Light Gives Life!
مراقبت از پوست قبل از عروسی | خیز

مراقبت پوست قبل از عروسی

چگونه پوست خود را قبل از عروسی به بهترین شکل آماده کنم؟ قبل از عروسی برای پوست خود چه باید کرد؟ این‌ سؤالات ذهن بیشتر افرادی که به مراسم عروسی خود نزدیک می‌شوند (هم خانم و هم آقا) را درگیر می‌کند. همه مردم برای روز عروسی خود آرزوی پوستی براق و شفاف دارند. ضمن اینکه دوست دارند آرایششان تا آخر شب ثابت بماند. اما چگونه می‌توان به این هدف رسید؟ در این مقاله اطلاعاتی در مورد نحوه مراقبت از پوست قبل از عروسی و نکاتی ریز در مورد نحوه آرایش عروس و داماد آورده شده است.

ماساژ صورت و پاکسازی پوست قبل از عروسی

ماساژ صورت، گردش خون را تحریک می‌کند. در نتیجه پوست شما سرحال می‌شود. می‌توانید برای پاکسازی صورت نیز اقدام کنید. در پاکسازی، تمام کثیفی‌ها از منافذ پوست صورت خارج می‌شود. این فرایند مستلزم آماده‌سازی و انجام تکنیک‌های خاصی توسط متخصص در این زمینه است. بنابراین اگر در خانه انجام شود، ممکن است منجر به تحریک و یا ایجاد زخم شود.

ماساژ صورت | خیز

قبل از مراسم عروسی، چربی اضافی صورت را مدیریت کنید

برای گرفتن چربی اضافی صورت به نکات زیر توجه کنید:

  • کاغذهای لکه‌گیر به حفظ براقی پوست صورت کمک می‌کند.
  • برای کاهش چربی اضافی از یک شستشو دهنده ملایم صورت نیز می‌توان استفاده کرد.
  • توجه داشته باشید که برای این منظور از تونر (toner) استفاده نکنید. تونر مایعی قابض است که برای کاهش چربی پوست به کار گرفته می‌شود.
  • بهتر است از مرطوب‌کننده سبک بدون چربی برای پوست خود استفاده کنید.
  • شستشوی بیش از حد صورت باعث تولید چربی زیاد می‌شود. از این رو برای رسیدن به پوست ایده‌آل برای عروس یا داماد توصیه نمی‌شود.

عروس‌خانم‌‌ها و آقا دامادها باید برای آبرسانی پوست صورت خود، غذاهای مقوی بخورند

این نکته را بدانید که پوست‌های چرب، خشک، معمولی، حساس یا ترکیبی، همگی نیاز به آب دارند. علاوه بر نوشیدن آب، خوردن غذاهای آبرسان طبیعی مانند هندوانه نیز مؤثر است. سایر میوه‌های فوق العاده برای آبرسانی پوست عبارتند از:

  • گریپ‌فروت
  • خیار
  • گوجه‌فرنگی
  • کلم‌پیچ

کلم‌پیچ و هندوانه نفاخ است. اگر معده مستعد نفخ دارید از این‌ها استفاده نکنید.

رژیم آرتریت پسوریاتیک | خیز

 

توصیه به خانم‌‌‌های عروس و گل‌پسرهای داماد: نمای منافذ پوست خود را با میکرودرم ابریژن (Microdermabrasion) کم کنید

حقیقت این است که نمی‌توان اندازه منافذ پوست را تغییر داد. هرچه منافذ عمیق‌تر باشد، روی سطح پوست بزرگتر به نظر می‌رسند. عمق این منافذ را می‌توان به حداقل رساند تا کوچکتر به نظر برسند. میکرودرم ابریژن، اسید گلیکولیک (glycolic acid) و سایر لایه‌بردارهای شیمیایی، پوست را لایه‌برداری می‌کنند. در نتیجه نمای منافذ را به حداقل می‌رسانند.

فواید عرق کردن برای پوست: عروس‌‌ و دامادها در روزهای قبل از عروسی باید به بدن خود اجازه تعریق بدهند

فواید تعریق به طور خلاصه در قسمت زیر آورده شده است:

  • وقتی عرق می‌کنید، تمام ناخالصی‌های موجود در پوست (آلودگی‌ها و کثیفی‌ها) گرفته می‌شود. در نتیجه مواد آرایشی قدیمی و باقی‌مانده‌های شیمیایی از پوست خارج می‌شوند.
  • تعریق منظم می‌تواند رنگ، شفافیت و بافت پوست را بهبود بخشد.
  • عرق همچنین حاوی مقادیر کمی آنتی‌بیوتیک (antibiotics) است. آنتی‌بیوتیک با باکتری‌های پوستی مبارزه می‌کند. بنابراین فرآیند پاکسازی پوست را تقویت می‌کند.
  • در هنگام تعریق، خون غنی از مواد مغذی با افزایش گردش خون به سطح پوست می‌آید. سپس به ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری اجازه می‌دهد تا شکاف‌های بین سلول‌های پوست و چین و چروک‌های ریز را پر کنند. در عین حال از تجزیه کلاژن (collagen) در آینده جلوگیری می‌کند.

خانم‌ها و آقایانی که به زمان عروسی خود نزدیک می‌شوند باید روی لب‌های خود را با بالم با SPF 30  بپوشانند

جلوگیری از ترک خوردن و خشکی لب‌ها آسان‌تر از ترمیم آن‌ها است. اگر زمان زیادی را در خارج از منزل سپری می‌کنید، از یک بالم غلیظ با SPF 30 برای لب‌هایتان استفاده کنید. به خصوص اگر هوا طوفانی، آفتابی یا سرد باشد.  این بالم، لب‌ را هیدراته نگه می‌دارد.

بالم لب | خیز

توصیه به عروس‌خانم‌ها و آقا دامادها: از مرطوب کننده مخصوص پوست استفاده کنید

همه مرطوب‌کننده‌ها یکسان نیستند. به دنبال موردی باشید که به نیازهای پوست شما پاسخ دهد. برای پوست‌های چرب، نیازی به اضافه کردن رطوبت بیشتر نیست. اما همچنان آبرسانی لازم است. به دنبال مرطوب‌کننده حاوی اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) یا اسید فرولیک (ferulic acid) باشید. هر دو این اسیدها به حفظ آب پوست کمک می‌کنند. برای پوست‌های خشک نیز، از همین محصولات استفاده کنید. نگران پیداکردن محصول با فرمول بدون چربی نباشید. چون هر پوستی نیاز به رطوبت دارد. برای پوست‌های مستعد جوش، محصولی را انتخاب کنید که غیر کومدوژن (noncomedogenic) باشد. این ویژگی باید روی مرطوب‌کننده نوشته شده باشد. برای پوست‌های حساس، محصول مورد نیاز شما، محصولی بدون عطر است.

کاهش لک با لایه‌برداری اسیدی: آماده سازی پوست برای مراسم عروسی

لایه‌بردارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پوست مرده را از بین ببرند. سپس پوست جدید و تازه را روی سطح بیاورند. عروس‌ها و یا دامادها می‌توانند با شش جلسه لایه‌برداری و هر جلسه به فاصله دو هفته شروع کنند. در این صورت پوست برای بهبودی، زمان خواهد داشت. ممکن است شما تا مراسم عروسی یک سال کامل زمان داشته باشید. در این صورت توصیه می‌شود که این درمان را دو بار (یک بار در بهار و یک بار در پاییز) انجام دهید.

لایه برداری پوست | خیز

 

پاکسازی عمیق پوست صورت عروس و داماد با ماسک

ماسک قرار نیست جایگزین روتین روزانه شستن صورت شما شود. استفاده از آن فقط برای تقویتپوست است. ماسک‌های تقویتی برای مدت طولانی‌تری روی پوست باقی می‌مانند. بنابراین به ذوب سبوم سخت (sebum) یا ماده روغنی در منافذ پوست کمک می‌کند. کاری که شستشو با آب به تنهایی انجام نمی‌دهد. اگر پوستتان چرب است، یک روز در میان از ماسک استفاده کنید. اگر پوستی خشک دارید، یک یا دو بار در ماه باید از تجمع چربی و کثیفی جلوگیری کنید.

عروس‌خانم‌ها، آقا داماد ها، صورت خود را فقط با دست بشویید

اکثر متخصصان پوست بر این عقیده هستند که نباید از دستمال شستشو برای صورت استفاده کرد. پارچه‌های شستشو می‌توانند حاوی باکتری باشند. بنابراین فقط از دستان خود برای شستشوی صورت استفاده کنید. در صورت داشتن آرایش ابتدا از یک پاک‌کننده آرایش جداگانه برای پاک کردن ریمل ضدآب و رژ لب با ماندگاری طولانی، استفاده کنید.

از بین بردن فوری جوش‌ های صورت عروس یا داماد با بنزوئیل پراکسید (benzoyl peroxide)

مشکل جوش صورت واقعاً دردناک است. ترکاندن جوش راه درستی نیست. تنها دو راه برای از بین بردن آن وجود دارد. اولین راه این است که ژل بنزوئیل‌پراکسید را مستقیماً روی لک بزنید. این کار به خشک شدن آن کمک می‌کند. گزینه دیگر تزریق استروئید ضد‌التهابی (anti-inflammatory steroid) است. این روش یک راه‌حل سریع‌تر ولی گران‌تر است. در این مورد می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده از ماسک LED نیلای برای جوانسازی پوست عروس یا داماد

علاوه بر همه روش‌های ذکر شده در این مقاله، ما پیشنهادی عالی و به صرفه برای خانم‌ها و آقایانی داریم که نگران ظاهر پوست صورت خود در مراسم عروسیشان هستند. توصیه ما به شما استفاده از ماسک جوانساز نوری نیلای، به مدت دو ماه قبل از عروسی است. فناوری موجود در پوشانه نیلای و سبک طراحی آن به گونه‌ای است که استفاده از آن را برای کاربران راحت کرده است. برخلاف روش‌هایی که نیاز به حضور در کلینیک و تجویز و نظارت پزشک دارند، نیلای را می‌توانید به راحتی در منزل استفاده کنید. صد در صد کاربران گزارش داده‌اند که استفاده از نیلای بسیار ساده و راحت است و اثرات جوانسازی آن در صورت استفاده مداوم هویدا می‌شود. برخلاف برخی محصولات مراقبت از پوست که شما را ملزم به استفاده از صابون‌هایی که پوستتان را خشک می‌کنند، کرم‌های چند‌مرحله‌ای که با صرف هزینه زیاد تهیه می‌شوند و یا روش‌های تهاجمی مانند بوتاکس می‌کنند، نیلای با یک روش بسیار ساده، ارزان و کارآمد، زیبایی و جذابیت را مهمان پوستتان می‌کند. این ماسک نوری باعث افزایش گردش خون و تحریک تولید کلاژن می‌شود. نور به کار رفته در ماسک LED نیلای دارای دو نور قرمز و فروسرخ است. این پوشانه چندین فایده دیگر برای پوست دارد. برای اطلاع از سایر مزیت‌ها و فواید آن، نحوه عملکرد ماسک و همچنین سفارش آن، اینجا را کلیک کنید تا بهترین عروس و یا داماد سال باشید و به زیبایی بدرخشید.

بنر ماسک نیلای | خیز

آماده سازی پوست برای آرایش پیش از مراسم عروسی

مراحل آماده‌ سازی پوست برای آرایش نکته مهمی است و روتین قبل ارایش بهترین راه برای تضمین یک آرایش یکپارچه است. در واقع یک روال آماده‌سازی فشرده و کامل پوست قبل از مراسم، باعث می‌شود که آرایش شما عالی به نظر برسد. علاوه بر این به پوست کمک می‌کند تا روز بعد از مراسم حال خوبی داشته باشد. در این مقاله به طور خلاصه به موضوعات زیر پرداخته می‌شود:

  • نحوه آماده کردن پوست برای آرایش
  • چند نکته در مورد نحوه صحیح آرایش

چگونه پوست خود را برای آرایش آماده کنیم؟

بعد از ماسک صورت و روتین مراقبت از پوست، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • برای آرایش کردن، سطح پوستتان باید صاف باشد. بهتر است از یک اسکراب (scrub) لایه‌بردار استفاده کنید. اسکراب تمام برجستگی‌ها و قسمت‌های پوسته‌پوسته شده را از بین می‌برد. همچنین پوست شما را مانند پوست نوزاد نرم می‌کند. توجه داشته باشید که این کار را یک تا دو روز قبل از مراسم انجام دهید. ضمن اینکه قبلاً از آن اسکراب استفاده کرده و مطمئن باشید که پوست شما به آن حساسیت ندارد.
  • برای افزایش ماندگاری آرایش خود، می‌توانید به صورت خود پرایمر (primer) بزنید. انتخاب پرایمر به نوع پوست شما بستگی دارد. اگر پوست خشکی دارید، یک پرایمر تقویت‌کننده رطوبت تهیه کنید. برای پوست‌های چرب، پرایمر مات‌کننده توصیه می‌شود. پرایم کردن پوست (the skin prime) در واقع آخرین مرحله قبل از آرایش کردن است. یک پرایمر خوب، فونداسیون را در تمام طول عروسی ثابت نگه می‌دارد. علاوه بر این از پوست مراقبت می‌کند. قبل از آرایش از یک پرایمر کوچک کننده منافذ یا یک پرایمر بر پایه سیلیکون (silicon-based) نیز می‌توان استفاده کرد. این پرایمرها به محوکردن و همچنین پر کردن منافذ (صاف شدن ظاهر پوست) کمک می‌کنند. پرایمر به طور یکنواخت روی منافذ و خطوط ریز پخش می‌شود. بدون اینکه حالت پودری ایجاد کند. به علاوه درخشش اضافی پوست‌های چرب را جذب می‌کند. از طرفی لکه‌های خشک را هیدراته نگه می‌دارد.

آماده سازی پوست قبل از آرایش | خیز

خانم‌های عروس، آقایون داماد، برس‌های آرایش خود را شامپو بزنید

استفاده از برس کثیف برای آرایش، کار صحیحی نیست. زیرا لایه‌ای از باکتری‌های مولد آکنه به پوست اضافه می‌شود. تمیز کردن برس‌ها کار آسانی است. کافی است آن‌ها را با شامپو بشویید. سپس آویزان کنید تا در هوا خشک شوند. برس‌ها را طوری آویزان کنید که موهایشان رو به پایین باشد. استفاده از برس تمیز، رنگ آرایش صورت را نیز واقعی‌تر می‌کند.

چگونه برای مهمانی ارایش کنیم؟

مهم‌ترین بخش آرایش، زیرسازی است. انتخاب یک فونداسیون (foundation) با دوام بسیار مهم است. بنابراین به نکات زیر در این زمینه توجه کنید:

  • اگر پوست چرب دارید، ممکن است مستعد درخشش و آب شدن آرایش، به خصوص در اطراف ناحیه T باشید. با این حال، برای اطمینان از ماندگاری پایه آرایش، نیازی به پنکک زدن با مقدار زیاد پودر نیست. برای پوست‌های چرب و مختلط از فونداسیون با پوشش زیاد، روکش طبیعی و نیمه مات و ماندگاری صبح تا شب استفاده کنید. فونداسیون مورد استفاده باید به طور یکپارچه با پوست ترکیب شود. همچنین ظاهری بی ‌عیب و نقص به پوست بدهد.
  • اگر پوست شما به سمت خشکی‌ می‌رود، فونداسیون درخشان به ‌عنوان پایه آرایشی با ماندگاری و پوشانندگی بالا توصیه می‌شود. این نوع فونداسیون، درخشندگی طبیعی ایجاد می‌کند. بنابراین انتخابی عالی برای پوست‌های خشک و کم‌درخشش است.

هنگامی که زیرسازی آرایش خود را انجام دادید، می‌توانید از لوازم آرایشی زیر استفاده کنید:

  • براق‌کننده با تأثیر بالا روی چشم‌ها و گونه‌ها
  • کرم‌پودر
  • کانسیلر

توصیه به داماد و عروس ها: از کانسیلر به روش صحیح استفاده کنید

برخلاف فونداسیون، لایه نهایی کانسیلر قرار نیست با چیزی ترکیب شود. ابتدا با یک برس نوک تیز، آن را درست در جایی که نیاز دارید بکشید. سپس، با انگشت خود به محیط اطراف آن ضربه بزنید تا صاف و یکدست شود.

استفاده از کانسیلر | خیز

توصیه به عروس و داماد‌ها برای کاهش سیاهی زیر چشم: از کرم دور چشم با پخش کننده نور استفاده کنید

سیاهی زیر چشم در بسیاری از موارد ارثی است. یک راه برای کاهش ظاهر آن‌ها آرایش است. بهتر است از کرم دور چشمی استفاده کنید که دارای پخش‌کننده نور باشد. این نوع کرم، نور را منعکس می‌کند. در نتیجه چشم را درخشان‌تر نشان می‌دهد. روی لکه‌های تیره دور چشم فقط از کانسیلر استفاده کنید. به دنبال رنگی باشید که دقیقاً با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. اگر رنگ کانسیلر حتی کمی روشن‌تر از پوست باشد، تلاش شما برای پنهان کردن لکه را بیشتر نمایان می‌کند. برای جلوگیری از کشیده‌شدن نواحی ظریف چشم، به این قسمت‌ها به آرامی ضربه بزنید.

فونداسیون آرایش را با انگشتان خود ترکیب کنید

فونداسیون را با هر ابزاری از جمله برس، چوب یا اسفنج می‌توانید روی صورت خود بزنید. اما ابتدا باید مقداری از آن را با انگشتان خود ترکیب کنید. سپس به اندازه یک سکه کرم مرطوب‌کننده روی انگشتان خود قرار دهید. فونداسیون و مرطوب‌کننده را به هم بمالید و شروع به مخلوط کردن آن‌ها کنید. رطوبت اضافی باعث می‌شود که فونداسیون و پوست خشک نشود. بنابراین پوست صورت را نرم و لطیف می‌کند.

مراجع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا