکت می‌کند. سپس ساختارهای زیرین پوست را به سمت درم (derm)، گرم و تحریک می‌کند. این فرآیند باعث آسیب کنترل‌شده می‌شود. نتایج نهایی عبارتند از:

  • دناتوره‌کردن کلاژن (collagen denaturing)
  • بازسازی پوست
  • افزایش جریان خون
  • متابولیسم سلولی

شکل‌های زیر نمایی از این دستگاه مراقبت از پوست خانگی را نمایش می‌دهد.

انواع دستگاه‌های RF | ماسک LED جوانساز صورت نیلای
انواع دستگاه‌های RF
نمایی از دستگاه جوانسازی آراف | ماسک LED جوانساز صورت نیلای
نمایی از دستگاه جوانسازی آراف

کاربرد دستگاه هایفو خانگی

دستگاه هایفو (Hifu machine) برای جوانسازی صورت، لیفتینگ و سفت‌کردن پوست قابل استفاده است. این دستگاه از امواج اولتراسوند (ultrasound) یا فراصوت متمرکز با شدت بالا برای هدف قراردادن لایه‌های عمیق پوست استفاده می‌کند. گرمای امواج فراصوت، تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. این امر به لیفت و سفت‌شدن پوست کمک می‌کند. در شکل زیر یک نمونه از دستگاه هایفو خانگی را مشاهده می‌کنید.

دستگاه مینی هایفو (دستگاه هایفو خانگی)
دستگاه مینی هایفو (دستگاه هایفو خانگی)

معرفی دستگاه خانگی تونینگ صورت (Facial Toning Device)

تونینگ صورت از تراپی میکروجریان برای سفت‌تر شدن پوست در تمام نواحی صورت استفاده می‌کند. این دستگاه اولین بار در دهه 1980 برای تحریک عضله‌های صورت در افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند فلج بل معرفی شد. سپس از آن زمان توسط صنعت زیبایی، به عنوان جایگزینی برای روش‌های جراحی اقتباس شده است. دستگاه تونینگ صورت دستی از نظر بالینی برای نتایج زیر آزمایش شده است:

  • بهبود کانتور صورت
  • بهبود رنگ پوست
  • کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک

در قسمت زیر یک دستگاه تونینگ صورت نمایش داده شده است.

دستگاه تونینگ صورت میکروجریان حرفه‌ای | | ماسک LED جوانساز صورت نیلای
دستگاه تونینگ صورت میکروجریان حرفه‌ای

نوبت شما

هدف ما از انتشار این مقاله، کمک به سلامت شماست. پس، نظرها و پیشنهادهای خود را بنویسید و ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید. می‌توانید سؤال‌های خود را نیز درباره “دستگاه ‌های مراقبت از پوست خانگی” در همین قسمت بیان کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

مراجع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا