Light Gives Life!
ماسک ال ای دی را چگونه بخریم | خرید ماسک LED

راهنمای خرید ماسک ال ای دی درمانی_انواع ماسک های ال ای دی

انواع ماسک ال ای دی نور درمانی

به دلیل استفاده راحت و مقرون به صرفه بودن ماسک ال ای دی نور درمانی، در این مقاله روی انواع ماسک ‌های ال ای دی و ویژگی‌های آن‌ها تمرکز شده است. همچنین مشخصات ماسک صورت نوردرمانی نیلای و مقایسه‌ای مختصر با سایر ماسک ‌های ال ای دی بیان شده است. ماسک ‌های ال ای دی صورت از نظر طراحی و شکل دارای انواع مختلف زیر هستند:

  • ماسک‌های شفاف با خطوط LED
  • ماسک‌های دارای طراحی ارگونومیک صورت سه‌بعدی یا نقابی
  • ماسک صورت همراه با پوشش گردن و سینه
  • ماسک‌های انعطاف‌پذیر
  • شیلدهای نوردرمانی
  • ماسک لب

ماسک نور درمانی شفاف با نوار نوری LED

این نوع ماسکLED  با طراحی بسیار سبک خود، به خوبی روی صورت می‌نشیند. وزن کم ماسک به کاربر این امکان را می‌دهد که در حین استفاده از ماسک، کارهای دیگری نیز انجام دهد. این نوع ماسک دارای یک عینک مخصوص است. کاربر در ابتدا باید عینک را به چشم‌های خود بزند. سپس ماسک را روی آن قرار دهد. در برخی از نمونه‌ها نیز عینک به ماسک متصل است. طراحی عینک در این ماسک‌ها باعث ایجاد فشار روی بینی و پشت گوش خواهد شد. به طور کلی ماسک‌های دارای عینک اتصال، گران‌قیمت‌تر از سایر ماسک‌ها هستند. قیمت ماسک‌های طلقی یا شفاف، ارزان و معمولاً زیر 100 دلار است. وزن آن‌ها نیز معمولاً کمتر از 500 گرم است. در قسمت زیر نمونه‌هایی از این نوع ماسک مشاهده می‌شود:

ماسک ال ای دی برند Banniver -min | خرید ماسک LED
برند Banniver با قیمت 50 دلار و وزن 350 گرم
ماسک ال ای دی برند Skin Matra -min
برند Skin Matra با قیمت 99 دلار و وزن 445 گرم
ماسک ال ای دی برند Epione -min | خرید ماسک LED
برند Epione با قیمت 188 دلار و وزن 445 گرم

ماسک ال ای دی نقابی دارای طراحی ارگونومیک صورت سه بعدی

ماسک‌های مورد نظر دور صورت را احاطه می‌کنند. در نتیجه نور LED را به طور یکنواخت ساطع می‌کنند. از طرفی اتلاف انرژی نور LED را به حداقل می‌رسانند (از فواید ماسک ال ای دی نقابی). از معایب این ماسک‌ها وزن بالای آن‌هاست. بنابراین ایجاد فشار روی اجزای صورت به خصوص بینی برای کاربران مورد انتظار خواهد بود.

NEWKEYبرند-min | خرید ماسک LED
با قیمت 150 دلار و وزن یک کیلوگرم NEWKEYبرند
ماسک ال ای دی برند HXDZFX -min
برند HXDZFX با قیمت 85 دلار و وزن 990 گرم
برند Aphrona -min
برند Aphrona با قیمت 170 دلار و وزن 1700 گرم

ماسک صورت نوردرمانی همراه با پوشش گردن و سینه

این نوع ماسک با پوشش گردن و یا حتی سینه می‌تواند ناحیه بیشتری از پوست را درمان کند. البته این پوشش‌های اضافی را می‌توان جدا کرده و به تنهایی استفاده کرد. ماسک مورد نظر قابل استفاده در مطب، سالن زیبایی و همچنین منزل است. وزن این ماسک‌ها سنگین و معمولاً بالای یک کیلوگرم است. بنابراین استفاده از آن برای کاربر کمی سخت است.

ماسک ال ای دی 2برند HXDZFX -min
برند HXDZFX با قیمت 120 دلار و وزن 1360 گرم
برند Project E Beauty -min | خرید ماسک LED
برند Project E Beauty با قیمت 200 دلار و وزن یک کیلوگرم

ماسک های ال ای دی درمانی انعطاف پذیر

این نوع ماسک‌ها، برخلاف بسیاری از دستگاه‌های پوشیدنی LED از مواد منعطف مانند سیلیکون ساخته شده است. سیلیکون مخصوص مواد غذایی باعث انعطاف‌پذیری و کاربردی شدن ماسک می‌شود. در نتیجه کاملاً دور صورت را می‌پوشاند. به این معنی که نور می‌تواند به هر ناحیه از پوست صورت نفوذ کند. بنابراین به طور کلی ماسک‌های انعطاف‌پذیر، یک تناسب ارگونومیک نرم و سبک را ارائه می‌دهند. در صورت استفاده از سیلیکون با کیفیت بالا، تحمل دمای ماسک نیز بالا می‌رود. ماسک‌های انعطاف‌پذیر متناسب با سبک زندگی فعال طراحی شده است. بند سر اضافی و سوراخ‌های چشمی کاربردی به کاربر امکان می‌دهد تا هنگام یوگا، ورزش یا راه‌رفتن از آن استفاده کند. وزن این نوع ماسک‌ها در حدود 5/1 -1 کیلوگرم است.

این ماسک‌ها به دو شکل طراحی شده‌اند: همراه با بند و بدون بند. وجود بند در ماسک‌های سیلیکونی به بهبود تناسب با صورت و راحتی آن کمک می‌کند. اما طراحی بدون بند نسبت به طراحی اول در اطراف خط فک تناسب بیشتری دارد. همچنین دارای پوشش  LEDبهتری در بالای پیشانی است. از نمونه ماسک‌های انعطاف‌پذیر سیلیکونی همراه با بند می‌توان به ماسک برند Emberela اشاره کرد. شکل‌های زیر نمایی از این ماسک را نشان می‌دهند.

ماسک برند Emberela AURA -min
ماسک برند Emberela AURA با قیمت 150 دلار و وزن 990 گرم
ماسک انعطاف پذیر سیلیکونی برند Emberela همراه با بند -min
ماسک انعطاف پذیر سیلیکونی برند Emberela همراه با بند

نمونه دیگر از ماسک‌های سیلیکونی با بند، ماسک برند ZorMu است.

ماسک برند ZorMu -min | خرید ماسک LED
ماسک برند ZorMu با قیمت 122 دلار و وزن حدود یک کیلوگرم
ماسک ال ای دی ماسک انعطاف‌پذیر سیلیکونی برند ZorMu-min
ماسک انعطاف‌پذیر سیلیکونی برند ZorMu

برخی ماسک‌های سیلیکونی مانند برند Pure Daily Care دارای پوشش گردن نیز هستند. به همین دلیل نسبت به سایر ماسک‌های سیلیکونی دارای وزن بیشتری هستند.

ماسک سیلیکونی برند Pure Daily Care-min
ماسک سیلیکونی برند Pure Daily Care با قیمت 170 دلار و وزن 1500 گرم

قرارگیری این ماسک‌ها با کش روی سر انجام می‌شود. به طور کلی بستن کش روش مناسبی برای نگهداری ماسک روی سر نیست. چرا که باعث چسبیدن ماسک به پوست شده و چربی‌های صورت محل تابش نور را آلوده می‌کند. ضمن اینکه تابش نور روی پوست بهینه نخواهد بود. در ماسک ال ای دی صورت نیلای برای حذف این مشکل از تل و بند به جای کش استفاده شده است.

نیلای ال ای دی قرمز

به طور کلی استفاده از ماسک های سیلیکونی حس بدی به کاربر می‌دهند (سنگینی زیاد و نزدیکی به صورت)

شیلدهای نور درمانی ال ای دی

شکل ظاهری این ماسک‌ها مانند شیلد است. برخی از شیلدهای نوردرمانی با عینک‌های سیلیکونی برای محافظت از چشم ارائه می‌شوند. این نوع ماسک صورت سبک وزن و ارگونومیک را می‌توان به راحتی مانند عینک پوشید. از معایب این ماسک، ایجاد فشار روی گوش و اطراف چشم است. طبق نظر برخی از کاربران، این ماسک تنها به هنگام درازکشیدن به خوبی روی صورت می‌نشیند. به هنگام نشستن نیز ماسک را باید با دست نگه داشت. بنابراین نمی‌توان از آن در هر حالتی استفاده کرد. شکل زیر نمایی از شیلد نوردرمانی برند Light Shield Therapy را نشان می‌دهد.

ماسک نوردرمانی برند Light Shield Therapy -min | خرید ماسک LED
ماسک نوردرمانی برند Light Shield Therapy با قیمت 90 دلار و وزن 500 گرم
شیلد لایت‌تراپی برند Light Shield Therapy-min | خرید ماسک LED
شیلد لایت‌تراپی برند Light Shield Therapy

در طراحی برخی از شیلدهای نوردرمانی نیز از بند برای نگه‌داشتن ماسک روی صورت استفاده می‌شود. بند نگهدارنده، قابلیت تنظیم دارد.  این طراحی نسبت به طراحی با عینک دارای مزیت است. زیرا به قسمت گوش و اطراف چشم فشاری وارد نمی‌شود. شرکت خیز، با رعایت این نکته، استفاده از ماسک جوانسازی صورت نیلای را برای کاربران آسان کرده است. برای کسب اطلاعلات بیشتر و خرید، به سایت www.khizlgl.ir مراجعه کنید. شکل زیر نمایی از ماسک صورت نوردرمانی نیلای را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که این ماسک اولین و تنها دستگاه نوردرمانی تولید داخل کشور است.

جوان سازی پوست نیلای | خیز
ماسک صورت نوردرمانی نیلای با قیمت حدود 120 دلار (4.200.00 تومان) و وزن 350 گرم

ماسک ال ای دی درمانی لب

از این ماسک برای جوانسازی پوست لب و کاهش خطوط لب و خطوط لبخند استفاده می‌شود. افزایش جزئی حجم لب و رفع رنگدانه نیز از فواید این ماسک است. بدون اینکه نیازی به تزریق لب باشد.

ماسک نور درمانی لب برند CurrentBody -min | خرید ماسک LED
ماسک نور درمانی لب برند CurrentBody همراه با 56 LED و با قیمت 190 دلار

پارامترهای کلیدی ماسک های ال ای دی

کارایی بالقوه ماسک‌ های ال‌ ای ‌دی را می‌توان با استفاده از پارامترهای مهم زیر ارزیابی کرد:

  • طول موج
  • تابش
  • چگالی انرژی (دوز)

این پارامترها علاوه بر ماسک‌ها، برای دستگاه‌های ال‌ای‌دی دیگر نیز صدق می‌کند. در LLLT، تابش و طول موج، مشابه دارو هستند. چگالی انرژی نیز مانند دوز دارو است. اگر دارو نامناسب باشد، هیچ دوزی درست عمل نمی‌کند. به عنوان مثال اگر تابش نامناسب باشد (تابش بسیار کم یا خیلی زیاد)، فرد به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

طول موج ماسک های ال ای دی باید چقدر باشد

نوردرمانی LED  از طول موج‌های مختلف نور برای هدف قراردادن مناطق خاصی از پوست استفاده می‌کند. اما رایج‌ترین طول موج مورد استفاده برای درمان التهاب، نور LED قرمز است. این نور می‌تواند به کاهش تورم، قرمزی و درد کمک کند. بنابراین شما هم بهتر است به دنبال دستگاهی با طول موج قرمز باشید. محدوده فرکانس مورد استفاده در دستگاه‌های معمولی درمان با نور قرمز از 633 نانومتر (قرمز پررنگ) تا 850 نانومتر (نزدیک به مادون قرمز (است. نور قرمز به پوست نفوذ می‌کند. همچنین روی میتوکندری‌ها اثر می‌کند. این نور باعث تولید کلاژن و همچنین بهبود زخم می‌شود. تولید کلاژن باعث سفت و جوان‌شدن پوست می‌شود. تحقیق‌ها نیز نشان داده است که درمان با نور قرمز می‌تواند تولید کلاژن را تا 8 برابر افزایش دهد. بنابراین نورقرمز‌درمانی، یک روش درمان ضدپیری فوق‌العاده مؤثر است.

از طرف دیگر نور مادون قرمز باعث نفوذ عمیق‌تر به بافت می‌شود. به طوری که زخم‌های عمیق‌تر، درد مفاصل یا ماهیچه‌ها را هدف قرار می‌دهد. این محدوده طول‌موج در بسیاری از دستگاه‌های درمان با نور قرمز، استاندارد است. زیرا بیشتر مزایای درمان با نور قرمز، حول آن است. توجه داشته باشید که فرکانس‌های پایین‌تر، مانند طول‌موج‌های آبی، نفوذ سطحی‌تری را ایجاد می‌کنند. اما به این معنی نیست که کار نمی‌کنند یا پتانسیل درمانی ندارند. از این فرکانس‌های پایین‌تر برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه و تنظیم چربی می‌توان استفاده کرد.

ماسک نور قرمز درمانی نیلای

با توجه به این مطلب می‌توان گفت که دستگاه‌های هفت‌رنگ، حقه‌های تجاری هستند. به جز رنگ قرمز، مادون قرمز،سبز و آبی باقی رنگ‌ها فایده چندان زیادی ندارند. ماسک صورت نوردرمانی نیلای این امکان را به شما می‌دهد که از درمان با نور قرمز و فروسرخ در خانه بهره‌مند شوید. این ماسک تنها از دو نور پرکاربرد قرمز و مادون قرمز استفاده کرده است. بدون اینکه کاربر را درگیر رنگ‌ها و طول‌موج‌های بی فایده دیگر کند.

دو رنگ قرمز و مادون قرمز نسبت به نور آبی یا سبز، نفوذ و جذب بافتی بسیار بهتری دارند- نور آبی یا سبز عمدتاً توسط هموگلوبین جذب می‌شوند-. به طور کلی نور مرئی در محدوده آبی، سبز و زرد (400 تا 600 نانومتر) به خوبی به پوست نفوذ نمی‌کند. همچنین به شدت در ملانین در لایه‌های بیرونی پوست (اپیدرم) جذب می‌شود. نور قرمز با طول موج 633 نانومتر، در ملانین به میزان کمی جذب می‌شود. اما به میزان قابل توجهی در اکسی‌هموگلوبین (oxyhemoglobin) قابل جذب است. بنابراین نفوذ آن چندین مرتبه بیشتر از طول‌موج زرد خواهد بود. لازم به ذکر است که این طول موج تنها 43 نانومتر طولانی‌تر از طول موج 590 نانومتری نور زرد است.

طبق داده‌های بیش از 30 سال در زمینه  LLLTنیز دو طول‌موج 633 نانومتر قرمز مرئی و 830 نانومتر مادون قرمز، دارای بیشترین تأثیر بر مکانیسم عملکرد سلول‌های پوست هستند. به طور خاص، این دو طول ‌موج به دلیل نفوذ عمیق‌تر، اثرات عالی در بازسازی پوست دارند.

ماسک صورت نوردرمانی نیلای 100%  بدون نور UV و آبی

نور آبی به شبکیه چشم آسیب می‌رساند. در واقع این طول موج در عدسی چشم جذب نمی‌شود. بنابراین به شبکیه چشم می‌رسد. این امر تأثیر بدی روی چشم می‌گذارد. به گونه‌ای که باعث عارضه چشمی دژنراسیون ماکولا (macular degeneration) می‌شود. ماسک ال ای دی نیلای به طور کامل نور آبی و UV را حذف می‌کند. در نتیجه برای چشم بی‌خطر است.

 

میزان شدت تابش ماسک های ال ای دی چقدر باشد

تابش مقدار انرژی است که بخش خاصی از بدن هنگام استفاده از دستگاه، در یک دوره زمانی معین دریافت می‌کند. واحد اندازه‌گیری تابش میلی‌وات بر سانتی‌مترمربع (mW/cm2) است. در واقع تابش را می‌توان به عنوان میزان انرژی تحویل داده شده در نظر گرفت. این ویژگی شاید تعیین‌کننده‌ترین عامل در خرید دستگاه درمان با نور قرمز در خانه باشد. زیرا تابش بیشتر، می‌تواند نتایج بهتری را در زمان کمتر به همراه داشته باشد. بنابراین تابش بیشتر اغلب به معنای زمان درمان کوتاه‌تر است. اما تابش بالا همیشه خوب نیست. با تابش خیلی زیاد، انرژی فوتون به گرمای بیش ‌از حد در بافت هدف تبدیل می‌شود. همچنین ماسک ممکن است داغ شود. در نتیجه درمان را مختل می‌کند. حتی ممکن است نتایج نامطلوبی ایجاد شود. از طرفی تابش کمتر باعث ایجاد هیپرترمی (hyperthermia) -گرما- پوست می‌شود. این امر منجر به اثرات مضر بالقوه خواهد شد. به طور کلی تابش بالینی مطلوب حدود 150-40 میلی‌وات بر سانتی‌مترمربع در نظر گرفته می‌شود.

عوامل مؤثر بر شدت تابش ماسک های ال ای دی و سایر دستگاه های ال ای دی درمانی

عوامل زیر بر شدت تابش دستگاه‌های لایت‌تراپی تأثیر بسزایی دارند:

  • تعداد LED: مهم‌ترین چیز برای یک درمان خوب، تعداد LED و کیفیت آن است. هر چه تعداد LED بیشتر باشد، شدت تابش نیز بیشتر خواهد بود. ماسک صورت نوردرمانی نیلای دارای 55 تراشه LED با طول موج قرمز و 16 عددLED با طول‌موج مادون قرمز است. بنابراین در مجموع 71LED  در طول درمان، نور ساطع می‌کنند. قسمت‌های تحت درمان و روشنایی ماسک ال ای دی نیلای نیز نسبت به بسیاری از ماسک‌های ال‌ای‌دی بیشتر است.
  • فاصله LEDها تا پوست: بیان اندازه‌گیری تابش بدون بیان فاصله هیچ معنایی ندارد. زیرا برخی از دستگاه‌های درمان با نور قرمز دارای مقدار تابش بالایی بر روی سطح دستگاه هستند. اما میزان تابش بر روی جسمی که در معرض آن قرار گرفته، کم است. اگر فاصله نور به نصف کاهش پیدا کند، شدت نور چهار برابر قوی‌تر می‌شود. ماسک ال ای دی نیلای با تکنولوژی کامل انتشار LED، نتایج درمانی عالی و رضایت بیمار را نشان می‌دهد.

دوز تابش نور ماسک های نوردرمانی

چگالی انرژی مقدار انرژی واردشده به بافت است. این پارامتر بر حسب ژول بر سانتی‌متر‌مربع (J/cm2) اندازه‌گیری می‌شود. در ماسک ‌های ال ‌ای‌ دی، محرک نوری برای تحریک عملکرد سلولی ممکن است کمتر از دوز توصیه‌شده ارسال شود. در این صورت مؤثر نخواهد بود. همچنین ارسال دوز بالاتر از مقدار مشخص‌شده، از فعال‌شدن پاسخ‌ها و واکنش‌های پوستی جلوگیری می‌کند. بارها نشان داده شده ات که «اثر میزان دوز» وجود دارد. در صورت تحویل خیلی سریع دوز نیز اثرات مفید آن کاهش پیدا می‌کند.

نوبت شما

هدف ما از انتشار این مقاله، کمک به سلامت شماست. پس، نظر و پیشنهادهای خود را بنویسید و ما را در رسیدن به این هدف یاری کنید. می‌توانید سؤالات خود را نیز درباره “انواع ماسک های ال ای دی تراپی” در همین قسمت بیان کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

مراجع:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top
اسکرول به بالا