Light Gives Life!
وضع مالی و مراقبت پوست | خرید ماسک جوان کننده صورت

ارتباط وضعیت مالی با هزینه برای مراقبت پوست

این روزها رسیدگی به ظاهر مخصوصاً پوست در دنیا همه‌گیر شده و صنعت مراقبت از پوست و زیبایی بیش از پیش رونق گرفته است. اما آیا همه افراد در کشور ما یا سایر کشورها به طور مساوی از این محصولات استفاده می‌کنند؟ آیا مراقبت از پوست ارتباطی با وضعیت اقتصادی خانواده‌ها و افراد جامعه دارد؟ قبل از آن که به بررسی این موضوع بپردازیم لازم است بدانیم که میزان دسترسی به محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور به چه میزان است.
بازار ایران برای تجارت محصولات آرایشی و بهداشتی از دیرباز بسیار پرسود بوده است. با وجود ممنوعیت واردات، هنوز شاهد حضور برخی برندها در بازار ایران هستیم. به گفته مسئولان مربوطه، مبدأ ورود این محصولات، مناطق آزاد و مرزهای کنترل نشده هستند. اما مهمترین بخش قضیه این است که بخشی از این محصولات به صورت فله وارد کشور شده و با برندهای مختلف خارجی، بسته‌بندی و در بازار عرضه می‌شوند و هیچ گونه نظارت و تاییدیه بهداشتی در مورد آن‌ها وجود ندارد.

طبق آمار گمرک، در شش ماهه ابتدایی سال کمتر از ۶۰۰ تن محصولات آرایشی و بهداشتی مراقبت از پوست و مو وارد کشور شده است. این مقدار بسیار کمتر از چیزی است که در بازار عرضه می‌شود. این در حالیست که واردات تعداد زیادی از این اقلام از قبیل کرم و صابون ممنوع است.

علیرغم اینکه طبق آمار گمرک، میزان واردات رسمی محصولات بهداشتی و آرایشی چندان چشمگیر نیست و واردات بسیاری از این اقلام به صفر رسیده و طبق اعلام انجمن واردکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، واردات بیش از ۸۰ درصد کالاهای این بخش ممنوع است، اما در سطح عرضه اثری از کاهش محصولات خارجی نیست و این محصولات به میزان فراوانی در بازار عرضه می‌شوند که مبدأ ورود و سلامت آن‌ها علامت سئوال بزرگی را با خود به همراه دارد.

واردات فرآورده‌های مراقبت و نگهداری از پوست از جمله انواع کرم‌ها و ضد آفتاب ها نیز ممنوع است. در میان دیگر اقلام آرایشی و بهداشتی، در شش ماهه اول سال، واردات ژل قابل تزریق و سایر فرآورده‌های زیبایی و آرایشی 297 تن و به ارزش ۲3 میلیون دلار انجام شده است.

گسترش کلینیک ها و سالن‌های زیبایی در سطح کشور، نشان دهنده توجه بیشتر مردم به زیبایی و رسیدگی به امور پوستی است و رفته رفته به سوی ایجاد یک فرهنگ جدید و ثابت در حرکت هستیم. اما با بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که از میان 20 میلیون خانوار ایرانی فقط 5 میلیون خانوار (فقط 25 درصد) به امور مراقبت از پوست توجه دارند و برای حفظ ظاهر پوست خود هزینه‌ای کنار می‌گذارند. لازم به ذکر است که 91 درصد این خانوارها مربوط به کلان شهرها و شهر‌های بزرگ بوده و افرادی که در شهرهای بسیار کوچک و روستاها زندگی می‌کنند، هیچ هزینه‌ای را برای رسیدگی و مراقبت از پوست کنار نمی‌گذارند. به همین دلیل است که در شهرهای کوچک و روستاها به دلیل عدم مراقبت صحیح از پوست، افراد 30 ساله بعضاً داری خطوط و چروک عمیق هستند و گاهی در ظاهر 50 ساله به نظر می‌رسند.

مراقبت از پوست ایران | خرید ماسک جوان کننده صورت

در کلان شهرها و شهرهای بزرگ نیز مردم بسته به سطح بضاعت مالی، از ماهیانه 200 هزار تومان (مثلاً خرید یک ضدآفتاب یا کرم مرطوب کننده) تا 5 میلیون تومان و بالاتر به طور متغیر برای حفظ ظاهر پوست خود هزینه صرف می‌کنند. میزان هزینه در مناطق مختلف با وضعیت مالی رابطه مستقیم دارد. یعنی هرچه افراد مرفه‌تر باشند، میزان صرف هزینه نیز بیشتر خواهد بود و گاهی به افراط در این زمینه نیز منجر می‌شود. یعنی برخی دچار وسواس در ظاهر و زیبایی خود شده و به جای اینکه سعی کنند کارهایی انجام دهند که زیباتر و جوان‌تر به نظر برسند، کارهایی انجام می‌دهند که عجیب‌تر ظاهر شده یا بیشتر جلب توجه کنند. در این مقاله در مورد دسته دوم صحبت نمی‌کنیم. اینجا سعی داریم در مورد روتین مراقبت پوست معمولی و حتی قابل قبول سخن بگوییم.

ماسک LED جوانساز پوست نیلای

به روزترین روش جوانسازی پوست

سفارش ماسک نوری نیلای

پوست جوان و شاداب دیگر یک خاطره نیست
خرید نیلای

داشتن «پوست خوب» تصادفی نیست. عادت‌ها و رفتارهایی که منجر به داشتن یک چهره شفاف و یکنواخت برای کسانی که بی‌توجهی به ظاهر را نمی‌پذیرند، با گذر زمان رو به بهبود است و در آینده به یک فرهنگ مبدل خواهد شد. البته اینطور نیست که فکر کنیم داشتن پوست بد نشان‌دهنده یک نقص اخلاقی است. بلکه تنها نشان‌دهنده فقر است. فقر مالی یا فقر فرهنگی.

پوست، مشهودترین نماد مجموعه عادات و سبک زندگی افراد است و این موضوع تنها با بالا رفتن سن افراد نمایان می‌شود. برخی در 20 سالگی، برخی در 40 سالگی. اما به طور عمومی در اوایل دهه سوم زندگی، چین و چروک دور چشم شروع به نمایان شدن می‌کنند. به زودی، برای مبارزه با آن‌ها، به چیزی بیش از یک کرم فانتزی نیاز خواهد شد، زیرا پوست با افزایش سن، زیبایی خود را از دست می‌دهد. پس لازم است اعتراف کنیم که مراقبت از پوست در درجه اول تابعی از میزان درآمد ماهیانه افراد و پس از آن علاقه شخصی فرد به حفظ ظاهر و سلامت پوست خود است.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که فرهنگ الزام رسیدگی به پوست برایتان جا افتاده اما سطح درآمدی شما به حدی نیست که محصولات متعدد و گران‌قیمت برای مراقبت از پوست خود تهیه کنید، خبر خوب ما را پذیرا باشید. پوشانه یا ماسک ال ای دی تراپی نیلای یک محصول منحصر به فرد است که می‌تواند اکثر معضلات پوستی را حل کرده بدون اینکه به هزینه چندباره زیباجو نیاز باشد. یعنی شما تنها یک بار خرید می‌کنید و انگار یک پزشک پوست را برای همیشه کنار خود دارید.

این حرف تعجب ندارد چرا که این ماسک ال ای دی درمان قادر است کارهای زیر را برای پوست شما انجام دهد:

شما با خرید ماسک LEDدرمانی نیلای برای پوست خود یک روتین و درمان کامل خواهید داشت؛ بدون اینکه نگران هزینه‌های پی در پی و کارهای سردرگم‌کننده باشید.

نوبت شما

هدف ما از انتشار این مقاله، کمک به سلامت شماست. پس، نظرها و پیشنهادهای خود را بنویسید و ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید. می‌توانید سؤالات خود را نیز درباره “وضع اقتصادی و مراقبت پوست” در همین قسمت بیان کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا