Light Gives Life!
جوانسازی پوست دست | خیز

جوانسازی پوست دست

اگر لکه های پیری، پوست چروکیده یا سایر علائم ناشی از افزایش سن شما را آزار می‌دهد، شاید برایتان جالب باشد که می‌توانید پوست دست خود را جوان کنید. به لطف پیشرفت‌های حاصله در زمینه درمان اختلالات پوستی، می‌توان این علائم پیری را با خیال راحت و بدون زمان استراحت و یا با یک زمان استراحت بسیار کوتاه، کاهش داد.

1) لکه های پیری روی دست

بسیاری از بزرگسالان دچار لکه های پیری روی دست خود می‌شوند. این لکه‌ها با افزایش سن و قرار گرفتن در آفتاب به تدریج افزایش می‌یابد.

جوانسازی پوست دست -1 | خیز

برای جوانسازی پوست دست چند راهکار وجود دارد. توجه داشته باشید که این کارها باید توسط متخصصین پوست انجام شود.

  • سرما درمانی (انجماد)
  • نوردرمانی یا LED درمانی
  • لیزر درمانی
  • لایه‌برداری شیمیایی
  • میکرودرم ابریژن
  • کرم ها و لوسیون های روشن کننده پوست

نتیجه‌گیری با کرم ها و لوسیون ها زمان‌بر است؛ اما هزینه کمتری دارد.

2) تکه‌های خشن و پوسته پوسته یا کراتوز آکتینیک (AK)

اگر پوستی روشن دارید و زمان زیادی را در معرض آفتاب بدون محافظت از پوست خود سپری می‌کنید، ممکن است لکه‌های ناصافی روی پوست خود مشاهده کنید. تکه‌های ناهموار اغلب بر روی دست ایجاد می‌شود زیرا دست‌ها مقدار آفتاب زیادی دریافت می‌کنند.

جوانسازی پوست دست -2 | خیز

این تکه‌های ناهموار ممکن است کراتوزهای آکتینیک (AKs) باشد که علائم پیش سرطانی هستند. AK معمولاً در افراد با پوست روشن که 40 سال به بالا دارند، پدیدار می‌شود.

اگر از تخت‌های برنزه استفاده می‌کنید یا در شهرهایی که آفتاب زیادی دارند زندگی می‌کنید، AK می‌تواند زودتر هم بروز کند.

اگر احساس می‌کنید لکه‌هایی از این نوع روی دست یا جای دیگر روی پوست شما وجود دارد سریعاً به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا تشخیص دهد AK هست یا خیر. زیرا برخی از AKها به سرطان پوست منجر می‌شوند.

3) از دست رفتن طراوت پوست

هنگامی که دست‌ها طراوت جوانی خود را از دست می‌دهند، پوست شل می‌شود و شروع به ایجاد بافتی مانند کاغذ کِرپ می‌کند. با کمبود حس طراوت و جوانی، رگ‌های دست شما نیز بیشتر نمایان می‌گردند.

جوانسازی پوست دست -3 | خیز

برای بازگرداندن طراوت از دست رفته، متخصص پوست می‌تواند موارد زیر را تزریق کند:

  • فیلر (پرکننده)
  • چربی قسمت دیگری از بدن شما

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) یک فیلر، هیدروکسیلاپاتیت کلسیم (hi-drox-e-lap-ah-tight) را برای درمان دست‌ها تأیید کرده است. با استفاده از این پرکننده، بلافاصله جوانی بیشتری را در دست‌ها مشاهده خواهید کرد. اما نتیجه‌گیری با این روش حدوداً بین 6 ماه تا 1 سال به طول می‌انجامد.

از فیلرهای دیگر نیز برای بازگرداندن کامل جوانی به دست استفاده می‌گردد. بعضی اوقات ممکن است چربی خود شخص مؤثرترین گزینه جهت جوان سازی دست باشد.

4) نمایان شدن رگ‌های دست

در حالی که تزریق فیلر یا انتقال چربی می‌تواند جوانی را به دستان شما بازگرداند، اما برخی از رگ‌ها بزرگتر از آن هستند که بتوان با فیلر و یا انتقال چربی آن‌ها را پنهان نمود.

جوانسازی پوست دست -4 | خیز

اگر وجود یک رگ بزرگ روی دستان شما، برایتان آزار دهنده است، خود می‌توانید با نور درمانی در منزل و یا لیزر درمانی توسط یک متخصص پوست آن را با خیال راحت درمان کنید. امروزه نوردرمانی معمولاً درمانی عادی است. مزیت LEDدرمانی این است که بدون عوارض است و شما به راحتی می‌توانید به صورت خوددرمانی در منزل از دستگاه‌های آن استفاده کنید. در طی این درمان با لیزر، متخصص پوست یک فیبر لیزر را به داخل رگ وارد می‌کند و سپس لیزر را روشن می‌کند. این کار موجب از بین رفتن رگ می‌شود که به تدریج آثار آن از روی پوست ناپدید می‌گردد.

اسکلروتراپی (sclare-oh-ther-a-pee) ممکن است گزینه دیگری برای درمان رگ بزرگ باشد. در طی این روش، متخصص پوست ماده‌ای را به درون رگ تزریق می‌کند تا رگ را از بین ببرد. این امر باعث می‌شود که رگ به آرامی محو گردد.

5) چروکیدگی پوست

استفاده مداوم از ضد آفتاب روی دست می‌تواند از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند. اگر این کار را نکرده‌اید و اکنون پوستی چروکیده دارید، درمان‌هایی برای آن وجود دارد.

جوانسازی پوست دست -5 | خیز

متخصص پوست ممکن است برای درمان چروک پوست دست یک یا چند مورد زیر را به شما توصیه کند:

  • لوسیون حاوی رتینول یا اسید گلیکولیک (قبل از خواب استفاده می‌شود)
  • لایه برداری شیمیایی سبک، هر 1 تا 3 ماه
  • نوردرمانی

هنگام درمان چین و چروک پوست دست، لوسیون، نوردرمانی و لایه برداری با مواد شیمیایی سبک اغلب به همراه هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و نتایج بسیار درخشانی به دنبال دارند.

6) پوست شل

پوست ما با افزایش سن، کلاژن و الاستین (موادی که پوست را محکم و پر نگه می‌دارند) را از دست می‌دهد.

جوانسازی پوست دست -6 | خیز

فرکانس رادیویی، روشی که گرما را به عمق پوست می‌فرستد، می‌تواند پوست سست را سفت کند. روش‌هایی مانند استفاده از فیلر، LED درمانی و همچنین لیزر درمانی نیز می‌توانند پوست شل را سفت کنند.

7) زمختی و زبری پوست دست

با افزایش سن، پوست آب کمتری را نگه می‌دارد و بدین ترتیب خشک می‌شود. این امر سبب میشود پوست خشن و زبر گردد.

جوانسازی پوست دست -7 | خیز

برای بهبود پوست خشن دست‌ها، متخصص پوست می‌تواند از یک لایه برداری شیمیایی ملایم استفاده کند. لازم به ذکر است که با توجه به تحقیقات اخیر، تأثیر ال ای دی درمانی به دلیل فعال کردن کلاژن سازی برای درمان زمختی پوست غیرقابل انکار است.

برای حفظ نتایج حاصل از درمان با هر دوی این روش‌ها، استفاده از مرطوب کننده به صورت مداوم کمک می‌کند. متخصص پوست می‌تواند به شما یک مرطوب کننده مؤثر را توصیه کند.

8) ناخن شکننده

حدود 20٪ از افراد ناخن شکننده دارند. اگر سن شما بالای 60 سال باشد، به احتمال زیاد ناخن های شکننده دارید؛ اما هر کسی می‌تواند این ضایعه را در ناخن خود داشته باشد.

اگر ناخن های شکننده‌ای دارید -همانطور که در این تصویر نشان داده شده- خطوطی را که به صورت طولی روی ناخن‌هایتان قرار دارد (برجستگی‌ها)، مشاهده خواهید کرد. همچنین ممکن است متوجه شوید ناخن‌های شما به راحتی پوسته می‌شوند یا می‌شکنند.

جوانسازی پوست دست -8 | خیز

برای درمان موفقیت‌آمیز شکنندگی ناخن ها، باید تمام کارهایی را که باعث شکنندگی ناخن های شما می‌شود، متوقف کنید. گذراندن وقت زیاد با دستان خیس،‌ استفاده از مواد شیمیایی خشن بدون داشتن دستکش محافظ و … باعث شکنندگی ناخن ها می‌شود. متخصص پوست می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که چه چیزی باعث شکنندگی ناخن های شما می‌شود.

پس از اینکه آنچه را که باعث شکنندگی ناخن های شما می‌شود متوقف کردید، بایستی ناخن ها، کوتیکول‌ها و پوست اطراف ناخن را آبرسانی کنید. متخصص پوست احتمالاً یک مرطوب کننده، مانند کرم اوره یا روغن معدنی را توصیه خواهد نمود. بیشتر افراد مرطوب کننده را قبل از خواب استفاده می‌کنند. بعد از مرطوب کردن، ممکن است لازم باشد یک دستکش نخی سبک بپوشید. این امر به پوست و ناخن های شما این امکان را می‌دهد تا مرطوب کننده را به طور کامل جذب کنند.

برای بسیاری از بیماران، موارد بالا به کاهش شکنندگی ناخن کمک می‌کند. بعضی از بیماران به کمک بیشتری مانند استفاده از مینای مخصوص ناخن نیاز دارند.

ماندگار کردن نتایج حاصل از جوان سازی پوست دست

گرچه نمی‌توانید پیری را متوقف کنید، اما اقدماتی وجود دارند که می‌توانید برای ماندگاری بیشتر نتایج خود انجام دهید. آنچه پزشکان پوست توصیه می‌کنند، به شرح زیر است:

  • اگر می‌خواهید نتیجه‌ای را که پس از درمان می‌بینید حفظ کنید، ضروری است از دستان خود در برابر نور آفتاب محافظت کنید. بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌کنند هنگام رانندگی از یک دستکش نازک و ضد آفتاب استفاده کنید. برای محافظت از دستان خود در برابر نور آفتاب، هر روز قبل از خروج از منزل، یک کرم ضد آفتاب با طیف گسترده و مقاوم در برابر آب با SPF 30 یا بالاتر را به دستان خود بمالید.
  • هنگام نظافت و باغبانی از دستکش استفاده کنید. آب گرم، مواد شوینده و کارهای فیزیکی می‌تواند پوست شما را خشک کند و این امر سبب پیری دستان شما شود.
  • مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن. استفاده از لوسیون یا کرم بعد از شستن دست‌ها و استحمام باعث به دام افتادن آب در پوست می‌شود که می‌تواند لطافت پوست شما را حفظ کند.
  • مراجعه به متخصص را برای نگهداری درمان‌های صورت گرفته تکرار کنید. اگر متخصص پوست، شما را در مطب معالجه کرد، انجام درمان‌های پیگیرانه طبق توصیه متخصص می‌تواند به شما در حفظ نتایج کمک کند. به عنوان مثال، اگر فیلر تزریق کرده‌اید، احتمالاً طی 8 تا 12 ماه آینده به تزریق مجدد نیاز دارید.

جوانسازی پوست دست -9 | خیز

چرا باید به یک متخصص پوست مراجعه کرد؟

نتایج شما تا حد زیادی به مهارت و تجربه فردی که درمان شما را انجام می‌دهد بستگی دارد. بنابراین مهم است که به یک متخصص پوست با مجوز فعالیت رسمی مراجعه کنید. این پزشکان تخصص و تجربه لازم جهت انجام این روش‌های درمانی را دارند. آن‌ها همچنین می‌توانند با توجه به شرایط پوست، سن و سلامتی شما، نتیجه‌ای را که به دنبال آن هستید، به شما هدیه دهند.

مطالب بیشتر

انواع چسب جوش | خرید ماسک ال ای دی نیلای | چسب لیفت صورت
پوست

انواع چسب جوش

به ‌وجود آمدن جوش روی صورت امری شایع است. از طرفی بدترین کابوس یک نوجوان به‌ شمار می‌آید. اغلب توصیه

ادامه مطلب »
تگ پوستی | خرید ماسک LED فوتوتراپی نیلای
مراقبت از پوست

برچسب پوستی چیست

برچسب پوستی چیست؟ تگ ‌های پوستی (Skin tags) یا آکروکوردون‌ها (acrochordons)، ضایعات غیرسرطانی هستند. نام‌های دیگر این ضایعات پوستی عبارتند

ادامه مطلب »
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا