Light Gives Life!
قرمزی اگزما | خرید ماسک نوردرمانی قرمز نیلای

درمان قرمزی اگزما

درمان اگزما و قرمزی پوست صورت

اگزما (Eczema) از جمله بیماری‌های دارای علائم قرمزی پوست است. این اختلال موجب خشکی و خارش پوست نیز می‌شود. علائم این بیماری می‌تواند در هر نقطه از پوست ظاهر شود. نام دیگر اگزما، درماتیت آتوپیک (atopic dermatitis) است. در واقع اگزما شایع‌ترین شکل درماتیت محسوب می‌شود. شیوع این اختلال پوستی در اوایل کودکی به اوج خود می‌رسد. درمان اگزما مانند اکثر بیماری‌های مزمن، کنترل علائم است. اگزما باعث ناراحتی اجتماعی و جسمی برای مبتلایان می‌شود. علاوه ‌بر این درمان آن نیز بسیار سخت است. افراد مبتلا به اگزما باید علائم خود را با ترکیبی از دو روش زیر مدیریت کنند:

  • تنظیم سبک زندگی
  • آزمون و خطای درمان

یکی از روش‌های مؤثر برای درمان اگزما، نور درمانی با اشعه ماورای‌ بنفش است. اما این روش خطرها و عوارض منحصر به ‌فرد خود را دارد. نور درمانی ال ای دی با نور قرمز از دیگر راه‌های مدیریت و کنترل اگزما است. با این تفاوت که عارضه به ‌خصوصی در بیمار ایجاد نمی‌کند. در واقع این شیوه نسبت به نوردرمانی اشعه فرابنفش، ریسک بسیار کمتری دارد. در این مقاله به هر یک از دو روش نور درمانی و نتایج درمان آن‌ها پرداخته می‌شود.

درمان اگزما

افراد مبتلا به اگزما (eczema) می‌دانند که این بیماری چقدر می‌تواند ناتوان‌کننده باشد. زندگی با اگزما ناراحت‌کننده است. این بیماری تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی افراد دارد. از طرفی باعث خارش مزمن، بثورات قابل ‌مشاهده در بدن و اختلال در خواب می‌شود. اگزما حتی می‌تواند بر روابط فردی بیمار نیز تأثیر بگذارد. برخی از افراد مبتلا به اگزما ممکن است برای کمک به پیشگیری یا کنترل بیماری، از گزینه‌های زیر استفاده کنند:

  • انواع پمادها
  • انواع کرم‌ها مانند کرم‌های مرطوب‌کننده و کرم‌های کورتیکواستروئیدی (corticosteroid)
  • داروهای تجویزی و ضدحساسیت

این گزینه‌ها اثربخشی محدودی دارند. در واقع درمان‌های موضعی به طور دائمی برای هر بیمار مؤثر نیست. از طرفی داروها اغلب با خطرات و عوارض جانبی ناخواسته دیگری همراه هستند. در این صورت نور درمانی می‌تواند نقش بسزایی در درمان اگزما داشته باشد. نور درمانی اگزما را می‌توان برای درمان بسیاری از اشکال اگزما در بزرگسالان و کودکان تجویز کرد. این روش به کاهش خارش و التهاب کمک می‌کند. در بخش بعد در مورد نور درمانی اگزما بیشتر توضیح داده می‌شود.

نور درمانی اگزما

در نور درمانی اگزما از طول‌موج‌های مختلف نور فرابنفش UV (ultraviolet) استفاده می‌کنند. این اشعه برای درمان بثورات پوستی و خارش اگزما مفید است. فتوتراپی معمولاً برای دو گروه اگزمای زیر کاربرد دارد:

  • اگزمایی که در سراسر بدن وجود دارد (گسترده).
  • اگزمای موضعی (مانند دست‌ها و پاها) که با درمان‌های موضعی بهبود نیافته است.

رایج‌ترین نوع فتوتراپی برای درمان اگزما، نور ماوراءبنفش باند باریک B                                                            (or narrowband ultraviolet B NB-UVB) است. اگرچه ممکن است از اشعه ماوراءبنفش A                   (UVA or ultraviolet A) نیز استفاده ‌کنند. قرارگرفتن پوست در معرض نور UV، سلول‌های بیش‌فعال سیستم ایمنی پوست را سرکوب می‌کند (این سلول‌ها باعث التهاب می‌شوند). در واقع نوردرمانی باعث از بین ‌رفتن گلبول‌های سفید خونی می‌شود. بنابراین نوردرمانی ضدالتهاب است. از طرفی نوردرمانی، ضایعات را هموار می‌کند. همچنین ضخیم‌شدن پوست را کاهش می‌دهد.

عوارض نور ماورا بنفش در نور درمانی اگزما

درمان اگزما با اشعه ماورای بنفش مصنوعی، دارای معایب و مشکلات زیر است:

  • هزینه بالا
  • وقت‌گیر بودن درمان و نیاز به جلسات درمان متعدد
  • آفتاب‌سوختگی (این نور مانند نور خورشید است)، قرمزی، خارش و حتی تاول‌زدن پوست (البته این عوارض جانبی فتوتراپی به‌ندرت رخ می‌دهد. همچنین به ‌سرعت از‌ بین می‌رود. در افراد دارای رنگ پوست روشن، احتمال آفتاب‌سوختگی بیشتر است. بنابراین دوز مصرفی باید بر این اساس تنظیم شود.)
  • آسیب پوست با گذشت زمان (لکه‌های ناشی از افزایش سن و سایر علائم پیری مانند چین‌وچروک ممکن است ظاهر شوند.)
  • سرطان پوست ناشی از اشعه UVB باند باریک. بنابراین تا حد امکان باید قرارگرفتن در معرض این اشعه محدود شود.

به ‌طور کلی نوردرمانی با اشعه ماوراءبنفش می‌تواند برای برخی افراد مفید باشد. اما ممکن است برای همه مناسب نباشد.

کنترل اگزما  به روش نور درمانی ال ای دی

همانطور که گفته شد متأسفانه، درمان اگزما به‌ خوبی درک‌ نشده است. همچنین راه‌حل‌های فعلی چندان مؤثر نیستند. در جستجوی یک جایگزین مؤثر و طبیعی، روش نور درمانی ال ای دی یا ال ای دی تراپی مورد تحقیق قرار گرفته است. در ال ای دی درمانی، از طول‌موج‌های مختلف نور مرئی برای درمان انواع مشکلات و بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. محققان مطالعه‌هایی را در مورد مزایای درمان با نور قرمز برای افراد مبتلا به اگزما انجام داده‌اند. یافته‌ها، مقدماتی اما بسیار مثبت هستند. در این روش، نور قرمز ال ای دی برای کنترل علائم اگزما به ‌کار گرفته می‌شود. طبق نتایج بالینی اخیر، درمان طبیعی با نور قرمز فواید زیر را به دنبال دارد:

  • کاهش خارش و قرمزی پوست
  • بهبود ظاهر بثورات و پوسته‌پوسته‌شدن پوست
  • کاهش التهاب

چگونگی نور درمانی اگزما با نور قرمز و مادون قرمز نزیک

درمان با نور قرمز با افزایش تولید انرژی در سلول‌های پوست عمل می‌کند. همچنین به بدن اجازه می‌دهد تا از دفاع طبیعی خود برای اهداف زیر استفاده کند:

  • کاهش علائم بیماری
  • جلوگیری از تشدید بیماری

نور قرمز و مادون قرمز نزدیک، به لایه اپیدرم پوست تا میتوکندری نفوذ می‌کند. میتوکندری یک اندامک سلولی است. این اندامک، آدنوزین تری‌فسفات یا ATP  (adenosine triphosphate) را تولید می‌کند. ATP منبع انرژی بدن است. درمان با نور قرمز، تولید ATP توسط میتوکندری را افزایش می‌دهد. علاوه ‌بر این، مویرگ‌های جدید نیز می‌توانند تشکیل شوند. در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست می‌رسد.

درمان با نور قرمز همچنین باعث ایجاد فرایند هورمسیس (hormesis) می‌شود. هورمسیس باعث می‌شود بافت‌های تحت‌تأثیر به ‌طور مؤثر به شوک پاسخ دهند. هنگام صحبت از اگزما، هورمسیس به معنای تقویت مقاومت بدن در برابر عوامل استرس‌زا است.

با توجه به مطالب ذکرشده درمان با نور قرمز می‌تواند یک درمان مؤثر و غیرتهاجمی برای اگزما باشد. بدون اینکه خطر یا عوارض جانبی ایجاد کند (برخلاف نور درمانی با اشعه ماورای بنفش که دارای عوارض و همچنین معایب قابل ‌توجهی است).

مطالعات آزمایشگاهی در زمینه درمان اگزما با نور قرمز

تحقیقات انجام‌شده و شواهد دست ‌اول در زمینه نورقرمزدرمانی، امیدوارکننده است. این تحقیقات، تصویری از یک راه‌حل غیر‌تهاجمی و بدون دارو را نشان می‌دهد. درمان با نور قرمز می‌تواند به‌ طور قابل‌توجهی علائم اگزما را کاهش دهد. طبق مطالعات آزمایشگاهی متعدد، درمان با نور قرمز برای درمان اگزما مفید است. به‌ ویژه هنگامی که در ترکیب با روش‌های دیگر استفاده ‌شود. از داروهای ضدالتهابی گرفته تا آب‌درمانی، در ترکیب با نور درمانی مورد بررسی قرارگرفته‌اند.

به‌ عنوان مثال در سال 2013 محققان درمان با نور قرمز را با یک داروی سرکوب‌کننده سیستم ایمنی ترکیب کردند. در این مطالعه، نتایج زیر برای درمان اگزما ثبت شد:

  • کاهش قابل ‌توجهی از شدت ضایعات پوستی
  • کاهش التهاب
  • بازیابی سد پوستی

ضایعات پوستی و نور قرمز | خیز

در یک مطالعه در سال 2015 نیز درمان با نور قرمز LED با حمام آب گرم، ترکیب شد. طبق نتایج تحقیق، این روش ممکن است به عنوان یک استراتژی درمانی برای بیماری اگزما استفاده شود. این استراتژی، یک راهبرد جایگزین مؤثر، ایمن و بدون استروئید است.

در یکی از آزمایش‌های انسانی نیز درمان اگزما با نور قرمز را بررسی کردند. بیماران در این آزمایش فقط به اندازه یک جلسه دو دقیقه‌ای نور قرمز در هفته دریافت کردند. محققان با این درمان مختصر، بهبود قابل ‌توجهی را در علائم رایج اگزما کشف کردند. به‌ طوری که کاهش تورم، پوسته‌پوسته‌شدن و قرمزی پوست در بیماران مشاهده شد. علاوه‌ بر ‌این، هیچ اثر منفی در طول یا بعد از درمان با نور قرمز وجود نداشت.

بنابراین طبق شواهد موجود، درمان با نور قرمز می‌تواند به بیماران مبتلا به اگزما کمک کند. تحریک و التهاب را کاهش می‌دهد. همچنین به بهبود و کاهش علائم مزمن، سرعت می‌بخشد. این نتایج با مطالعه‌های متعدد در مورد درمان با نور قرمز برای پوست و سلامت مطابقت دارد. درمان با نور قرمز عملکرد اندام‌ها و بافت‌های بدن را در سطح سلولی بهبود می‌بخشد. به این معنی که مزایای آن می‌تواند بسیار گسترده باشد. لازم به ذکر است که درمان با نور قرمز توسط FDA نیز تأیید شده است. به همین منظور استفاده از ماسک‌ نور درمانی نیلای به شما کاربران عزیز پیشنهاد می‌شود. نور قرمز ماسک ال ای دی نیلای در درمان موارد زیر نیز مفید است:

  • آکنه
  • سلولیت
  • شل‌شدن پوست
  • چین‌و‌چروک
  • علائم کشش
  • بهبود زخم و اسکار
  • درد و التهاب

در بخش بعد مختصری از ویژگی‌های بارز ماسک ال ای دی تراپی نیلای بیان شده است.

ماسک LED جوانساز پوست نیلای

به روزترین روش جوانسازی پوست

سفارش ماسک نوری نیلای

پوست جوان و شاداب دیگر یک خاطره نیست
خرید نیلای

شرکت خیز و ماسک ال ای دی تراپی نیلای

هنگام ادغام درمان با نور قرمز در رژیم سلامتی خود، استفاده مداوم، کلیدی است. بنایراین تهیه یک دستگاه ماسک ال ای دی تراپی خانگی به شما کاربران محترم توصیه می‌شود. درمان با نور قرمز نور امیدی برای رهایی از اگزما به شمار می‌آید. شرکت خیز نیز به دنیای شگفت‌انگیز نور قرمز و مادون قرمز پرداخته است. این شرکت با ساخت و طراحی ماسک ال ای دی نیلای، درمان خانگی اگزما را برای بیماران فراهم می‌کند. پتانسیل درمانی این دو طول‌موج بسیار فراتر از تصور شماست. شواهد نیز نشان‌دهنده درمان با نور قرمز به عنوان یک ابزار مکمل در مدیریت اگزما است. با ماسک نوردرمانی نیلای می‌توانید این درمان طبیعی را در آغوش بگیرید. به ‌وسیله ماسک ال ای دی تراپی نیلای، سفری به سمت پوست سالم‌تر و درخشان‌تر را آغاز کنید.

ماسک نوری نیلای | خرید ماسک LEd جوان کننده پوست نیلای

نور درمانی با نور قرمز به عنوان یک ابزار طبیعی ضد پیری نیز محبوب شده است. زیرا تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. همچنین رنگ و بافت پوست را بهبود می‌بخشد. از این رو ماسک نور درمانی صورت نیلای یک دستگاه جوانسازی نیز به ‌شمار می‌آید. نورقرمزدرمانی با ماسک ال ای دی نیلای، برای فعال‌کردن سیستم لنفاوی و تحریک سنتز DNA/RNA نیز مفید است. این ماسک چه برای درمان اگزما و چه برای بهبود سلامت کلی پوستتان به شما کمک خواهدکرد.

در پایان، دستگاه نور درمانی خانگی نیلای، گزینه‌ای امن برای بیماران مبتلا به اگزما است. افراد مبتلا برای تجربه درمان غیرتهاجمی و بدون درد اگزما، می‌توانند این ماسک را امتحان کنند. همین امروز پوشانه نیلای را خریداری کنید.

نوبت شما

هدف ما از انتشار این مقاله، کمک به سلامت شماست. پس، نظرها و پیشنهادهای خود را بنویسید و ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید. می‌توانید سؤال‌های خود را نیز درباره ” درمان اگزما و قرمزی پوست صورت با نور درمانیLED ” در همین قسمت بیان کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

مراجع:

ماسک LED جوانساز پوست نیلای

به روزترین روش جوانسازی پوست

سفارش ماسک نوری نیلای

پوست جوان و شاداب دیگر یک خاطره نیست
خرید نیلای
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا