Light Gives Life!
مراقبت از پوست قبل از مهمانی | خیز

مراقبت از پوست قبل از مهمانی

مراقبت از پوست صورت

چه زمانی باید از پوست خود مراقبت کنیم؟ اکثر افراد این سؤال را از خود می‌پرسند. مراقبت از پوست صورت در تمام طول سال مهم است. اما اگر می‌خواهید برای مهمانی آماده شوید، باید توجه ویژه‌ای به روتین مراقبت از پوست صورت خود داشته باشید. با محصولات مناسب می‌توانید درخشندگی طبیعی پوست صورت خود را حفظ و سطح چربی یا خشکی پوست را کنترل کنید. ممکن است پس از انجام مراقبت‌های پوستی در بازه زمانی مشخص، به نتیجه دلخواه خود نرسید. در این مواقع می‌توانید آرایش کنید. اما باید بدانید که مراحل آماده‌سازی پوست برای آرایش نیز بسیار مهم است. زیرا روتین قبل ارایش بهترین راه برای تضمین یک آرایش یکپارچه است.

آماده سازی پوست قبل از رفتن به مهمانی

دانستن چند نکته در مورد کارهایی که باید قبل از مهمانی انجام دهید، اهمیت زیادی دارد. زیرا توجه به این نکات، بهترین راه برای زیبا به نظر رسیدن در تمام طول مراسم است. بنابراین درک چگونگی آماده‌سازی پوست خود برای یک مهمانی بزرگ ضروری است. آماده‌سازی پوست باعث می‌شود تا چهره‌ای درخشان و آرایشی ماندگار داشته باشید. در این مقاله به طور خلاصه به مطالب زیر پرداخته می‌شود:

  • روش‌های کلی برای داشتن روتین مراقبت پوست قبل از مهمانی
  • نکات کلیدی مراقبت پوست در روز مهمانی

مهمانی و پوست | خیز

مشکلات عمده پوستی را یک ماه قبل از مهمانی درمان کنید

نگرانی‌های عمده پوست عبارت است از:

کارشناسان پوست برای حل این مشکلات پوستی نکات زیر را توصیه می‌کنند:

  • یکی از راه‌های کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک، تقویت کلاژن (collagen) است. انواع روش‌های جوانسازی پوست موجود است. بسته به هزینه‌ای که می‌خواهید انجام دهید و زمانی که در اختیار دارید می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر به دنبال گزینه‌های خانگی هستید، می‌توانید از ماسک جوانساز نوری نیلای استفاده کنید. این پوشانه یک دستگاه نوردرمانی حرفه‌ای است که فیبرهای کلاژن و الاستین (elastin) را تحریک می‌کند. با ماسک نیلای به اصلاح خطوط سرسخت صورت خود کمک می‌کنید. ماسک نوری نیلای را به راحتی می‌توانید در منزل استفاده کنید. برای سفارش کافی است اینجا را کلیک کنید.

    بنر ماسک نیلای | خیز

  • لیزر یکی از گزینه‌های عالی برای کاهش هایپرپیگمانتاسیون، قرمزی و خطوط ریز پوست است.
  • برخی از متخصصان زیبایی‌شناسی، استفاده از محصولاتی با مواد روشن‌کننده پوست را توصیه می‌کنند. محصولاتی که حاوی مواد ریشه شیرین بیان، عصاره بیربری (bearberry extract) یا توت خرس و ویتامین سی (vitamin C) باشند.
  • جوش‌های صورت خود را نکنید و فشار ندهید. این قانون شماره یک در مورد آکنه است. استفاده از درمان‌های لکه‌ای با اسیدهای سالیسیلیک یا گلیکولیک (or glycolic acids salicylic) یکی از راه‌های بهبود جوش‌ها است. اما اگر این درمان به شما کمک نکرد، به دنبال درمان فتودینامیک (photodynamic therapy)، لایه‌برداری شیمیایی سبک یا تزریق استروئید (steroid) باشید.
  • برای کوچک کردن منافذ باز صورت خود نیز می‌توانید از پوشانه (ماسک) LED نیلای استفاده کنید.

مقابله با استرس در روز قبل از مهمانی

اثرات استرس روی پوست ظاهر می‌شود. بنابراین آرامش خود را حفظ کنید. برای این منظور می‌توانید حمام کنید. حمام خود را با شمع‌های اسطوخودوس و نمک‌ حمام آرام‌بخش به یک واحه آرام تبدیل کنید. به یک موسیقی آرامش‌بخش گوش کنید و سپس از یک کرم صورت خواب‌آور استفاده کنید. این کرم به شما کمک می‌کند تا با پوستی نرم‌تر و درخشان‌تر از خواب بیدار ‌شوید.

استرس و پوست | خیز

استفاده از ماسک در شب قبل از مهمانی

شب قبل از مهمانی روی صورت خود یک ماسک آبرسان حاوی اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) یا یک ماسک خاک رس سم‌زدایی قرار دهید. این کار باعث می‌شود پوستتان درخشان و لطیف به نظر برسد.

جوش زدن لحظه آخری قبل از مهمانی

بیدار شدن با جوش در روز مهمانی مانند یک کابوس است. ممکن است وسوسه شوید آن را از بین ببرید. اما این کار فقط آکنه را تشدید می‌کند. در این حالت می‌توانید آرایش کنید. همچنین می‌توانید از چسب جوش (spot-treatment patches) جهت کاهش قرمزی و التهاب آکنه استفاده کنید. استفاده از کانسیلر (concealer) نیز پیشنهاد می‌شود.

حفظ درخشندگی پوست در روز مهمانی

نکات زیر را در روز مهمانی فراموش نکنید:

  • در روز مهمانی از یک اسپری آبرسان صورت یا فیشال میست (facial mist) یا پرایمر استفاده کنید. این کار باعث حفظ درخشش پوست در طول روز خواهد شد.

    فیشال میست | خیز

  • همچنین استفاده از کاغذ چربی‌گیر (blotting paper) توصیه می‌شود. این کاغذ چربی اضافه را از سطح پوست صورت جذب می‌کند.
  • صبح روز مهمانی می‌توانید از ماسک خاک رس سبز نیز استفاده کنید. این ماسک، پوست را نرم و مرطوب می‌کند. از طرفی باعث لایه‌برداری طبیعی پوست و افزایش گردش خون نیز می‌شود.

روش‌ های خانگی برای روشن کردن پوست قبل از مهمانی

استفاده از دو نکته زیر در این زمینه می‌تواند کمک‌کننده باشد:

  • گوجه‌فرنگی، حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. بنابراین پوست کدر را شاداب می‌کند و باعث روشن‌ شدن آن می‌شود. یک تکه گوجه فرنگی را روی پوست خود بمالید. سپس آب آن را روی پوست ماساژ دهید. گوجه‌فرنگی را بشویید و دوباره آب آن را به صورت خود بمالید. این کار را دومرتبه انجام دهید.
  • برای روشن کردن پوست صورت خود می‌توانید از محصولات حاوی رتینول (retinol) یا ویتامین C فعال استفاده کنید. زیرا پوست را مجدداً درخشان کرده و برای پوستتان رنگی روشن‌ به ارمغان می‌آورد.

برای درخشش پوست صورت خود، آن را روشن کنید نه سفید

دشمن درخشندگی پوست، ناهمواری و خشکی است. به جای انتخاب محصولات سفیدکننده مضر، به دنبال محصولاتی باشید که بدون اینکه رنگ چهره‌تان را تغییر دهد پوستتان را صاف و درخشان می‌کند. محصولات دی ‌پیگمانتاسیون (De-pigmentation) –رفع رنگدانه- و ماسک‌های روشن‌کننده، اغلب این کار را انجام می‌دهند. زیرا، پوست را بدون خشکی و رنگ‌پریدگی ظاهری، جلا می‌دهند.

پوست خود را با کرم، برنزه کنید

اگر رنگ پریده‌ای دارید، این کار را انجام دهید. اما زیاده‌روی نکنید. در واقع باید پوست صورت خود را به روشی درست برنزه کنید. برنزه کردن، صورت شما را سالم‌تر و درخشان‌تر نشان می‌دهد. به دنبال محصولی باشید که بهترین عملکرد را داشته باشد. همچنین به پوست صورتتان درخششی طبیعی و آفتابی بدهد. کرم‌ها ایمن‌ترین راه برای برنزه کردن صورت هستند. اما اگر از اسپری برنزه استفاده می‌کنید، از چشم‌ها، دهان و بینی خود محافظت کنید. با این کار از سوزش و تحریک آن‌ها جلوگیری می‌شود.

این دو مورد را در نظر بگیرید. اول اینکه اگر گردن، پا یا دست‌های شما در مهمانی مشخص است، باید آن نقاط را نیز برنزه کنید. در غیر این صورت دورنگی پوست صورت و بدن شما ظاهری ناخوشایند خواهد داشت. همچنین استفاده از تخت‌های برنزه به هیچ عنوان توصیه نمی‌گردد.

ماسک ورقه ‌ای: راه حلی سریع برای رسیدن به پوستی براق و درخشان پیش از مهمانی

ماسک صورت و ماسک زیر چشم، فواید فوری برای پوست دارد. این ماسک‌ها حاوی غلظت بالایی از مواد فعال و بهترین راه برای دستیابی به نتایج سریع و چشمگیر هستند. برای استفاده از ماسک ورقه‌ای به نکات زیر توجه کنید:

  • گاهی به یک راه حل سریع نیاز داریم تا پوستی درخشان داشته باشیم. ماسک‌های ورقه ای این کار را با غنی‌سازی پوست در کمتر از 10 ساعت انجام می‌دهند. کافیست یک روز قبل از مهمانی، از این ماسک‌ها استفاده کنید. ماسک ورقه‌ای را باید نیم ساعت بعد از شستن صورت، روی آن قرار دهید. چند دقیقه تا چند ساعت بخوابید و نتیجه را بعد از برداشتن ماسک ببینید.
  • در روز مهمانی نیز می‌توان بعد از پاکسازی صورت و قبل از زدن پرایمر (primer)، یک ماسک ورقه‌ای بزنید. این کار باعث تقویت فوری پوست می‌شود. همچنین پایه‌ای عالی برای آرایش صورت ایجاد می‌کند.
  • ماسک ورقه‌ای با توجه به نوع پوستتان، را انتخاب کنید. به گونه‌ای که روشنی، رطوبت، حساسیت یا چربی پوست صورتتان را به خوبی کنترل کند.

لایه برداری پوست روشی برای صاف شدن و درخشش پوست پیش از مهمانی

سلول‌های مرده و پوسته‌ها روی سطح پوست انباشته می‌شوند. این امر باعث کدر و خشک شدن پوست می‌شود. با لایه‌برداری پوست، این سلول‌ها و پوسته‌ها از بین می‌روند. بنابراین پوست صورت صاف‌تر و درخشان‌تر به نظر ‌می‌رسد. علاوه بر این، پاکسازی، تضمین می‌کند که پوست، مواد مغذی را جذب کرده و از آن بهره‌مند شود.

  • یک روش سریع، مؤثر و در عین حال ملایم برای لایه‌برداری شامل چند ضربه ساده از یک پد خیس لایه‌بردار اسید گلیکولیک (glycolic acid) است. آلفا هیدروکسیل اسید (alpha hydroxyl acid) می‌تواند سلول‌های مرده تجمع‌یافته در سطح پوست را حل کند. در این صورت سلول‌های جوان‌تر و درخشان‌تری که زیر آن مدفون شده‌اند، آشکار می‌شوند.
  • نکته قابل توجه این است که از اسکراب‌های گردو استفاده نکنید. زیرا برای پوست بسیار خشن و زبر هستند. به جای آن از اسکراب‌هایی با دانه های نرم‌تر استفاده کنید. ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشویید تا منافذ باز شوند. بعد از آن شروع به اسکراب صورت خود با حرکات دایره‌ای با تمرکز بر ناحیه T کنید. سپس صورتتان را فقط با آب سرد بشویید.

پس از لایه ‌برداری، پوست خود را تغذیه کنید

اکنون لایه جدیدی از سلول‌های پوستی دارید. بنابراین باید ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را برای آن‌ها فراهم کنید تا سالم و جوان بمانند. نادیده گرفتن این مرحله می‌تواند منجر به تیرگی و کم‌آبی پوست شود. در نتیجه پوست را پوسته‌پوسته و خشک نشان می‌دهد. این مرحله بخش مهمی از مراقبت پوست پس از لایه‌برداری است. برای این منظور می‌توانید از روغن مغذی صورت یا سرم غنی‌شده با ویتامین C بهره ببرید. این امر به کاهش هیپرپیگمانتاسیون (hyperpigmentation) (لک) کمک می‌کند. همچنین پوست را تغذیه کرده و باعث لیفت فوری آن می‌شود.

هیدراته کردن پوست قبل از میهمانی

ممکن است از یک روال مراقبت از پوست پیروی کنید. اما اگر پوست به اندازه کافی هیدراته نباشد، کارهای دیگر نیز بی نتیجه هستند. قبل از رفتن به مهمانی، پوست خود را با حداقل یک بطری آب هیدراته (Hydrate) کنید. آبرسانی به لب‌هایتان را فراموش نکنید. لب‌های خود را با یک اسکراب لب ماساژ دهید. با این کار پوست‌های مرده از بین ‌می‌روند. سپس از یک بالم لب استفاده کنید. بالم لب باعث صاف شدن رژ لب در آرایش می‌شود.

حفظ شادابی پوست صورت با استفاده از مرطوب‌ کننده قبل از میهمانی

هر چه رطوبت بیشتر باشد، پوست شاداب‌تر است. سعی کنید فقط به یک محصول مرطوب‌کننده اکتفا نکنید. به خصوص در فصل زمستان که پوست تمایل بیشتری به خشک شدن دارد. هنگامی که پوست شما تمیز است، از یک سرم، کرم دور چشم و سپس مرطوب‌کننده صورت استفاده کنید. بعد از آن نیز با چند قطره روغن صورت، به درخشش پوست خود اضافه کنید.

رفع خشکی لب ها با اسکراب خانگی قبل از رفتن به مهمانی

پوسته‌پوسته شدن و خشکی لب‌ها ممکن است یکی از مشکلات رایج در فصل زمستان باشد. برای داشتن لب‌های مرطوب و نرم از اسکراب لب استفاده کنید. مالیدن ماست حاوی اسید لاکتیک (lactic acid) نیز نوعی اسکراب است. آلفا هیدروکسی اسید (alpha hydroxy acid) به آرامی و بدون مالش دادن، سلول‌های خشک و مرده را از سطح پوست لایه‌برداری می‌کند. مواد مورد نیاز برای تهیه یک اسکراب خوب عبارت است از:

  • ½ قاشق چایخوری عسل خام
  • 1 قاشق چایخوری ماست حاوی لاکتیک اسید
  • ¼ قاشق چایخوری یا 3-2 قطره آب خیار

همه مواد را در یک ظرف کوچک ترکیب کنید. سپس روی لب‌های خود بمالید. پس از 10-5 دقیقه آن را با یک پارچه نرم خیس‌شده با آب ولرم پاک کنید. در نهایت به لب‌های خود یک مرطوب‌کننده، بالم یا روغن نارگیل بمالید.

قبل از رفتن به میهمانی، از پوست دور چشمان خود غافل نشوید

ترفند قدیمی و شناخته‌شده خیار را امتحان کنید. خیار شسته شده را به همراه پوست آن در مخلوط کن بریزید. آب آن را جدا کرده و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. دو پد پنبه‌ای را در آب خیار خیس کنید. سپس برای مدتی روی پلک و زیر چشم‌هایتان بگذارید. همچنین استفاده از یک کرم دور چشم پس از این کار، به شما پیشنهاد می‌شود.

 

مراجع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا