Light Gives Life!

ماسک های خانگی

خرید انواع ماسک های صورت از داروخانه برای استفاده مداوم ممکن است بسیار پر هزینه باشد. به همین علت ما چندین ماسک خانگی را به همراه طرز تهیه ی آنها به شما معرفی میکنیم که می توانند برای بهبود سلامت پوستتان بسیار مفید باشند.

البته لازم به ذکر است که ماسک های به صورت آماده موجود در بازار ممکن است برخی مشکلاتی را برای پوست ایجاد کنند. جدای این ماسک ها، به تازگی ماسک های نوری رواج یافتند که تاثیرگذاری به سزایی دارند. در اینجا می توانید ماسک های شیمیایی را با ماسک های نوری مقایسه کنید.

ماسک تخم مرغ آبلیمو

این ماسک برای منافذ باز پوست و همچنین به علت داشتن ویتامین c برای جوش های سرسیاه و لک های صورت مناسب است.برای تهیه‌ی این ماسک سفیده‌ی تخم مرغ را هم زده تا کف کند سپس چند قطره آبلیمو اضافه می‌کنیم و به صورت می‌مالیم تا خشک شود و سپس صورت را آبکشی می‌کنیم.

ماسک ماست و کاکائو

برای داشتن پوستی سفت این ماسک بسیار مناسب است. طرز استفاده از این ماسک به این گونه است که یک قاشق کاکائو و عسل را با ماست مخلوط کرده و روی پوست میمالیم و پس از بیست دقیقه با آب گرم می شوریم.

ماسک خیار گلیسیرین

برای تهیه‌ی این ماسک ضد چروک که موجب جوان سازی پوست نیز می شود، ابتدا یک خیار پوست کنده را رنده نمایید سپس با یک قاشق غذا خوری روغن گلیسیرین مخلوط کرده و به مدت بیست دقیقه روی پوست خود بگذارید.

ماسک گوجه فرنگی

این ماسک برای جلوگیری از پیری زودرس مناسب است. برای تهیه‌ی این ماسک یک برش گوجه فرنگی را روی یک قاشق شکر دانه ی ریز قرار داده و سپس به مدت ده دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس صورت خود را بشورید.

ماسک موز

موزها به علت ترکیباتی که دارند فواید زیادی برای پوست دارند از جمله: محو شدن لکه های تیره، صاف شدن پوست خشک،  کاهش چین و چروک و آبرسانی. برای تهیه‌ی این ماسک یک موز رسیده را کاملا له کنید و سپس روی پوست صورت و گردن خود بمالید و بعد از ده الی بیست دقیقه با آب سرد بشورید. یا 1/4 فنجان ماست ساده ، 2 قاشق غذاخوری عسل (یک داروی طبیعی آکنه) و یک موز متوسط را مخلوط کنید و مورد استفاده قرار دهید.

ماسک سرکه

استفاده از سرکه به عنوان یک تونر پوست بسیار مؤثر است. بعد از شستن صورت، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 2 فنجان آب به عنوان یک شستشوی نهایی مخلوط کنید تا پوست شما تمیز و سفت شود. همچنین می توانید با مخلوط کردن 1/4 لیوان سرکه سرو با 1/4 لیوان آب ماسک صورت خانگی ایجاد کنید. به آرامی محلول را روی صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود. این ماسک را برای سلامت پوست خود فراموش نکنید.

ماسک خردل

دانه های خردل حاوی گوگرد ضد باکتری هستند، بنابراین این ماسک برای رفع حساسیت پوست، آکنه و التهاب مناسب است. صورت خود را با خردل زرد ملایم به صورت کامل، بپوشانید. بگذارید 15 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید. ابتدا آن را در یک ناحیه کوچک امتحان کنید تا مطمئن شوید پوست شما تحریک نخواهد شد.

ماسک لیمو

لیمو حاوی AHA و BHA ، دو نوع هیدروکسی اسید است که سلولهای مرده پوست را از بین می برد و به پاکسازی جوش های سرسیاه، آکنه و تغییر رنگ کمک می کند. با مخلوط کردن آب یک لیمو با 1/4 فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین، یک ماسک صورت خانگی درست کنید. یا آب یک عدد لیمو را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. روی صورت خود بمالید، 15 دقیقه صبر کنید و با آب گرم بشویید.

ماسک مخمر

این روش درمانی، مخصوصاً برای افراد جوان با پوست روغنی، به بسته ای از مخمر خشک نیاز دارد. محتویات یک پک 0.25 اونسی (7 گرم) را با سه قطره آب لیمو و 2 قاشق چای خوری آب مخلوط کنید تا یک خمیر ایجاد شود.  (در صورت نیاز آب بیشتری را برای رسیدن به قوام مناسب اضافه کنید.) مخلوط را روی صورت خود پخش کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند، سپس برای تمیز کردن عمیق پوست، خوب بشویید.

ماسک زرد چوبه و آلوئه ورا

این ماسک برای سم زدایی و مرطوب نگه داشتن پوست بسیار مفید است. برای تهیه‌ی این ماسک یک قاشق چای خوری آلوئه ورا را با مقداری زرد چوبه مخلوط کرده و هنگامی که حالت خمیری پیدا کرد، به مدت بیست دقیقه روی پوست گذاشته و سپس با آب گرم بشورید.

 

پوشانه جوان ساز پوست نیلای می‌تواند علاوه بر ماسک‌های خانگی روشی اثربخش، سریع و بی خطر برای جوان سازی پوست شما باشد. ماسک نیلای از نور فروسرخ کم توان استفاده می کند و آلودگی های معمول ماسک های خانگی را ندارد.

مطالب بیشتر

انواع چسب جوش | خرید ماسک ال ای دی نیلای | چسب لیفت صورت
پوست

انواع چسب جوش

به ‌وجود آمدن جوش روی صورت امری شایع است. از طرفی بدترین کابوس یک نوجوان به‌ شمار می‌آید. اغلب توصیه

ادامه مطلب »
تگ پوستی | خرید ماسک LED فوتوتراپی نیلای
مراقبت از پوست

برچسب پوستی چیست

برچسب پوستی چیست؟ تگ ‌های پوستی (Skin tags) یا آکروکوردون‌ها (acrochordons)، ضایعات غیرسرطانی هستند. نام‌های دیگر این ضایعات پوستی عبارتند

ادامه مطلب »
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا